Οδηγός αγοράς: Τι να διαλέξω Hatchback ή SUV;


Η μικρομεσαία κατηγορία διαθέτει προτάσεις για όλα τα γούστα. Εμείς κατεβάζουμε στο γήπεδο τις πρώτες πεντάδες -από πλευράς πωλήσεων- των hatchbacks και των SUV και παρακολουθούμε πώς παίζεται το παιχνίδι.

  • Κείμενο: Μιχαλης Κατωποδης
  • 15/10/2020

Εάν κοιτάξει κανείς τους πίνακες των πωλήσεων, η κατηγορία Β, των supermini, διατηρεί τα υψηλότερα μερίδια στην Ελληνική αγορά. Με λίγη παραπάνω όμως προσοχή, θα δει ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός δεν βρίσκεται εκεί αλλά στην αμέσως επόμενη κατηγορία, C, των μικρομεσαίων οχημάτων. Εδώ όχι μόνο έχουμε περισσότερα μοντέλα, ως απόλυτα νούμερα, αλλά και η παλέτα των προσφερόμενων εκδόσεων είναι πιο ανοικτή.

Λόγω μεγέθους και δυνατοτήτων, τα μικρομεσαία οχήματα μπορούν να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις μίας σύγχρονης οικογένειας, πέραν των καθημερινών αναγκών. Προσφέρουν ένα πληρέστατο τεχνολογικό υπόβαθρο, ενώ πλέον συναντάμε και αρκετές premium προτάσεις, για όσους διαθέτουν την ανάλογη οικονομική επιφάνεια. Αυτός ακριβώς ο ανταγωνισμός εντός της κατηγορίας C δεν γιγαντώνεται μόνο λόγω του αριθμού των προσφερόμενων προτάσεων αλλά και από το γεγονός ότι μιλάμε ουσιαστικά για δύο τύπους αμαξωμάτων. Τα κλασικά μικρομεσαία hatchback και τα πιο σύγχρονα Crossover/ SUV.

Τι προτιμούν οι Έλληνες αγοραστές και ποιες εταιρίες παίζουνε δυνατά σε διπλό ταμπλό; Μία ματιά στις δύο πρώτες πεντάδες, από εμπορικής απόψεως, μπορεί να μας προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα. Αρχικά θα δούμε τα man to man, τις εσωτερικές «κόντρες» μεταξύ τριών εταιριών και κατόπιν τέσσερις ξεχωριστούς «παίχτες», με τα δικά τους πλεονεκτήματα στον αγωνιστικό χώρο.

Toyota Corolla vs Toyota C-HR

Η Toyota από μόνη της αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στη χώρα μας. Όχι μόνο το όνομά της είναι καρφιτσωμένο στην κορυφή των πωλήσεων, για χρόνια, αλλά υπάρχει άπειρος κόσμος εκεί έξω που πίνει νερό στο όνομά της. Ως εκ τούτου, δεν είναι παράλογο που φιγουράρει με δύο μοντέλα στο άτυπο αυτό ντέρμπι. Από τη μία έχουμε την Corolla. Ένα όνομα βαρύ, που αποτελεί και το πιο καλοπουλημένο hatchback στην ελληνική αγορά. Από την άλλη, πάλι, είναι το C-HR. Ένα SUV με ιδιαίτερο σχεδιασμό, που όμως έχει καταφέρει (εν μέρει λόγω ονόματος) να πλασαριστεί πολύ ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας.

Σαν διαστάσεις, τα δύο μοντέλα έχουν διαφορά μόλις 2 εκατοστά. Λόγω όγκου, βέβαια, το C-HR προσφέρει ελαφρά καλύτερη άνεση στο εσωτερικό του. Από την άλλη, η Corolla είναι πιο καινούρια. Κυκλοφόρησε πέρυσι, προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης και αντίστοιχα ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.

Αμφότερα τα μοντέλα διατίθενται και σε υβριδικές εκδόσεις, για όσους επιθυμούν οικονομία στη χρήση και έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες. Εάν τώρα πρέπει να επιλέξουμε, θα πούμε ότι καλό από αισθητικής απόψεως (και SUV φιλοσοφίας) το C-HR, η τιμή του όμως είναι αρκετά ψηλότερη από αυτή της πραγματικά εξαιρετικής Corolla. Στο πρώτο man to man, κερδίζει το hatchback.

