Κίνηση «ματ» με διεθνείς προεκτάσεις από τον Λευτέρη Αυγενάκη


Ο υφυπουργός αθλητισμού, ο οποίος είχε συναντηθεί πριν από 10 μήνες με την τότε διοίκηση της ΟΜΑΕ, κάνει το επόμενο σημαντικό βήμα για την επιστροφή της χώρας μας στο προσκήνιο του διεθνούς motorsport

  • 19/6/2020

Επιλέγοντας έναν χώρο με τον δικό του ξεχωριστό συμβολισμό, δηλαδή τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίου, εκεί που δινόταν παραδοσιακά η εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις, ο  Λευτέρης Αυγενάκης ανακοίνωσε τη σύσταση Οργανωτικής Επιτροπής για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία θα αναφέρεται απευθείας στον υφυπουργό αθλητισμού, με βασικούς πυλώνες δράσης την άμεση επιστροφή της Ελλάδας στο προσκήνιο του διεθνούς motorsport αλλά και την οδική ασφάλεια.

Η συγκεκριμένη επιτροπή, επικεφαλής της οποίας θα είναι ο δημοσιογράφος Τάκης Πουρναράκης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι ευέλικτη, δηλαδή ολιγομελής, και θα αποτελείται από διακεκριμένα στελέχη του χώρου του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ειδικούς επί τεχνικών και οικονομικών θεμάτων, καθώς και επί της επικοινωνίας, αλλά και από ανθρώπους του υφυπουργείου, οι οποίοι έχουν σημαντική εμπειρία από διοργάνωση διεθνούς επιπέδου αθλητικών συναντήσεων.

Προφανώς απώτερος σκοπός είναι ένας και είχε τεθεί ως στόχος ξεκάθαρα εδώ και περίπου δέκα μήνες, δηλαδή όταν ο –νέος, τότε, στο πόστο του- Λευτέρης Αυγενάκης, είχε συνάντηση με την τότε διοίκηση της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας: η επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στο WRC.

Η επιτροπή θα πιάσει δουλειά άμεσα, καθώς έχει γίνει αντιληπτό από πλευράς Πολιτείας ότι δεν υπάρχει περιθώριο για χάσιμο χρόνου και πως κάθε ημέρα που περνά είναι πολύτιμη στην προσπάθεια που θέλει να κάνει χώρα μας ώστε να επιστρέψει στο προσκήνιο του διεθνούς γίγνεσθαι του motorsport.

Κι η αλήθεια είναι πως η χρονική συγκυρία της ανακοίνωσης της σύστασης αυτής της επιτροπής μας βάζει σε… σκέψεις, καθώς είναι γνωστό ότι η κατάσταση στο WRC είναι κάτι παραπάνω από ρευστή με συνεχείς ακυρώσεις αγώνων του 2020 και τον promoter να είναι ανοιχτός σε προτάσεις από χώρες που θα ήθελαν να φιλοξενήσουν αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Οι συνειρμοί, λοιπόν, είναι μοιραίοι!

Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες μας, η δημιουργία της Επιτροπής είχε συμφωνηθεί με την προηγούμενη διοίκηση της ΟΜΑΕ, όμως οι διοικητικές ανακατατάξεις και οι παρενέργειές τους, καθυστέρησαν την ανακοίνωσή της. Όμως φαίνεται πως ο Υφυπουργός ανέλαβε προσωπικά το θέμα και προχώρησε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της Επιτροπής με στόχο την επιστροφή των διεθνών διοργανώσεων στη χώρα μας.

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, δήλωσε:

«Βρίσκομαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω από εδώ, ένα σημείο που έχει συνδεθεί με ιστορικές στιγμές και όμορφες αναμνήσεις των αγώνων αυτοκινήτου, έναν φιλόδοξο και οραματικό στόχο: Την έναρξη της προσπάθειάς μας για την διεκδίκηση και διεξαγωγή διεθνών διοργανώσεων αυτοκινήτου στη χώρα μας.

Από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου, έθεσα ψηλά στην ατζέντα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όλο το προηγούμενο διάστημα, σε συνεργασία με τους φορείς των αγώνων αυτοκινήτου σε εθνικό επίπεδο, αλλά και με την FIA, την παγκόσμια Ομοσπονδία, αναπτύξαμε πολύ στενή και ουσιαστική συνεργασία για να λύσουμε πολλά προβλήματα του χώρου του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και το μεγαλύτερο ήταν η αδιαφορία της Πολιτείας.

Αποτέλεσμα; Να απολέσουμε διεθνείς διοργανώσεις, με τεράστια εμβέλεια και τουριστική προβολή για την Ελλάδα. Να βρεθούμε πολύ πίσω και το κενό που πρέπει να καλύψουμε να είναι πολύ μεγάλο. Τώρα όμως, δεν είναι η ώρα της απόδοσης ευθυνών. Αλλά η ώρα της δουλειάς.

Γι’ αυτό και σήμερα βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω, έπειτα από διαβουλεύσεις και προετοιμασία μηνών, ότι ξεκινάμε και επίσημα την προσπάθειά μας για να εντάξουμε τη χώρα μας στο καλεντάρι των μεγάλων διοργανώσεων του motorsport, με την σύσταση Οργανωτικής Επιτροπής για την «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».

