Τα 5 συν 1 ηλεκτρικά SUV που έρχονται το 2022


Τα SUV είναι ο μεγάλος εμπορικός κυρίαρχος της εποχής και τείνουν να εξαφανίσουν τα supermini και τα παραδοσιακά μικρομεσαία hatchback. Είναι πολύ λογικό λοιπόν στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που ανοίγεται μπροστά μας, οι κατασκευαστές να βάζουν και τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV στο εμπορικό παιχνίδι. Πάμε να δούμε ποια περιμένουμε μέσα στο 2022.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/2/2022

Είναι γεγονός πως τα παντός είδους και μεγέθους SUV είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της εποχής, τόσο εμπορικά, όσο και σε επίπεδο παρουσιάσεων νέων μοντέλων. Οι εταιρείες τα λανσάρουν το ένα μετά το άλλο σε κάθε κατηγορία, μέγεθος και επίπεδο τιμών από τα πιο προσιτά και compact B-SUV έως τεράστια και πολυτελή.

Από το χορό φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ηλεκτρικά SUV μοντέλα, που θα τα βλέπουμε να αυξάνονται και να πληθαίνουν συνεχώς τα επόμενα χρόνια. Η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να εξαπλώνεται σε δημοτικότητα και ένας σημαντικός παίκτης θα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα σημαντικότερα αμιγώς ηλεκτρικά SUV που περιμένουμε μέσα στο 2022.

Aiways U5 & U6

Η πρόταση της κινέζικης Aiways είναι το Aiways U5, το ηλεκτροκίνητο SUV με την φουτουριστική σχεδίαση και τα 410 χιλιόμετρα αυτονομίας που πάτησε ήδη επί ευρωπαϊκού εδάφους διεκδικώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του.

Το Aiways U5 είναι ένα SUV που ναι μεν κατάγεται από την Κίνα, ωστόσο τόσο η εικόνα του όσο και οι προδιαγραφές του μαρτυρούν το ακριβώς αντίθετο. Υιοθετεί έναν ιδιαίτερα σύγχρονο και ελκυστικό σχεδιασμό, εφάμιλλο των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του, επιτυγχάνοντας εξαιρετικές αεροδυναμικές επιδόσεις με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0.29.

Με μήκος 4,68 μέτρων, το U5 τοποθετείται στην κατηγορία των μεσαίων διαστάσεων ηλεκτρικών SUV και οι βασικοί ανταγωνιστές του θα είναι τα KIA EV6 και το Hyundai Ioniq 5. Ωστόσο, το νέο U5 πρέπει να λάβει υπόψη του και τον πολύ έντονο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό από τα Volkswagen ID.4 και Skoda Enyaq iV.

Για την μπαταρία η Aiways εμπιστεύτηκε την CATL με ένα σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 63 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 410 χιλιομέτρων. Τέλος, για την κίνηση του U5 φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 140 kW (190 ίππων) και 315 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς.

Η ευρωπαϊκή πορεία του Aiways U5 ξεκίνησε από τη Γερμανία, όπου και προσφέρεται με βασική τιμή στα 37.900 ευρώ. Θα ακολουθήσει το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, όπως αυτή της Γαλλίας και της Ελβετίας. Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 θα ακολουθήσει και το λανσάρισμα του U6, της coupe παραλλαγής του U5.

KIA e-Niro

Το νέο Kia Niro παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σεούλ τον περασμένο Νοέμβριο με υβριδικές, plug-in υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις.

Η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση θα βασίζεται στην αναβαθμισμένη αρχιτεκτονική του τρέχοντος μοντέλου και όχι στην ολοκαίνουρια ηλεκτρική πλατφόρμα του Ομίλου Hyundai, Ε-GMP, την οποία χρησιμοποιούν τα Hyundai Ioniq 5 και KIA EV6. Αυτό έγινε καθώς η νέα πλατφόρμα είναι αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ στη γκάμα του Niro θα υπάρχουν και εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες.   

Η KIA έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην χρήση βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών για την καμπίνα του νέου Niro. Οι τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα και αυτό περιμένουμε να γίνει πριν το λανσάρισμα του στην ευρωπαϊκή αγορά.

Lexus RZ

Το νέο 100% ηλεκτρικό SUV της Lexus, είναι η πολυτελής εναλλακτική υλοποίηση των ToyotabZ4X και SubaruSolterra. Το LexusRZ 450e επενδύει στον premium αέρα που αποπνέει η επιλογή πολυτελών υλικών στην καμπίνα και συμπληρώνεται από την σπορ και δυναμική σχεδιαστική γραμμή δείχνοντας με το καλημέρα που θέλει να το πάει η εταιρία.

