Είναι η κατηγορία που πρωταγωνιστεί εδώ και χρόνια στις πωλήσεις, έχοντας αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι της εμπορικής «πίτας». Τα SUV τραβάνε σαν «μαγνήτης» το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, κυρίως λόγω της άνεσης που προσφέρουν από την υπερυψωμένη θέση οδήσης, αλλά και για την -έστω και ελάχιστα σε κάποιες περιπτώσεις - αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Οι επιλογές είναι πολλές και οι εταιρείες φορτώνουν τις γκάμες τους με προτάσεις ώστε να προσελκύσουν πελάτες. Με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων να... έχουν τραβήξει την ανηφόρα, ψάξαμε και βρήκαμε το πιο φθηνό τετρακίνητο SUV που είναι διαθέσιμο σήμερα στην ελληνική αγορά.
Αυτό είναι το Suzuki Ιgnis το οποίο στην κατηγορία του δεν αντιμετωπίζει μεγάλο ανταγωνισμό. Στην τετρακίνητη έκδοσή του το ιαπωνικό όχημα είναι διαθέσιμο με τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 Dualjet που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt, ενώ η κίνηση περνάει στους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβώτιου ταχυτήτων των 5 σχέσεων.
Το σύνολο αποδίδει 83 PS στις 6.000 rpm και η μέγιστη ροπή είναι τα 107 Nm ενώ επιταχύνει το 0-100 km/h σε 12,8 sec. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι τα 5,4 lt/100 km ενώ οι εκπομπές CO2 τα 121 gr/km.
Παρά τις compact διαστάσεις του, το Ignis εμφανίζεται αρκετά άνετο στο εσωτερικό του. Ο ωφέλιμος χώρος στο πίσω κάθισμα είναι καλός χάρη και στη δυνατότητα να σύρεται σε μια απόσταση έως και 16,5 cm (στις εξοπλιστικές εκδόσεις GL PLUS και GLX). Καθώς το πίσω κάθισμα αποτελείται από δύο τμήματα, αυτό μπορεί να γίνει και αυτόνομα για καθένα από αυτά.
Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση είτε στον χώρο επιβατών είτε στο πορτμπαγκάζ, αντίστοιχα. Η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 204-490 lt, αναλόγως της θέσης που βρίσκεται το πίσω κάθισμα, ενώ η μέγιστη τιμή του φτάνει τα 1.086 lt όταν διπλωθούν οι πλάτες του.
Η απόσταση του οχήματος από το έδαφος φτάνει τα 18,0 cm, αριθμός μεγάλος για αυτοκίνητο πόλης. Πάντως, ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου ότι το Ignis δεν είναι ένα καθαρόαιμο 4x4, όπως το Jimny λόγου χάριν, απλά διαθέτει σύστημα τετρακίνησης. Θα μπορέσει να κινηθεί απροβλημάτιστα σε χωματόδρομο, σε μέρος με αυξημένη κλίση και σε επιφάνεια με μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης αλλά δεν θα πρέπει να ζητά περισσότερα από ό,τι μπορεί να του προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο.
Στον βασικό εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, υπάρχουν σύστημα Engine Auto Stop & Start, πλευρικοί αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού και αερόσακοι κεφαλής τύπου «κουρτίνα», σύστημα START/STOP, σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων, προβολείς LED, ράγες οροφής, κ.α.
Η αρχική τιμή του Suzuki Ignis στην Ελλάδα είναι τα 17.480 ευρώ για την βασική έκδοση GL, ενώ οι πιο «πλούσιες» GL PLUS και GLX ξεκινούν από 18.830 ευρώ και 20.280 ευρώ αντίστοιχα. Αν για κάποιους αυτά τα χρήματα είναι πολλά μπορούν να βγάλουν εκτός «κάδρου» την τετρακίνηση και να κοιτάξουν τις δικίνητες εκδόσεις του Ignis όπου οι τιμές ξεκινούν από 15.880 ευρώ.