Η Michelin στο Rally Dakar 2016


Eξοπλίζει τα περισσότερα από τα 354 οχήματα της διοργάνωσης.

  • 8/1/2016

Μετά από ανοιχτό διαγωνισμό μεταξύ κατασκευαστών ελαστικών, η Michelin είναι ο βασικός συνεργάτης – κατασκευαστής ελαστικών του Dakar 2016, εξοπλίζοντας τα περισσότερα από τα 354 οχήματα της διοργάνωσης.

Η ομάδα Peugeot Sport, που επέστρεψε στο Dakar το 2015, συμμετέχει φέτος με τέσσερα Peugeot 2008 DKR, τα οποία εμπιστεύεται στα χέρια των Cyril Despres, Sébastien Loeb (στην πρώτη συμμετοχή του), Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz. Τα τέσσερα αυτοκίνητα θα έχουν τα νέα ελαστικά MICHELIN D16 (Dakar 16), που δημιουργήθηκαν ειδικά για τα οχήματα αυτά.

Τα ελαστικά MICHELIN D16 αντιπροσωπεύουν κάτι περισσότερο από μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, του D15. Πλήρως ξανασχεδιασμένα, τα νέα αυτά ελαστικά διαθέτουν νέα δομή του σκελετού, νέο σκάλισμα και είναι πιο ελαφρά.

Τέλεια προσαρμοσμένα στις ανάγκες των νέων αγωνιστικών Peugeot 2008 DKR, εξασφαλίζουν καλύτερη πλευρική πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνειες, περισσότερη άνεση στην οδήγηση και μεγαλύτερη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Οι δοκιμές που έγιναν κατά τη διάρκεια του έτους, στην έρημο του Μαρόκου, έδωσαν την δυνατότητα επιλογής των ελαστικών που θα επιτρέψουν στους πιλότους της Peugeot να αποδείξουν τις δυνατότητές τους.

Ο Pascal Couasnon, διευθυντής της Michelin Motorsport εξηγεί: «Η ισχυρή παρουσία μας στο Dakar και η συμμετοχή μας, αποτελούν, απόδειξη ισχύος και ένα μεγάλο στοίχημα. Χρησιμοποιούμε κάθε αγώνισμα ως εργαστήριο ανάπτυξης για τις μελλοντικές τεχνολογίες μας και το Dakar εξασφαλίζει τις πιο ακραίες συνθήκες που υπάρχουν για δοκιμές. Είναι ο καλύτερος τρόπος να συλλέγουμε στοιχεία υπό συνθήκες που θα μας ήταν δύσκολο να αναπαραγάγουμε τεχνητά. Αλλά είναι ταυτόχρονα και μια θαυμάσια περιπέτεια με πιλότους παγκοσμίου φήμης σε όλες τις κατηγορίες, με τους οποίους η Michelin έχει ήδη κάνει πολλές επιτυχίες στο Dakar, ίσως περισσότερες απ’ όσες στα πρωταθλήματα FIA WRC και WEC».

Το Dakar είναι ενδιαφέρον ως προς το τεχνικό και αγωνιστικό πεδίο, αλλά και ως προς την προβολή και την επικοινωνία. «Το Dakar 2016 διασχίζει δύο χώρες, την Αργεντινή και τη Βολιβία, όμως έχει διεθνές ενδιαφέρον», επισημαίνει ο Olivier Vialle, ο διευθυντής marketing της Michelin Motorsport.

«Το 2015, κατά μήκος των ειδικών διαδρομών συγκεντρώθηκαν σχεδόν πέντε εκατομμύρια θεατές και ο αγώνας μεταδόθηκε σε 190 χώρες με συνολικό χρόνο τηλεοπτικών αναμεταδόσεων, 1200 ώρες. Επίσης με 1400 διαπιστευμένους δημοσιογράφους, εκ των οποίων περισσότεροι από 300 μόνιμοι από 30 χώρες, το Dakar μας προσφέρει σημαντική προβολή στα Μέσα και επιτρέπει να αναδείξουμε τις εξαιρετικές επιδόσεις των ελαστικών μας».

 

Ελαστικά κατάλληλα για κάθε κατηγορία

Μοτoσυκλέτες, φορτηγά, αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, buggies, κάθε αγωνιζόμενος θα μπορεί να επωφεληθεί από την εμπειρία της Michelin χάρη σ’ ένα ελαστικό ειδικά προσαρμοσμένο για το όχημά του.

Αυτοκίνητα: τα MICHELIN D16 και MICHELIN Latitude C

Τα νέα ελαστικά, τα MICHELIN D16, εξοπλίζουν αποκλειστικά τα Peugeot 2008 DKR με κίνηση στους δύο τροχούς. Τα MICHELIN Latitude C προορίζονται για τα αγωνιστικά οχήματα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς όπως είναι τα Toyota Hilux και όλοι οι άλλοι συνεργάτες μας στην κατηγορία αυτή. Εξαιρετικά στιβαρό, το MICHELIN Latitude C αντέχει ισχυρές καταπονήσεις, και να αντιστέκεται στον μέγιστο βαθμό στο κόλλημα στην άμμο. Για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα, η Michelin σχεδίασε μια δομή σκελετού ταυτοχρόνως εύκαμπτη και πολύ ανθεκτική, που μπορεί να κυλάει με χαμηλή πίεση.