Peugeot 308 vs Peugeot 3008

H Peugeot πάντα κατασκεύαζε ποιοτικά αυτοκίνητα, τα τελευταία όμως χρόνια δείχνει να υπερβαίνει εαυτόν. Και την αξία που προσφέρει στα μοντέλα της, την εισπράττει εμπορικά από τις υψηλές θέσεις στις πωλήσεις της (συνολικά δεύτερη εταιρία στην Ελληνική αγορά). Στην προκειμένη περίπτωση διαθέτει και αυτή δύο εκπροσώπους στη μικρομεσαία κατηγορία. Το 308 και το 3008, μοντέλα που έχουν αποδείξει την αξία τους. Για μεν το πρώτο, θα πούμε ότι μετράει τα χρονάκια του, αν και σύντομα περιμένουμε να δούμε ένα αναζωογονητικό Facelift. Για το δεύτερο, βρίσκεται μάλλον σε καλύτερη φόρμα, επιτυγχάνοντας σχεδόν το διπλάσιο νούμερο ταξινομήσεων.

Εδώ οι διαφορές και σε όγκο και σε τιμή, είναι αισθητές. Προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει άμεση σύγκριση. Γνωρίζουμε όμως ότι το 308 έχει απέναντί του έναν ισχυρό, πιο σύγχρονο ανταγωνισμό στα hatchback, ενώ το 3008 παραμένει στις κορυφαίες θέσεις της υποκατηγορίας των C-SUV, με εξαιρετική άνεση, ποιότητα κατασκευής και αισθητική. Ως εκ τούτου, η υπέρβαση είναι μονόδρομος. Θα δίναμε το κάτι παραπάνω, στο 3008, ώστε να μας επιστρέψει πίσω πολλά περισσότερα.

BMW Σειρά 1 vs BMW X2

Τρίτη και τελευταία «κόντρα», αυτή της BMW. Για μία χώρα που έχει βιώσει μία 10ετή κρίση στο πετσί της, είναι δύσκολο να χωνέψει κανείς ότι μία premium εταιρία καταφέρνει να φιγουράρει στην πέμπτη θέση των πωλήσεων Hatchback και αντίστοιχα SUV, στη δεδομένη κατηγορία. Και όμως, η Σειρά 1 και η Χ2 είναι δύο μοντέλα σύγχρονα, που δεν έχουν φθαρεί από τον καιρό και δείχνουν να εκτιμώνται δεόντως από το ελληνικό κοινό.

Κατά μία ιδιαίτερη οπτική, οι δύο αυτές προτάσεις δεν απέχουν πολύ. Η Χ2 είναι το μικρότερο SUV στη γκάμα της εταιρίας (μικρότερη από τη Χ1) και μάλιστα με ένα πιο coupe σχήμα. Οι διαστάσεις τους είναι παρόμοιες, ενώ και ο προσανατολισμός τους ξεκάθαρα ασφάλτινος. Η Σειρά 1 είναι σαφώς πιο προσιτή, παρόλα αυτά, από άποψης πωλήσεων, η Χ2 έχει το προβάδισμα. Στην προκειμένη, λοιπόν, περίπτωση θα δώσουμε ένα Χ, με το τετ-α-τετ να καταλήγει σε ισοπαλία.

Dacia Duster

Και εδώ κάπου περνάμε στους ανεξάρτητους «παίκτες». Αυτούς που δεν έχουν κάποιο αδελφό μοντέλο που να παίζει εξίσου καλή μπάλα στην αγορά. Ένας εξ αυτών είναι και το Duster. Χωρίς πολλή σκέψη, το μοντέλο της Dacia είναι ένα από τα οικονομικότερα SUV οχήματα που μπορεί να αποκτήσει κανείς στη χώρα μας. Μάλιστα στις τετρακίνητες εκδόσεις αυτού, προσφέρει και σοβαρές εκτός δρόμου δυνατότητες, ανώτερες από αυτές της πλειοψηφίας του άμεσου ανταγωνισμού.

