Το VW Tanoak είναι για όσους βρίσκουν ένα SUV πολύ μαλακό


Θα γίνουν τα pick-up το επόμενο μεγάλο hit; Πάντως, η Volkswagen έχει βάλει στο πλευρό του Amarok ένα μεγάλο αδερφό, προς το παρόν μόνο ως πρωτότυπο και μόνο για τις ΗΠΑ. Βέβαια, αυτή η απόφαση μπορεί κάλλιστα να αλλάξει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: VW
  • 5/11/2018

Από τότε που υπάρχουν SUV, μερικοί καταναλωτές κάνουν την επιλογή του αυτοκινήτου τους μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Τουλάχιστον, αν θέλουν ένα αυτοκίνητο που ακόμα μοιάζει με SUV, αλλά τελικά δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για έναν τύπο που κάνει τα πάντα, τι θα έπρεπε να επιλέξουν; Μια Mercedes G-Class δύσκολα μπορεί να την αντέξει κανείς από οικονομικής πλευράς, το Suzuki Jimny είναι για όλους πολύ μικρό, το νέο Jeep Wrangler ακόμα δεν έχει περάσει από τον Ατλαντικό - και η παραγωγή του Land Rover Defender είχε διακοπεί.

Έτσι, είναι καλό ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ανακαλύψει τα pick-up. Γιατί αυτό δεν είναι συχνά μόνο μεγαλύτερο από τα περισσότερα off-road οχήματα, αλλά έχει επίσης μια γοητεία και έναν πιο ισχυρό χαρακτήρα από ένα SUV. Είναι, λοιπόν, το πιο σωστό αυτοκίνητο για όσους το λέει η καρδούλα τους...

Στην Αμερική το έχουν καταλάβει εδώ και πολύ καιρό. Ενώ τα μεγάλα «φορτηγάκια» χρησιμοποιούνται συνήθως από ντόπιους γεωργούς, υπάρχουν παραδοσιακά life style μοντέλα του είδους για όσους αρέσκονται να διασκεδάζουν. Στην πραγματικότητα κυριαρχούν στις ταξινομήσεις από το τέλος της εποχής της... άμαξας. «Δεν υπάρχει πιο αμερικανικό αυτοκίνητο από το pick-up», λέει ο Hinrich Woebcken, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις δύσκολες επιχειρηματικές υποθέσεις της VW στις ΗΠΑ.

Βάζοντας κάτω όλα τα δεδομένα, η ομάδα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού θέλει να απελευθερωθεί από το καύσιμο ντίζελ και γι' αυτό το μεγάλο off-road Atlas έχει μετατραπεί σε άμαξα της περιοχής, τη στιγμή που το ευρωπαϊκό VW Amarok δεν πωλείται καν στην πατρίδα του pick-up. Έτσι, το Tanoak θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες για να παράγεται σε λογικά ανταγωνιστική τιμή από το εργοστάσιο στην Chattanooga.

Δέρμα και πολυτέλεια στο εσωτερικό

Επισήμως, το Tanoak είναι απλώς ένα πρωτότυπο. Όταν, όμως, η Volkswagen επιτρέπει την οδήγησή του για λίγα μέτρα, ο χρήστης καταλαβαίνει άμεσα ότι αυτό το όχημα λειτουργεί κανονικά. Και, φυσικά, όχι μόνο εκτός δρόμου, στο αγρόκτημα, αλλά και στην πόλη, στις λεωφόρους.

Με το Tanoak μπορεί ο οδηγός να κάνει εντύπωση ακόμα και στα πιο κοσμοπολίτικά μέρη αυτού του πλανήτη. Λογικό, με μήκος αμαξώματος 5,44 m, μόνο εντύπωση μπορείς να κάνεις... Δεν είναι, όμως, μόνο το μήκος. Στη γρίλια λαμπυρίζει περισσότερο χρώμιο σε σχέση με όσο βρίσκει κανείς πάνω σε αυτή. Τη δε τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων θα τη ζήλευαν ακόμα και οι υπεύθυνοι φωτισμού στις συναυλίες των Pink-Floyd. Κατά τα άλλα, οι επιβάτες κάθονται πολύ ψηλά, εκεί που τελικά είναι περικυκλωμένοι από μεγάλες ποσότητες λαμαρίνας. Παρόλ’ αυτά, εκεί έχουν αυτήν την υπεράνω και ατρόμητη αίσθηση σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο SUV της Volkswagen.