Την Οργανωτική Επιτροπή θα απαρτίζουν εμβληματικές προσωπικότητες

από το χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου και εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων με το μηχανοκίνητο αθλητισμό φορέων, αλλά και το αυτοκίνητο γενικότερα.

Πιο συγκεκριμένα, στελέχη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, στελέχη που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στις διεθνείς διοργανώσεις, οδηγοί αγώνων, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, στελέχη του κλάδου του αυτοκινήτου και πρόσωπα που προάγουν την οδική ασφάλεια.

Την προσπάθεια αυτή, θα συντονίσει ο Μηχανολόγος Μηχανικός και δημοσιογράφος, Τάκης Πουρναράκης, ένα πρόσωπο που γνωρίζει σε βάθος το motorsport,

αλλά παράλληλα, μέσα από τη δράση του –και αυτό είναι ένα σημείο που μας συνδέει στενα– προωθεί την οδική ασφάλεια και την ασφαλή οδηγική συμπεριφορά.

Γι’ αυτό και η Οργανωτική Επιτροπή, η σύνθεση της οποίας ολοκληρώνεται και θα ανακοινωθεί την επόμενη εβδομάδα, θα δίνει πολύ ουσιαστική σημασία στην ασφαλή οδήγηση και μέσα από τη δράση της θα προωθεί μηνύματα ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς.

Πιστεύουμε στην οδική ασφάλεια και το motorsport παγκοσμίως διεξάγεται με τις πλέον προηγμένες προδιαγραφές ασφαλείας.

Γι’ αυτό και ως Υπουργείο Αθλητισμού προωθούμε το μήνυμα ότι στο δρόμο δεν είμαστε οδηγοί αγώνων και ο δρόμος δεν είναι πίστα.

Είναι βέβαιο, ότι σε αυτό το πλαίσιο, η Οργανωτική Επιτροπή θα αναπτύξει επιπλέον, στενή συνεργασία με το «Ζήσε Αθλητικά» ώστε από κοινού να εμφυσήσουν στη νέα γενιά την σημασία της ασφάλειας στο δρόμο.

Σήμερα, ξεκινά μια μεγάλη προσπάθεια. Μια προσπάθεια που έχει την στήριξη του ίδιου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μια προσπάθεια που συνδέεται άμεσα με την διεθνή αναγνώριση της επιτυχούς διαχείρισης της πανδημίας του κορωνοιού και των προσπαθειών που γίνονται από την Κυβέρνηση για εξωστρέφεια και για την ανάταξη της εθνικής οικονομίας.

Ζητούμε από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το πάθος και την αγάπη τους γι’ αυτό που κάνουν, με τις πολλές αθόρυβες, αλλά πολύ ουσιαστικές προσπάθειες για την ανάδειξή του, να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και η χώρα μας να διεκδικήσει, να κερδίσει και να διοργανώσει τους καλύτερους διεθνείς και ευρωπαϊκούς αγώνες αυτοκινήτου που έχουμε διοργανώσει ποτέ.

Και να βάλουμε την Ελλάδα, σταθερά, στον παγκόσμιο χάρτη του motorsport.

Από σήμερα λοιπόν δίνουμε το σύνθημα της εκκίνησης: «Κύριοι, βάλτε μπροστά τις μηχανές».

Ο επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», Τάκης Πουρναράκης, επισήμανε: «Πολλές γενιές Ελλήνων εμπνεύστηκαν από τη μάχη του ανθρώπου και της μηχανής με τα όρια. Είδαν τους οδηγούς να προστατεύουν τη ζωή τους φορώντας κράνος, ζώνη, προστατευτικά, να τηρούν τα όρια στις απλές διαδρομές και να σέβονται τα φυσικά όρια στις ειδικές διαδρομές.

Είδαν τους μηχανικούς να προσπαθούν να βελτιώσουν την απόδοση και την ασφάλεια των οχημάτων.

Απ’ αυτή τη διαδικασία γεννήθηκε ο sir Άλεξ Ισιγόνης που σχεδίασε το Μini, ο Νικόλας Τομπάζης που σχεδίασε τις Ferrari και ο Αλέξανδρος Λιώκης, που σχεδιάζει τις Alfa Romeo. Ας δώσουμε όραμα και παράδειγμα προς μίμηση στη νέα γενιά Ελλήνων μέσω του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το οφείλουμε και είμαι βέβαιος πως ακολουθώντας το, θα μας κάνουν περήφανους».

Στην ανακοίνωση της σύστασης της Οργανωτικής Επιτροπής παραβρέθηκαν οι οδηγοί αγώνων Γιώργος Δελαπόρτας (2ος νικητής στο ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο), Λάμπρος Αθανασούλας (νικητής στο Ράλι Ακρόπολις) και Γιώργος Ζυμαρίδης (Dirt Games) με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα VW Golf I, Skoda Fabia R5, Lancia HF Τurbo και La Base RX01 dirt games.
Στην ανακοίνωση της σύστασης της Οργανωτικής Επιτροπής παραβρέθηκαν οι οδηγοί αγώνων Γιώργος Δελαπόρτας (2ος νικητής στο ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο), Λάμπρος Αθανασούλας (νικητής στο Ράλι Ακρόπολις) και Γιώργος Ζυμαρίδης (Dirt Games) με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα VW Golf I, Skoda Fabia R5, Lancia HF Τurbo και La Base RX01 dirt games.