Στα θετικά του μπορούν επίσης να συνυπολογιστούν τα σύγχρονα μηχανικά σύνολα της μητρικής Renault, όπως και οι προσφερόμενοι χώροι. Εδώ δεν μιλάμε για την πιο πλούσια ή την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση. Με βάση όμως το χαμηλό κόστος κτήσης, έχουμε να κάνουμε ίσως με το πιο συμφέρον -για τα χρήματα που ζητάει- μοντέλο ολόκληρης της αγοράς.

Hyundai i30

Η Hyundai είναι και αυτή μία εταιρία με σημαντικές ρίζες στην ελληνική αγορά. Ακολουθεί τη φήμη της Toyota, περί αξιοπιστίας (εάν δεν την έχει ξεπεράσει…) και φροντίζει το κάθε νέο μοντέλο της να είναι πραγματικά καλύτερο από το προηγούμενο. Ως εκ τούτου, δεν τίθεται ερώτημα γιατί το i30 κατέχει μία θέση στη συγκεκριμένη λίστα.

Επιχειρώντας μία πρόβλεψη, μάλιστα, δεν είναι καθόλου απίθανο η θέση του αυτή να αναβαθμιστεί, αφού άμεσα θα ξεκινήσει να διατίθεται στην ανανεωμένη του μορφή. Πέρα από τις αισθητικές παρεμβάσεις, που θα παίξουν ένα ρόλο, υπολογίστε βελτιώσεις στη διασύνδεση και στο τεχνολογικό του υπόβαθρο, καθώς επίσης νέους κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

Mercedes-Benz A-Class

Εάν νομίζατε ότι όσα γράφαμε για τη BMW πιο πάνω αποτελούν μοναδικό φαινόμενο, είσαστε γελασμένοι. Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων hatchback -και με ελάχιστη διαφορά από την πρωτοπόρο Corolla- έχουμε τη Mercedes-Benz A-Class. Ένα μοντέλο που αξίζει και με το παραπάνω την όποια διάκριση, χωρίς ωστόσο να μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτό, λόγω του premium χαρακτήρα του.

Κομψό εμφανισιακά, με υψηλή ποιότητα κατασκευής, ακόμα υψηλότερο τεχνολογικό υπόβαθρο και μία γκάμα κινητήρων που ξεκινούν από τις βασικές εκδόσεις για τον πολύ κόσμο και καταλήγουν στην πολεμική A45 AMG. Εάν μας ρωτάτε, δεν ξέρουμε πως καταφέρνει να πουλάει τόσα κομμάτια στην Ελλάδα, σίγουρα όμως καταλαβαίνουμε τις αυξημένες ταξινομήσεις της, σε σχέση με άσσο της BMW.

Nissan Qashqai

Για το τέλος αφήσαμε το πιο δυνατό χαρτί. Τον MVP της κατηγορίας, ανεξαρτήτως αμαξώματος. Όταν πριν από πολλά χρόνια η Nissan έκανε το μεγάλο βήμα, να «κόψει» το μικρομεσαίο Almera και να παρουσιάσει ένα SUV στη θέση του, κανένας δεν περίμενε αυτή η κίνηση να έχει τέτοιο αντίκρισμα. Και όμως, ο κόσμος αγάπησε το Qashqai για την άνεση και τα όσα προσέφερε, με ένα δυσανάλογα μικρό τίμημα.

Στις μέρες μας, παρότι η τρέχουσα γενιά μετράει τα χρονάκια της και η επόμενη, τρίτη γενιά, βρίσκεται προ των πυλών, οι πωλήσεις του Qashqai συνεχίζουν να πηγαίνουν τραίνο. Θέλετε η άνεση, η αξιοπιστία ή τα καλά μηχανικά σύνολα, πολλοί παράγοντες παίζουν το ρόλο τους για αυτό. Εμείς επιλέγουμε να κοιτάζουμε τη μεγάλη εικόνα, που λέει πως όσοι πόνταραν τα χρήματά τους στο μοντέλο της Nissan, δεν βγήκανε χαμένοι.