Η ηλεκτρική «απάντηση» της Mitsubishi για το Pikes Peak


Οι Ιάπωνες θα επιδιώξουν να νικήσουν την ανάβαση με 2 αμιγώς ηλεκτρικά πρωτότυπα...

  • 22/5/2013

Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) θα αγωνιστεί στη φετινή ανάβαση του Pikes Peak (25 – 30 Ιουνίου) με το πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο MiEV Evolution II και στόχο την κατάκτηση της πρώτης θέσης στη γενική κατάταξη.

Η ομάδα της MMC θα λάβει μέρος στον αγώνα με δύο νέα, πλήρως ηλεκτρικά τετρακίνητα (4WD) αγωνιστικά οχήματα, τα οποία θα οδηγήσουν ο δύο φορές νικητής του Ράλι Dakar, Hiroshi Masuoka, ο οποίος είναι και ο αρχηγός της ομάδας και ο Greg Tracy που μετρά έξι νίκες στο Pike Peak στην κατηγορία των μοτοσυκλετών.

Η MMC θα αξιοποιήσει τα στοιχεία και την τεχνογνωσία που θα αποκτήσει από τη συμμετοχή της στον αγώνα στο R&D πρόγραμμα προηγμένης τεχνολογίας επόμενης γενιάς @earth TECHNOLOGY για μετέπειτα χρήση σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής.

Η MMC συμμετείχε στον αγώνα Pikes Peak για πρώτη φορά το 2012 με το πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο i-MiEVEvolution και τερμάτισε 2η στην Κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων.

Από τη συμμετοχή της αποκόμισε άφθονες πληροφορίες ως προς την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση και άλλα δεδομένα ταξιδιού καθώς και την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία κίνησης, τη θερμοκρασία του ηλεκτροκινητήρα και λοιπά στοιχεία και δεδομένα κρίσιμα για την εξέλιξη των  ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως το περσινό i-MiEV Evolution, το MiEV Evolution II χρησιμοποιεί εξαρτήματα οχημάτων παραγωγής σε συνδυασμό με μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας και ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, όλα σχεδιασμένα από προμηθευτές της MMC. Με βάση την εμπειρία που απέκτησε από τον περσινό αγώνα, η MMC πρόσθεσε ενιαίο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC (Super All-Wheel Control) σε ένα σύστημα τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων δύο εμπρός/δύο πίσω για καλύτερη οδική συμπεριφορά και έλεγχο του MiEV Evolution II. Σε συνδυασμό με ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα με μειωμένο βάρος και βελτιωμένη αεροδυναμική, αναβαθμίζεται αισθητά η οδική συμπεριφορά.

Σχετικά με το MiEV Evolution II

Το MiEV Evolution II είναι ένα νέο, πλήρως ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο βασισμένο στα στοιχεία και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκαν από τον περσινό αγώνα του Pikes Peak, που χρησιμοποιεί εξαρτήματα από ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής συμπεριλαμβανομένου του i-MiEV. Επίσης υιοθετεί μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών βελτιωμένες από το περσινό i-MiEV Evolution.

Οι τεχνολογίες πλαισιώνουν ένα ειδικά σχεδιασμένο, ελαφρύ και αεροδυναμικό αμάξωμα που περιλαμβάνει μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας και τέσσερις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες για βελτιωμένη ελκτική ισχύ σε συνδυασμό με σωληνωτό πλαίσιο και αμάξωμα από ανθρακονήματα ώστε να μειώνεται το βάρος και να βελτιώνεται η αεροδυναμική.

Οι συναρπαστικές επιδόσεις, η ακριβής οδική συμπεριφορά και η άριστη ευστάθεια του MiEV Evolution II οφείλονται:

• Στο χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα.

• Στο σύστημα κίνησης 4WD τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων – δύο μπροστά/δύο πίσω, με ενιαίο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC της MMC.

• Στο AYC (Active Yaw Control), που ελέγχει άριστα τη ροπή περιστροφής του αμαξώματος με στόχο τις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις στις στροφές.

• Στο ASC (Active Stability Control) που βελτιώνει στην ευστάθεια ελέγχοντας αυτόματα τη δύναμη  πέδησης σε έναν ή περισσότερους τροχούς και την  ελκτική ισχύ.

• ABS (Anti-lock brake system).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)

4.870 x 1.900 x 1.390

Θέσεις

1

Σύστημα κίνησης

4WD

Ηλεκτροκινητήρες

(Meidensha)

Διάταξη

4 (2 εμπρός, 2 πίσω)

Μέγιστη Ισχύς (kW)

400 (100kW x 4 ηλεκτροκινητήρες)

Μπαταρία

(LEJ)

Μέγιστη Χωρητικότητα (kWh)

50

Πλαίσιο

Ειδικά σχεδιασμένο σωληνωτό πλαίσιο

Αμάξωμα

Ανθρακονήματα

Ελαστικά (Dunlop)

260/660-18