Υβριδικό, Diesel, LPG & CNG: Τι συμφέρει να αγοράσω στην κατηγορία supermini και B-SUV


Ποιές είναι οι πιο οικονομικές προτάσεις της ελληνικής αγοράς στις δημοφιλέστερες κατηγορίες των supermini και Β-SUV.

  • 8/4/2022

Είναι γεγονός ότι η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας έχει ξεπεράσει το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο και κυμαίνεται σε απαγορευτικά επίπεδα, χωρίς να δείχνει τάσεις αποκλιμάκωσης. Παράλληλα, το μέτρο για την επιδότηση καυσίμου που εξήγγειλε η κυβέρνηση έχει προσωρινό χαρακτήρα και μοιάζει απλά με… παυσίπονο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός νέου μοντέλου σήμερα βάζουν σε απόλυτη προτεραιότητα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου στην διαδικασία επιλογής ενός νέου αυτοκίνητου και όχι άδικα. Πλέον, με την πρόοδο της τεχνολογίας των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ και με τη βοήθεια των ήπιων ή πλήρως υβριδικών συστημάτων, η κατανάλωση των περισσότερων νέων μοντέλων τείνει να πλησιάσει ιστορικά χαμηλά για τους θερμικούς κινητήρες, μένοντας πάντα σε μονοψήφια νούμερα.

Επίσης, δεν είναι λίγες οι προτάσεις που οι κατασκευαστές έχουν επιλέξει εργοστασιακά συστήματα διπλού καυσίμου με υγραέριο (LPG) ή φυσικό αέριο (CNG). Έτσι, πλέον ένα μοντέλο που καταναλώνει λίγο αποτελεί πόλο έλξης μεταξύ των αγοραστών. Ποιες όμως προτάσεις υπάρχουν στην ελληνική αγορά που συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με την προσιτή τιμή αγοράς και ανήκουν στις δημοφιλέστερες κατηγορίες των supermini και Β-SUV; Πάμε να τις δούμε αναλυτικά.

Dacia Duster & Sandero LPG

Τα δημοφιλή μοντέλα της Dacia, όπως το SUV Duster και τα Dacia Sandero Streetway & Sandero Stepway προσφέρονται με εργοστασιακές εκδόσεις LPG διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου). Αυτές εξοπλίζονται με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100 ίππων, ο οποίος έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να συνεργάζεται ομαλά και αξιόπιστα με το LPG.

Η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στη γραμμή παραγωγής του οχήματος και αυτό σημαίνει πως ο υποψήφιος αγοραστής καλύπτεται από όλες τις εργοστασιακές εγγυήσεις. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Το δημοφιλές Dacia Dusterδιατίθεται στην έκδοση 1.0 TCe 100 LPG, με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης. Με 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, καθώς αυτές δεν ξεπερνάνε τα 126-131 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Η ασυναγώνιστη αυτονομία των 1.250 χλμ. που προσφέρει ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG στο νέο Duster ξεχωρίζει επίσης.

Τα νέα Dacia Sandero Streetway & Sandero Stepway διατίθενται και αυτά στην έκδοση 1.0 TCe 100 LPG. Και στα δύο μοντέλα, ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας του 1,0 λίτρου και των 100 ίππων εξοπλίζεται με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σύνολο χαρίζει μέχρι και 35% μεγαλύτερη οικονομία στο κόστος χρήσης τους, σε σχέση με την έκδοση βενζίνης 1.0 TCe των 90 ίππων, ενώ η μέγιστη αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 1.500 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (50 λίτρα βενζίνης / 40 λίτρα). Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο το νέο Sandero Streetway όσο και το νέο Sandero Stepway στις εκδόσεις διπλού καυσίμου δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν ελεύθερα στο Δακτύλιο.

Τιμές από 13.820 ευρώ για το Sandero Streetway, από 14.780 ευρώ για το Sandero Stepway και από 15.990ευρώ για το Duster 1.0 TCe 100 LPG.

Fiat 500 & Panda Hybrid

Τα Fiat 500 Hybrid και Panda Hybrid συνεχίζουν την πετυχημένη τους πορεία εξηλεκτρισμένα πλέον με ένα Mild Hybrid υβριδικό σύστημα. Το νέο Mild Hybrid σύστημα συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μια συμπαγή και αποδοτική μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως  και 30% ανάλογα με τις συνθήκες).

Οι τιμές για το Fiat 500 Hybrid με την προωθητική ενέργεια της Fiat ξεκινούν από τα 14.200 ευρώ. Για το Panda Hybrid με το ίδιο υβριδικό σύστημα οι τιμές ξεκινούν από τα 12.950 ευρώ.

Renault Clio & Captur LPG

Και στην περίπτωση των μοντέλων της Renault, το Clio και το Captur προσφέρονται με τις εργοστασιακές εκδόσεις LPG διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου). Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe των 100 ίππων έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να συνεργάζεται με το LPG.