Buggies: το BFGoodrich Baja T/A KR2

Πιο ελαφρά από τα μοντέλα 4Χ4 , τα buggies μπορούν να εξοπλιστούν με αυτό το ελαστικό (που σχεδιάστηκε στα τέλη του 2013 για το Dakar 2014) που προέρχεται από την μάρκα BFGoodrich του Ομίλου Michelin που είναι εξειδικευμένη στα ελαστικά παντός εδάφους. Διαθέτει κυβίδια γόμας σχεδιασμένα έτσι ώστε να εξασφαλίζουν μέγιστη δυνατότητα κύλισης πάνω σε χαλαρά εδάφη και ισορροπημένο φρενάρισμα. Η εύκαμπτη αρχιτεκτονική του του επιτρέπει να λειτουργεί με χαμηλή πίεση τελειοποιώντας έτσι την επαφή του με το έδαφος. Τέλος, η χαμηλή ζώνη ενισχύθηκε, περιορίζοντας τους κινδύνους ζημιάς.

Μοτοσυκλέτες: τα MICHELIN Desert Race και το concept MICHELIN Bib Mousse

Χάρη στις τεχνολογίες αιχμής του, το ελαστικό MICHELIN Desert Race διακρίθηκε σε νίκες στα πέντε τελευταία Dakar. Με διακρίσεις ως προς τη διάρκεια ζωής στις ακραίες συνθήκες, αποτελεσματικό σε όλα τα εδάφη και με πολλαπλές δυνάτοτητες, το Desert Race προσφέρει πρόσφυση και επιδόσεις ακόμη και στις πιο πετρώδεις πίστες. Το MICHELIN Desert Race, που είναι διαθέσιμο και για μοτοσυκλέτες του εμπορίου, είναι εξοπλισμένο, για το Dakar, με το σύστημα εναντίον του κλαταρίσματος MICHELIN Bib Mousse, που αντικαθιστά τον αέρα μέσα στο ελαστικό με ένα δακτύλιο από κυψελικό υλικο που προσφέρει πίεση αντίστοιχη με 1,2 bar. Αυτός ο μηχανισμός  εξοικονομεί βάρος σε σύγκριση με μια ενισχυμένη off road σαμπρέλα. Αν και φαίνεται απλό, το MICHELIN Bib Mousse είναι ικανό να αντέξει στις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργούνται από την ταχύτητα και στις προσκρούσεις πάνω σε εμπόδια που θα βρεθούν στα διαφορετικά εδάφη κατά την διάρκεια ενός Rally.

Φορτηγά: το MICHELIN XZL+

Έπειτα από χρόνια νικών με το MICHELIN XZL, η Michelin λάνσαρε πέρσι την έκδοση  « + » του ελαστικού αυτού, το οποίο είναι άλλωστε διαθέσιμο στις επαγγελματικές γκάμες για εργοτάξια  της Michelin. Το MICHELIN XZL+ χαρακτηρίζεται από ικανότητα κύλισης σε χαμηλή πίεση και πάνω σε χαλαρά εδάφη. Και φέτος, εξοπλίζει πολλά φορτηγά που συμμετέχουν στο Ντακάρ 2016.

 

Το Michelin Service Center 24/24: ένα σέρβις ελαστικών σε κάθε σταθμό

Στο Dakar, η Michelin θέτει στη διάθεση όλων των πιλότων, είτε αγωνίζονται με τα δικά της ελαστικά είτε όχι, το κέντρο ελαστικών της, το οποίο είναι δωρεάν προσβάσιμο σε όλη τη διάρκεια του ράλι. Πρόκειται για ένα κινητό κέντρο για μοντάρισμα και συμβουλές το οποίο, σε κάθε σταθμό, θέτει στην υπηρεσία των αγωνιζόμενων 10 εξειδικευμένους τεχνικούς. Επιπλέον, οι Τεχνικοί Σύμβουλοι της ομάδας ανταλλάσσουν απόψεις με τους πιλότους, τους βοηθούν να ερμηνεύσουν το επίπεδο φθοράς των ελαστικών τους και τους προτείνουν στρατηγική ως προς τα ελαστικά για την ειδική διαδρομή της επόμενης μέρας.

Κατά τη διοργάνωση του Dakar 2016, θα μονταριστούν και θα ξεμονταριστούν περισσότερα από 3000 ελαστικά. Όλες οι πληροφορίες που θα συγκεντρωθούν θα μεταδοθούν στη συνέχεια ως πολύτιμη γνώση στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Michelin στο Ladoux.