Ήδη η κανονική έκδοση του Atlas δείχνει πως πρόκειται για ένα δυναμικό αυτοκίνητο.Ουσιαστικά, είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό αυτοκίνητο. Η μετάβασή του, όμως, σε Tanoak μεταφράζεται σε προαγωγή στην επόμενη κατηγορία.

Εντούτοις, παρατηρείται στην επαφή με το Tanoak πόσο παλιό δείχνει το Amarok! Αυτή η εντύπωση ξεκινά από τη διπλή καμπίνα, η οποία όχι μόνο προσφέρει μεγαλύτερο χώρο στο μεγαλύτερο Tanoak σε σχέση με το Amarok, αλλά και περισσότερο χρώμα και δέρμα και πάνω απ’ όλα ένα μοντέρνο infotainment με ψηφιακά όργανα και μεγάλη οθόνη αφής.

Πιο άνετο σε σχέση με τον ανταγωνισμό

Ακόμα και ο κινητήρας μπορεί να εντυπωσιάσει: Το πρωτότυπο Tanoak κινείται από έναν ισχυρό V6 βενζινοκινητήρα με 280 PS. Θεωρητικά, θα ήταν δυνατό ένα πολιτικά ορθό plug-in υβριδικό, όπως μας το έδειξε η VW στο δεύτερο Atlas, το Cross Sport. Εκτός από τον εξακύλινδρο κινητήρα των 3,6 lt. διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες - ένα με 40 kW στον μπροστινό άξονα και έναν άλλο με 85 kW στον πίσω, τροφοδοτούμενο από μια μπαταρία 18 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία στο Cross Sport είναι 70 km. Επίσης, το… menu περιλαμβάνει και ταχύτητες άνω των 200 km/h! Τέλος, οι δύο ηλεκτροκινητήρες σημαίνουν τετρακίνηση...

Επίσης, η οδική συμπεριφορά είναι σημαντικά καλύτερη σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές. Επειδή το Tanoak έχει αυτοφερόμενο πλαίσιο και ανεξάρτητη ανάρτηση -αντί για άκαμπτο άξονα και πλαίσιο τύπου «σκάλα»-, μπορεί μεν να μην είναι σε θέση να μεταφέρει μεγάλα φορτία, κινείται, όμως, πολύ πιο χαλαρά. Σε κυματοειδείς ανωμαλίες του οδοστρώματος, δεν αναπηδά και είναι σε θέση να... σιδερώνει ακόμα και τη μέτριας ποιότητας άσφαλτο των επαρχιακών οδών σαν τραπεζομάντιλο.

Θα κυκλοφορήσει το Tanoak στην Ευρώπη;

Αν και το Tanoak φαίνεται πολύ πιο ογκώδες από το Amarok, αυτό το μοντέλο είναι πολύ πιο κοντά σε ένα κανονικό αυτοκίνητο σε σχέση με το μικρότερο αδελφό. Στο κάτω κάτω, το πρωτότυπο βασίζεται στην εκατομμύρια φορές χρησιμοποιημένη πλατφόρμα MQB - το αρθρωτό εγκάρσιο δομοστοιχειωτό σύστημα, από το οποίο η VW κατασκευάζει, μεταξύ άλλων, το best seller της, Golf.

Από τη μία πλευρά, με την ευελιξία της, αυτή η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στη VW να κατασκευάσει μία νέα έκδοση του Atlas με σχετικά λίγα χρήματα. Από την άλλη, θα ήταν εύκολο για τη VW να παράγει το Tanoak και για την Ευρώπη. Επειδή ένα νέο αυτοκίνητο, βασιζόμενο στην πλατφόρμα MQB, μπορεί να κατασκευαστεί οπουδήποτε υπάρχει ήδη ένα άλλο αντίστοιχο μοντέλο. Έτσι, το Tanoak θα μπορούσε εύκολα να έρθει από την Chattanooga στο Emden ή στο Wolfsburg της Γερμανίας.

Το αυτοκίνητο σίγουρα θα πήγαινε καλά και στην Ευρώπη. Ίσως όχι με αγρότες ή και γεωπόνους, που βλέπουν στο τέλος την τιμή, το μέγεθος και τις μεταφορικές ικανότητες του pick-up. Αλλά με εκείνους που θεωρούν ότι τα SUV είναι μαλακά. Αυτό το VW θα έρθει να κλείσει ένα κενό, που ακόμα και η Mercedes με την X-Class δεν έκλεισε. Και, σίγουρα, τόσο ακριβό όσο μία G-Class, το Tanoak σίγουρα δεν θα είναι.