Τα 6 συν 1 best seller μοντέλα που έρχονται στην ελληνική αγορά


Η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλές όχι και τόσο ευνοϊκές συνθήκες, αλλά στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται μερικά πολύ ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, τα οποία φιλοδοξούν να τραβήξουν πάνω τους το ενδιαφέρον των αγοραστών.

  • 14/5/2022

Η δύσκολη εποχή που βιώνει η αγορά αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ευρώπη έχει πολλές αιτίες. Η πανδημία ήταν η αρχή που έφερε το κλείσιμο πολλών εργοστασίων παγκοσμίως και το πάγωμα της παραγωγής, ενώ μετά η κατάσταση χειροτέρευσε περισσότερο από την έλλειψη των ημιαγωγών που ήρθε να τελματώσει την παραγωγή των καινούργιων αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα.

Μέσα στην δύσκολη αυτή περίοδο, οι κατασκευαστές δεν σταματούν να παρουσιάζουν νέα μοντέλα σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, παρότι πολλές φορές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στη ζήτηση με αποτέλεσμα οι λίστες αναμονής να φτάνουν τους 8 ή 12 μήνες σε πολλές περιπτώσεις και οι αγοραστές να περιμένουν όλο και περισσότερο για να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο.  

Με δεδομένες τις παραπάνω συνθήκες, η ελληνική αγορά προσπαθεί να ορθοποδήσει και με τη βοήθεια των νέων μοντέλων που περιμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Αμιγώς ηλεκτρικά, συμβατικά, SUV, μικρά και μικρομεσαία, όλα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για διαφορετικούς λόγους.

Εμείς ξεχωρίσαμε και παραθέτουμε τα σημαντικότερα νέα μοντέλα από όλες τις κατηγορίες που περιμένουμε στη χώρα μας μέσα στους επόμενους μήνες του έτους. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.

Citroen C5 X

Η Citroen με το νέο C5 X θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κατηγορία του συνδυάζοντας τις ανέσεις μιας μπερλίνας με την πρακτικότητα και τον εκδρομικό χαρακτήρα ενός crossover.

Ακολουθώντας το πρόσφατο παράδειγμα του C4 C-Cross, υιοθέτησαν μια σχεδιαστική φόρμα η οποία ισορροπεί μεταξύ ενός τυπικού hatchback και ενός crossover, χαρίζοντας στο νέο C5 X έναν νέο και σαφώς πιο ελκυστικό προσανατολισμό.

Το Citroen C5 X, όπως ονομάζεται, ξεπερνά σε μήκος τα 4,8 μέτρα διαθέτοντας, πέρα από ανεξάντλητους χώρους στο εσωτερικό του, έναν ιδιαίτερο σχεδιαστικό κώδικα.

Την ιδιαίτερη αισθητική του πεντάθυρου αμαξώματος ακολουθούν και αρκετές επιφάνειες του εσωτερικού, ωστόσο, εκείνο που ξεχωρίζει στον θάλαμο επιβατών είναι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 12 ιντσών και ο lounge χαρακτήρας που προσδίδουν σε αυτό τα καθίσματα και το φινίρισμα ξύλου.

Για την κίνηση του νέου Citroen C5 X o Oμιλος Stellantis έχει εμπιστευθεί τον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος θα προσφέρεται σε συμβατικές και plug-in υβριδικές διαμορφώσεις, φτάνοντας έως και τους 225 ίππους στην plug-in υβριδική έκδοση.

Το νέο Citroen C5 X το περιμένουμε στη χώρα μας τον προσεχή Ιούνιο.

Dacia Jogger

Το νέο Jogger είναι το πιο προσιτό 7θέσιο crossover της αγοράς και η Dacia επενδύει πολλά σε αυτό για να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα μερίδια των πωλήσεων της.

Το νέο compact crossover της Dacia, το Jogger, θα διατίθεται σε εκδόσεις πέντε και επτά θέσεων και πρόκειται να αντικαταστήσει το Logan MCV station wagon.

Θα βασιστεί σε μια μεγαλύτερη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B, η οποία ενσωματώνεται σε πολλά μοντέλα όπως τα Renault Clio και Captur, τα Dacia Sandero και Logan και το Nissan Juke. Η αρχιτεκτονική CMF-B του Jogger διαθέτει μεγαλύτερο τμήμα πίσω για να δημιουργήσει ένα αμάξωμα μήκους 4.550 mm, καθιστώντας το το μεγαλύτερο όχημα της Dacia. Οι κορυφαίες εκδόσεις του Jogger διαθέτουν ενσωματωμένη κεντρική οθόνη αφής, αλλά τα βασικά μοντέλα θα χρησιμοποιούν τα smartphone των οδηγών ως διεπαφή.