Όπως και στα μοντέλα της Dacia, η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στη γραμμή παραγωγής του οχήματος και αυτό σημαίνει πως ο υποψήφιος αγοραστής καλύπτεται από όλες τις εργοστασιακές εγγυήσεις. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Στο Renault Clio  η έκδοση 1.0 TCe 100 LPG έχει μέγιστη ισχύ 100 ίππων και μέγιστη ροπή της τάξεως των 170 Nm, από τις 2.000 σ.α.λ. Tο Renault Clio  με το σύστημα υγραεριοκίνησης έχει αυτονομία έως 1.185 χλμ. Επιπλέον, αξίζει να τονίσουμε ότι εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης του Renault Clio προσφέρεται δωρεάν. Παράλληλα, με τους ρύπους CO2 να μην ξεπερνάνε τα 107-121 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP το Clio με LPG δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ενώ μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.

Αντιστοίχως, στο Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG ο οδηγός απολαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, της τάξης των 1.360 χλμ., αφού εδώ οι δεξαμενές καυσίμων είναι μεγαλύτερες του Clio (48 λίτρα βενζίνης & 40 λίτρα υγραερίου), ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 δεν ξεπερνάνε τα 117-126 γρ./χλμ. Οπότε, σε αυτή την έκδοση, το Captur δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και επίσης μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.

Οι τιμές για το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG ξεκινούν από 15.640 ευρώ και για το Captur 1.0 TCe 100LPG από 19.830 ευρώ.

Renault Clio Diesel

Το Renault Clio διατίθεται και σε έκδοση με κινητήρα πετρελαίου, όντας μάλιστα και ένα από τα φθηνότερα ντίζελ αυτοκίνητα της κατηγορίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο ντίζελ κινητήρα είναι ο αειθαλής 1.500άρη Blue dCi των 100 ίππων και 260 Nm ροπής.  Η εργοστασιακή κατανάλωση, σύμφωνα με τη Renaultξεκινά από 4,1 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να είναι 107-122 γρμ./χλμ., απαλλάσσοντας τον μοντέλο από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο.

Οι τιμές του Renault Clio 1.5 Βlue dCi ξεκινούν από 16.990 ευρώ.

SEAT Ibiza & Arona TGI CNG

Τα SEAT Ibiza και Arona 1.0 TGI 90 PS είναι οι επιλογές της ισπανικής εταιρείας για κίνηση με εναλλακτικό καύσιμο. Εδώ έχει επιλεγεί ο δρόμος του φυσικού αερίου κίνησης ως καυσίμου στις μηχανές εσωτερικής καύσης και ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TGI λειτουργεί πρωτίστως με πεπιεσμένο φυσικό αέριο και αν αυτό απαιτηθεί με αμόλυβδη βενζίνη.

Στα μοντέλα της SEAT υπάρχουν δύο μπουκάλες για την αποθήκευση του πεπιεσμένου φυσικού αερίου στο πίσω μέρος του οχήματος, συνολικής χωρητικότητας 13,8 kg, καθώς και το ντεπόζιτο βενζίνης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο χώρος αποσκευών κατά 93 λίτρα, αλλά και τη μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης των μόλις 9 λίτρων με ανάλογη επίπτωση στην αυτονομία.

Οι τιμές για το SEAT Ibiza 1.0 TGI ξεκινούν από 17.690 ευρώ και για το Arona 1.0 TGI από 19.290 ευρώ.

Skoda Scala 1.0 G-TEC

Η Skoda Scala 1.0 G-TEC είναι η αντίστοιχη πρόταση της Skodaμε την εκδοχή τού 1.0 TSI η οποία λειτουργεί με φυσικό αέριο κίνησης (το γνωστό ως CNG). Όπως και στα μοντέλα της SEAT, η συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου της Skoda έχει ρεζερβουάρ και για αμόλυβδη βενζίνη χωρητικότητας μόλις εννέα λίτρων.

Το Skoda Scala 1.0 G-TEC διαθέτει τρεις μπουκάλες αποθήκευσης του CNG κίνησης, συνολικής ποσότητας 13,8 kg. Σύμφωνα με τη Skoda, η μέγιστη συνδυαζόμενη αυτονομία του οχήματος φτάνει περίπου τα 500 km κατά τον κύκλο WLTP.

Η τιμή της Skoda Scala 1.0 G-TEC είναι 21.100 ευρώ.

Toyota Yaris & Yaris Cross Hybrid

Η Toyotaπαραδοσιακά επενδύει στα υβριδικά συστήματα έχοντας πλέον τελειοποιήσει τη λειτουργία τους. Έτσι, τα υβριδικά Yaris και Yaris Cross δεν μπορούν παρά να έχουν τεράστια οφέλη στην κατανάλωση, μαζί με την μεγάλη αυτονομία που εξασφαλίζει το ρεζερβουάρ βενζίνης.

Ο κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει και στις δύο περιπτώσεις 116 ίππους και συνδυάζεται με κιβώτιο τύπου CVT. Στο Yaris 1.5 Hybrid η μέση εργοστασιακή κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 τα 64 gr/km. Στο Yaris Cross 1.5 Hybrid, οι αντίστοιχες τιμές είναι 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 στα 100 gr/km, πράγμα που σημαίνει ότι αμφότερα απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο.

Οι τιμές για το Toyota Yaris 1.5 Hybrid ξεκινούν από 18.430 ευρώ και για το Yaris Cross 1.5 Hybrid από 21.120 ευρώ.