Γνωρίζοντας τον Charlie Cooper στο MINI Festival: Με όνομα βαρύ σαν ιστορία


Στο πλαίσιο του MINI Festival που διοργανώνεται το Σ/Κ 24-25 Σεπτεμβρίου, το Car and Driver συνομίλησε με τον Charlie Cooper, εγγονό του John Cooper και άνθρωπο με βαθιά γνώση κι αγάπη για το Mini Cooper και τους αγώνες αυτοκινήτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ / ΦΩΤΟ: BMW, Δ. ΜΠΙΖΑΣ
  • 25/9/2022

Καλεσμένοι της BMW Hellas, βρεθήκαμε στην Πλατεία Νερού, όπου γίνεται το MINI Festival, μία γιορτή, μία σπουδή στην ιστορία της φημισμένης εταιρείας, με τις σύγχρονες δημιουργίες της πλάι σε αυτές του ένδοξου παρελθόντος, να κοσμούν τον χώρο δίπλα στις παλαιές Ολυμπιακές εγκταστάσεις.

H Mini είναι συνυφασμένη με την οικογένεια Cooper.

O πατέρας, Charles Cooper, με τον γιο, John Cooper, ίδρυσαν την Cooper Car Company το 1947. Λίγοι ίσως να γνωρίζουν πως αυτή η ομάδα πήρε πρώτη τίτλο στη Formula 1 με πισωμήχανο μονοθέσιο. 

Το όνομα μεταφέρεται προς τα αυτοκίνητα και τη Mini στο πλαίσιο των αγώνων ράλλυ, και έτσι γεννιέται το Mini Cooper, από τον John, το 1961. Έγινε το σύμβολο των supermini, fun-to-drive αυτοκινήτων της γενιάς του, αλλά και του μέλλοντος, και του παρόντος μας, καθώς ακόμα και σήμερα μνημονεύεται ως ένα από το κορυφαία αυτοκίνητα στον τομέα του χειρισμού και της διασκέδασης.

Ποιος, λοιπόν, θα ήταν καταλληλότερος από τον Charlie Cooper, εγγονό του John, που πλέον είναι πρεσβευτής της Mini, και αγωνιζόμενος στο Mini Challenge, σε όλη την Ευρώπη.

Βρέθηκε στο MINI Festival το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου, για πρώτη φορά στην Αθήνα, και παρουσία μελών του Τύπου, και του Car and Driver, μίλησε εκτενώς για την ιστορία της οικογένειάς του στους αγώνες, το πώς αυτή τέμνεται με εκείνη της Mini, ενώ απάντησε σε αρκετές ερωτήσεις για το παρελθόν και το μέλλον της αυτοκίνησης και των αγώνων.

Συνομιλώντας με τον C. Cooper για τα μονοθέσια του παππού του
Συνομιλώντας με τον C. Cooper για τα μονοθέσια του παππού του

Οι καινοτομίες στους αγώνες

Ιδίως για το παρελθόν, δεν θα μπορούσαμε να μη ρωτήσουμε για τις καινοτομίες που εισήγαγαν ο προπάππους κι ο παππούς του, ιδίως στη Formula 1.

Η ιστορία με το πώς πήραν την απόφαση να τοποθετήσουν τον κινητήρα πίσω είναι κάπως... απλοϊκή: απλά τους φάνηκε πρακτικό για το κέντρο βάρος του μονοθεσίου τους. Ο Charlie Cooper μάς το επιβεβαίωσε, λέγοντας πως «εκείνη την περίοδο, γίνονταν πολλά πράγματα με δοκιμές, βλέποντας τι λειτουργεί και τι όχι».

Μάλιστα, θύμισε και το γεγονος ότι ο Enzo Ferrari είχε θεωρήσει την εν λόγω επιλογή λανθασμένη, καθώς «κανένα άλογο δεν σπρώχνει την άμαξα». Η ιστορία, βέβαια, έδειξε πως η Cooper είχε κάνει επανάσταση στον χώρο της αυτοκίνησης, και δη των αγώνων, κάνοντας και τον ίδιο τον Ferrari να πει πως το αγαπημένο του αυτοκίνητο να οδηγεί είναι τελικά το Mini Cooper.

Τι σημαίνει πια 'supermini'

Η Mini, ιδίως με το Cooper, όρισε τι εστί μικρό αυτοκίνητο, fun-to-drive με χαμηλό βάρος και τέλειο χειρισμό.

Η αυτοκίνηση του σήμερα, όμως, προστάζει μεγάλα, βαρύτερα αυτοκίνητα για διάφορους λόγους: ασφαλείας, πάνω και πρώτα απ' όλα, αλλά και τεχνολογίας, αφού πλέον τα οχήματα που οδηγούμε είναι γεμάτα ηλεκτρονικές συσκευές και ανέσεις που σίγουρα φαίνονται στη ζυγαριά.

Για τον Charlie Cooper, πάντως, «η Mini συνεχίζει να προσφέρει τα πιο ελαφριά μοντέλα στην κατηγορία της» - ίσως με αυτόν τον τρόπο να «τιμά» και την ιστορία της.

Το βέβαιο είναι πως ο ορισμός του supermini, όπως η βρετανική φίρμα τον εγκαθίδρυσε στο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι, έχει μεταλλαχθεί.

Ο ηλεκτρισμός κι η Mini

Όπως όλες οι μεγάλες εταιρείας στην αυτοκίνηση, η Mini κατευθύνεται στην ηλεκτρική ενέργεια για το μέλλον. Το Mini Electric και το Mini Electric Cooper αποτελούν επιλογές με μπαταρίες για κίνηση χωρίς ρύπους.

Πώς θα ένιωθε ο John Cooper με αυτό;

Κατά τον Charlie, «θα ενθουσιαζόταν. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '90, ο παππούς μου μιλούσε για το υδρογόνο, κάτι πολύ πιο μελλοντικό. Αλλά θα του άρεσε η καινοτομία κι όλες αυτές οι διαφορετικές λύσεις που έχει κάθε κατασκευαστής στον εξηλεκτρισμό. Γιατί δεν υπάρχει μία και μοναδική, σωστή λύση για αυτό.»