Η υβριδική έκδοση του Joggerθα βασίζεται σε έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων. Το σύστημα E-Tech χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν κινητήρα εκκίνησης και μια μονάδα μετάδοσης κίνησης, οι οποίοι ελέγχονται από ένα κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.

Η Dacia έχει δηλώσει ότι θα είναι «το πιο προσιτό υβριδικό επτά θέσεων στην αγορά». Το Jogger θα είναι αρχικά διαθέσιμο με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 110 ίππων και κινητήρα LPG 100 ίππων.

Το Dacia Jogger αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούνιο.

Ford Ranger Raptor

Με τη σφραγίδα της Ford Performance, το Ranger Raptor αποτελεί και στη νεότερη γενιά του την απόλυτη έκδοση επιδόσεων του νέου Ranger διαθέτοντας ευφυέστερη τεχνολογία στην πιο σκληροτράχηλη νέα γενιά.

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας προηγμένος 3λιτρος κινητήρας βενζίνης EcoBoost που βελτιστοποιήθηκε από την Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και ροπή 491 Nm. Ένα γνήσιο off-roader υψηλών επιδόσεων όπως το Ranger Raptor χρειάζεται και τον ανάλογο συνδυασμό αναρτήσεων - γι’ αυτό το λόγο οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση.

Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης. Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.

Το νέο Ford Ranger Raptor είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της Ford με τιμή που ξεκινά από τα 69.630 ευρώ.

Opel Astra

Το ολοκαίνουργιο Astra  αποτελεί ένα άλμα εμπρός από το προηγούμενο μοντέλο και ακολουθεί τη νέα και πολύ πιο ελκυστική σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka. Το βασικό της γνώρισμα που την κάνει να ξεχωρίζει είναι αναμφίβολα η μάσκα τύπου Vizor στην πρόσοψη με τα γωνιώδη φώτα ημέρας. Ακολουθεί πιο δυναμικές γραμμές, εμφάνιση που συνεχίζεται και πίσω με την χαρακτηριστική πίσω κολώνα, ενώ η οροφή είναι αρκετά κεκλιμμένη προς το πίσω μέρος θυμίζοντας κουπέ.

Σε αυτή την έκτη γενιά Astra τα πάντα είναι καινούργια, πέρα από την σχεδίαση και το πλαίσιο. Αυτό είναι το νέο EMP2, η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται και το νέο Peugeot 308, κάτι το οποίο περιμέναμε μετά την ενσωμάτωση της Opel στον Όμιλο Stellantis. Οι αλλαγές στις διαστάσεις είναι μικρές, αρχίζοντας από το μήκος των 4,374 μέτρων, το νέο Astra είναι μόλις 4,0 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών ( 13 χιλιοστά από το προηγούμενο μοντέλο). Ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων.

Στο εσωτερικό της νέας γενιάς Astra θα ξεχωρίζαμε αμέσως το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel. Η διεπαφή του οδηγού με το αυτοκίνητο γίνεται μέσα από το νέο ενιαίο οπτικά σύνολο των δύο οθονών 10,0 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment, με τους μοναδικούς φυσικούς διακόπτες να βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη για άμεση πρόσβαση στα επιμέρους συστήματα.

Το νέο Opel Astra αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούνιο σε τιμές που έχουν ήδη ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία της Opel.  

Skoda Fabia

Η νέα Skoda Fabia έρχεται και ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία της. Με μοντέρνο design σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και το πιο αεροδυναμικό σχήμα στην κατηγορία της με συντελεστή Cd μόλις 0,28, η νέα Skoda Fabia γίνεται το νέο σημείο αναφοράς στους εσωτερικούς χώρους και τον χώρο αποσκευών προσφέροντας κορυφαία ποιότητα, προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης.

Η νέα Fabia με μήκος 4,11 μέτρα, πλάτος 1,78 μ. και μεταξόνιο 2,56 μ., προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό της. Ο χώρος αποσκευών – o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία – απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.

Εξωτερικά, η νέα Fabia διαθέτει δυναμικές γραμμές και σπορ αναλογίες, με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED να ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα εξίσου εντυπωσιακά πίσω φώτα.