Για την ανάπτυξη του Lexus RZ 450e χρησιμοποιήθηκε η γνωστή νεότευκτη ηλεκτρική πλατφόρμα της Toyota "TNGA" που θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα κινηθεί ο Ιάπωνας κατασκευαστής στην νέα εποχή των οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αυτά που γνωρίζουμε αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι ότι το Lexus RZ 450e θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και το σύστημα τετρακίνησης θα φέρει την ονομασία «Direct4». Το σύστημα διεύθυνσης θα είναι τεχνολογίας «drive by wire» ενώ το βασικό χαρακτηριστικό του θα είναι τόσο ο μεταβλητός λόγος της κρεμαγέρας, όσο και η μεταβλητή υποβοήθηση, αναλόγως της ταχύτητας κίνησης του οχήματος. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστημα μπαταριών θα είναι χωρητικότητας 71 kWh και το κινητήριο σύνολο θα αποδίδει περίπου 200PS.

Η επίσημη παρουσίαση του Lexus RZ 450e αναμένεται να γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Nissan Ariya

Το Nissan Ariya μπορεί παρουσιάστηκε στο κοινό από το 2020, όμως ξεκίνησε να διατίθεται αρχικά μόνο στην Ιαπωνία και ενώ οι πρώτες πληροφορίες το ήθελαν να έρχεται στην Ευρώπη το 2021, αυτό τελικά θα συμβεί φέτος.

Με έως και 395 ίππους, αυτονομία που προσεγγίζει τα 500 χιλιόμετρα και πολύ σύγχρονη εμφάνιση το Ariya ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη Nissan και αντιπροσωπεύει ένα βασικό παγκόσμιο μοντέλο στο πλαίσιο του πλάνου μετασχηματισμού της ιαπωνικής εταιρείας με τον τίτλο Nissan NEXT.

Το πλήρως ηλεκτρικό Ariya θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και με δύο διαθέσιμες μπαταρίες, με χωρητικότητα 63 και 87 KWh, ενώ στην «βασική» έκδοση με τον ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα η κίνηση θα περνά στους πίσω τροχούς. Στο βασικό πισωκίνητο Ariya λοιπόν, με τη μικρή μπαταρία ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 218 PS και 300 Nm, ενώ με τη μεγάλη μπαταρία 245 PS και την ίδια ροπή. Όλα τα τετρακίνητα μοντέλα του Ariya, με τον δίδυμο ηλεκτρικό κινητήρα θα διαθέτουν την πιο προηγμένη τεχνολογία τετρακίνησης της Nissan, e-4ORCE.

Η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh θα είναι και αυτή με τη μεγαλύτερη αυτονομία των 480 Km (360 km στο μικρότερο). Η top έκδοση e-4ORCE Performance θα αποδίδει 280 PS με την μπαταρία των 63 kWh και 395 PS με αυτή των 87 kWh.

Οι πωλήσεις του νέου Nissan Ariya θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη μέσα στο έτος και η τιμή εκκίνησης αναμένεται να είναι λίγο κάτω από τις 40.000 ευρώ.

Subaru Solterra

Το Solterra  είναι το πρώτο μοντέλο της Subaru  που σχεδιάστηκε από την αρχή ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ εξελίχθηκε από κοινού με την Toyota και το δικό της αδελφό μοντέλο bZ4X.

Το Solterra βασίζεται στην αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα e-TNGA, την οποία εξέλιξαν από κοινού η Toyota με τη Subaru. Το νέο Solterraθα είναι διαθέσιμο ως τετρακίνητο με το σύστημα AWD-Χ της μάρκας με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και συνδυαστική απόδοση 160 kW (218 ίπποι). Παράλληλα, θα υπάρχει και προσθιοκίνητη εκδοχή με έναν ηλεκτροκινητήρα και απόδοση 204 ίππων.

Η μπαταρία λιθίου και των δύο εκδόσεων θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και θα προσφέρει μέγιστη αυτονομία της τάξης των 460 χιλιομέτρων για την 4κίνητη έκδοση, η οποία θα εκτοξεύεται στα 530 χιλιόμετρα στην 2κίνητη.

Η έλευση του νέου Subaru Solterra θα γίνει στην Ευρώπη στα μέσα στο 2022.

Toyota bZ4X

Το νέο Toyota bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας και η έκδοση παραγωγής του είναι εξελιγμένη αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητη.

Το νέο bZ4X είναι βασισμένο στο πλαίσιο e-TNGA, τη νέα αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα της Toyota, η οποία έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Subaru. Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί ως μέρος του πλαισίου και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του και η θέση της χαμηλά στο δάπεδο προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες και υψηλή ακαμψία του πλαισίου.

Το νέο Toyota bZ4X θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Η μεν πρώτη θα είναι προσθιοκίνητη με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 kW (204 ίππων). Η τετρακίνητη έκδοση θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα των 80 kW σε κάθε άξονα, με την συνδυαστική απόδοση των 217,5 ίππων και ροπή 336 Nm.

Η μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις έχει ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και σύμφωνα με την Toyota  εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Η Toyota εγγυάται ότι μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα η μπαταρία θα έχει χάσει μόνο το 10% της απόδοσης της και θα διατηρεί το 90% της χωρητικότητας της. Υποστηρίζει μάλιστα φόρτιση σε ταχυφορτιστή των 150 kW και μπορεί να φορτίσει έως το 80% της χωρητικότητάς της μέσα σε 30 μόλις λεπτά.

Η διάθεσή του bZ4X στην αγορά της Γηραιάς ηπείρου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2022.