Τι γίνεται με τους κινητήρες diesel;


Η διαρκής ενασχόληση με την ηλεκτροκίνηση τον τελευταίο χρόνο, τουλάχιστον, έφερε σε δεύτερη μοίρα τους πετρελαιοκινητήρες, ακόμα και την ίδια την.. «καμπάνια» κάποιων που τους είχαν ξεγράψει οριστικά. Όμως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά.  

Τα στοιχεία αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για το πρώτο δεκάμηνο της περσινής χρονιάς δείχνουν ότι σταμάτησε η μείωση πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου προκρίνουν ότι για το 2020 οι πωλήσεις τους θα σταθεροποιηθούν στο περσινό επίπεδο.

Από τα στοιχεία των πωλήσεων που ανακοίνωσε η «Jato Dynamics» προκύπτουν δύο συμπεράσματα:   το πρώτο αφορά στην αύξηση πωλήσεων κατά 19% των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων στην κατηγορία των compact SUV οχημάτων που καταγράφηκε στο τέλος του 2018, συγκριτικά με αυτές του 2015.

Σταμάτησε η μείωση πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, η οποία διαπιστώθηκε να συμβαίνει με ραγδαίο ρυθμό από το 2015 και ύστερα.

Το δεύτερο αφορά στην περσινή χρονιά και έχει να κάνει με τα δημοφιλέστερα σε πωλήσεις  πετρελαιοκίνητα μοντέλα.    Σύμφωνα με τα στοιχεία, το χρονικό διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2019, στην πρώτη πεντάδα ήταν τέσσερα μοντέλα του Ομίλου VAG, καθώς και το Peugeot 3008. Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν «οξύμωρο σχήμα», καθώς η εταιρεία η οποία κατηγορήθηκε για το σκάνδαλο «Dieselgate»   εξακολουθεί να διακρίνεται στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων.

Για την ιστορία, σύμφωνα με τα στοιχεία, το πρώτο δεκάμηνο της περσινής χρονιάς στην πρώτη θέση ήταν το Volkswagen Golf TDI, στη δεύτερη το Volkswagen Tiguan TDI, στην τρίτη θέση το Skoda Octavia TDI, τέταρτο σε πωλήσεις ήταν το Peugeot 3008 «BlueHDi» και πέμπτο το Volkswagen Passat TDI. Πάντως, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων θα συνεχίσουν να μειώνονται τα επόμενα χρόνια, αλλά όχι με τον  ίδιο ταχύ ρυθμό, όπως  κατά τα έτη  2015-2018.