24 ώρες του Le Mans 2022: Πέμτπη νίκη για την Toyota, μάχη στην GTE Pro


Η Toyota Gazoo Racing πανηγύρισε την πέμπτη της νίκη στις 24 ώρες του Le Mans, σε έναν σχετικά ομαλό αγώνα με λίγες εγκαταλείψεις και αρκετές μάχες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΦΩΤ.: TOYOTA, MICHELIN
  • 12/6/2022

Η 90ή έκδοση των 24 ωρών του Le Mans ολοκληρώθηκε νωρίτερα σήμερα, στην επιστροφή του αγώνα στη συνήθη ημερομηνία του μετά από δύο ιδιαίτερες σεζόν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Αυτό που σίγουρα δεν άλλαξε ήταν η δυναστεία της Toyota GR στη μεγάλη κατηγορία. Στα Le Mans Hypercar, τα #8 και #7 Toyota GR010 Hybrid δεν είχαν αντίπαλο, ανταλλάζοντας θέσεις μέσα στο βράδυ, προτού το πλήρωμα των S. Buemi, B. Hartley και R. Hirakawa βρεθεί μπροστά και μείνει εκεί ως το φινάλε, για να πάρει την 5η νίκη της ιαπωνικής μάρκας στον φημισμένο αγώνα.

Το βάθρο συμπλήρωσε το #709 Glickenhaus των R. Briscoe, R. Westbrook και F. Mailleux, «σώζοντας» την παρτίδα για τους Αμερικανούς, καθώς το #708 είχε δύο εξόδους μέσα στις νυχτερινές ώρες που το άφησαν εκτός διεκδίκησης του βάθρου.

Το αυτό ίσχυσε και για την #36 Alpine των A. Negrao, N. Lapierre και M. Vaxiviere, που από νωρίς είχε μηχανικής φύσεως προβλήματα, κι έμεινε αρκετή ώρα στα pits, επιστρέφοντας στον αγώνα ανάμεσά σε αρκετά LMP2.

Στην LMP2 κατηγορία, το #38 Jota των R. Gonzalez, A. Felix da Costa και W. Stevens πήρε τη νίκη, έχοντας βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα από αρκετά νωρίς, μέσα στις πρώτες ώρες. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα, ήταν καθαρά ζήτημα διαχείρισης για το πολύπειρο πλήρωμα.

Η Prema ORLEN Team με το #9 των R. Kubica, L. Deletraz και L. Colombo ολοκλήρωσε το πρώτο της 24ωρο στο Μαν με τερματισμό στην 2η θέση, ενώ το #28 Jota των O. Rasmussen, E. Jones και J. Aberdein έκανε το 1-3 για τη βρετανική ομάδα.

Περνώντας στην GTE Pro κατηγορία, στην τελευταία χρονιά της στο πρόγραμμα του αγώνα, η Porsche με το #91 των G. Bruni, R. Lietz και F. Makowiecki πανηγύρισε τη νίκη μπροστά από το #51 Ferrari AF Corse των A. Pier Guidi, J. Calado και D. Serra, που είχε κλατάρισμα κοντά στις 18 ώρες του αγώνα, κι έμεινε εκτός μάχης, παρά το ότι είχε φοβερή αψιμαχία με τους Γερμανούς. 

Άτυχη στάθηκε η Corvette Racing, καθώς τα #63 και #64, που ξεκίνησαν τον αγώνα από τις πρώτες θέσεις, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν με μηχανικό πρόβλημα και κλατάρισμα, αντίστοιχα. 

Τέλος, στην GTE Am, η Aston Martin Vantage είχε την τιμητική της, κάνοντας το 1-3, αν και με διαφορετικές ομάδες.

Στην πρώτη θέση ήρθε το #33 TF Sport των B. Keating, H. Chaves και M. Sorensen, ενώ στην τρίτη ήταν οι εξίσου έμπειροι P. Dalla Lana, D. Pittard και N. Thiim με το #98 Northwest AMR.

Ανάμεσά τους μία #79 Weathertech Racing Porsche, με τους C. Macneil, J. Andlauer και T. Merrill πίσω από το τιμόνι.