Το μοντέλο εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group, 1.0 MPI ή TSI ή 1.5 TSI, με ισχύ από 80 έως 150 PS, ενώ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι.

Η νέα Skoda Fabia είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τιμές που έχουν ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda

Toyota Aygo X

Η νέα γενιά του επιτυχημένου μικρού αυτοκινήτου πόλης της Toyotaονομάζεται Aygo X και λανσάρεται από την ιαπωνική εταιρεία ως ένα μοναδικό συμπαγές crossover στην κατηγορία Α.

Το ολοκαίνουργιο Toyota Aygo X βασίζεται τεχνικά στην πλατφόρμα GA-B της Toyota, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris και πιο πρόσφατα με το Yaris Cross. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του Aygo X έγινε με σκοπό να δώσουν νεανικό χαρακτήρα μαζί με μία δόση δυναμισμού στο όλο σύνολο. Οι προβολείς με τεχνολογία full LED είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά στην κατηγορία.

Με μήκος 3.700 χιλιοστά, το νέο Aygo X είναι 235 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αν και το μεταξόνιο αυξήθηκε μόλις κατά 90 χιλιοστά. Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 125 χιλιοστά φτάνοντας τα 1.740. Ως αποτέλεσμα, η ακτίνα του κύκλου στροφής των μόλις 4,7 μέτρων είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία. Το ύψος έχει αυξηθεί κατά 50 χιλιοστά φτάνοντας πλέον τα 1.510. Ταυτόχρονα, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 11 χιλιοστά από το προηγούμενο Aygo, ενώ και η θέση των καθισμάτων έχει ανυψωθεί κατά 55 χιλιοστά.

Στο τεχνικό κομμάτι, το μοναδικό προσφερόμενο μηχανικό σύνολο είναι ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 72 ίππων και 93 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων ή ενός αυτόματου τύπου CVT.

Το νέο Toyota Aygo X είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τιμές που έχουν ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota

Toyota bZ4X

To bZ4x είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota, το οποίο μάλιστα είναι εξελιγμένο αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο.

Το νέο bZ4X  είναι βασισμένο στο πλαίσιο e-TNGA, τη νέα αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα της Toyota, η οποία έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Subaru. Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί ως μέρος του πλαισίου και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του και η θέση της χαμηλά στο δάπεδο προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες και υψηλή ακαμψία του πλαισίου.

Σχεδιαστικά, η Toyota  ακολουθεί τη σχεδιαστική της φιλοσοφία με τους χαρακτηριστικά πολύ λεπτούς προβολείς και την κλειστή μάσκα εμπρός, αλλά και την έντονη οπτική έμφαση στις γωνίες του αυτοκινήτου στα πρότυπα των RAV4  και C-HR. Από πλευράς διαστάσεων, σε σχέση με το RAV4, το ηλεκτρικό bZ4X είναι πιο χαμηλό κατά 85 χιλιοστά, έχει μικρότερους προβόλους και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 160 χιλιοστά. Επίσης, το ύψος της γραμμής του καπό είναι χαμηλότερο κατά 50 χιλιοστά.

Το εσωτερικό του νέου Toyota bZ4Xείναι ιδιαίτερα λιτό και με τη χαρακτηριστική μοντέρνα έκφραση της ιαπωνικής σχεδίασης. Το κομμένο τύπου "yoke" τιμόνι του τραβά την προσοχή, ενώ στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και μία δεύτερη για τον πίνακα οργάνων ψηλά πίσω από το τιμόνι.

Το Toyota bZ4Xθα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Η μεν πρώτη θα είναι προσθιοκίνητη με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 kW (204 ίππων). Η τετρακίνητη έκδοση θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα των 80 kW σε κάθε άξονα, με την συνδυαστική απόδοση των 217,5 ίππων και ροπή 336 Nm.

Η μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις έχει ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και σύμφωνα με την Toyota εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Η Toyota υποστηρίζει ότι μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα η μπαταρία θα διατηρεί το 70% της χωρητικότητας της. Υποστηρίζει μάλιστα φόρτιση σε ταχυφορτιστή των 150 kW και μπορεί να φορτίσει έως το 80% της χωρητικότητάς της μέσα σε 30 μόλις λεπτά.

Το νέο Toyota bZ4X αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του καλοκαιριού.