Le Mans: Θρίαμβος της Αudi με κινητήρες TDI


Η Audi έγραψε ακόμη μια χρυσή σελίδα στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου με τον ιστορικό της θρίαμβο στον ξακουστό αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans. Το νέο Audi R10 TDI ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ που νίκησε στον σκληρότερο αγώνα αυτοκινήτων αντοχής (σε πίστα) στον κόσμο.
  • 30/6/2006

Η Audi έγραψε ακόμη μια χρυσή σελίδα στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου με τον ιστορικό της θρίαμβο στον ξακουστό αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans. Το νέο Audi R10 TDI ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ που νίκησε στον σκληρότερο αγώνα αυτοκινήτων αντοχής (σε πίστα) στον κόσμο. Εμπρός από 235.000 θεατές (αριθμός ρεκόρ στα χρονικά του αγώνα) το πλήρωμα του Audi R10 TDI με τον αριθμό συμμετοχής 8 (οι Γερμανοί Frank Biela ? Marco Werner και ο Ιταλός Emanuele Pirro) έδωσαν την 6η - και βεβαίως την πλέον σημαντική μέχρι τώρα ? νίκη (σε 7 χρόνια) στην Audi. Το άλλο πλήρωμα με το αυτοκίνητο με αριθμό συμμετοχής 7 (ο Ιταλός Dindo Capello, ο Δανός Tom Kristensen και ο Σκότος Allan McNish) τερμάτισαν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης συμπληρώνοντας τον θρίαμβο.
Ο αγώνας ήταν μια εντυπωσιακή επίδειξη (τόσο στους πολυπληθείς θεατές όσο και στα εκατομμύρια των θεατών που παγκοσμίως παρακολουθούσαν τον αγώνα από την TV) τον δυνατοτήτων του Audi TDI κινητήρα και γενικότερα των επιδόσεων ενός μοντέρνου κινητήρα ντίζελ. Τα Audi R10 TDI, με τους πανίσχυρους V12 TDI κινητήρες των 650 ίππων ήταν τα πλέον γρήγορα αυτοκίνητα στον αγώνα αλλά και τα πλέον οικονομικά (σε ότι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου). Ο πολυνίκης του Le Mans, Δανός Tom Kristensen έκανε τον ταχύτερο γύρο (3’ και 31,211’’) και ήταν ο πρώτος οδηγός στην κατηγορία του (LM P1) που συμπλήρωσε 16 γύρους με ένα ρεζερβουάρ. Η ίδια η Audi κατέκτησε ένα ακόμη ρεκόρ συμπληρώνοντας 380 γύρους στις 24 ώρες του αγώνα.
Το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης που χαρακτήρισε τους κινητήρες της Audi ήταν άλλο ένα ατού του V12 TDI κινητήρα αφού κατά μέσο όρο οι οδηγοί των Audi R10 έμπαιναν στα pits κάθε 14 γύρους για ανεφοδιασμό (με 90 λίτρα ντίζελ Shell V-Power). Εν αντιθέσει, ο ανταγωνισμός που βασίζονταν σε κινητήρες βενζίνης έμπαινε στα pits πιο συχνά. Το νέο αυτοκίνητο παρά το γεγονός ότι παρουσιάσθηκε μόλις 200 ημέρες πριν τον αγώνα, αποδείχθηκε εξίσου αποτελεσματικό με τον προκάτοχό του, το Audi R8 που είχε κερδίσει 5 νίκες στο Le Mans.


Λίγες λεπτομέρειες δεν βλάπτουν

 

Η μόνη απρογραμμάτιστη στάση στα pits ήταν όταν η ομάδα (Audi Sport Team Joest) αποφάσισε να αλλάξει ? προληπτικά ? ένα εξάρτημα του κιβωτίου ταχυτήτων κατόπιν μικροπροβλημάτων με την 5η ταχύτητα, κάτι που έγινε σε λιγότερο από 10’. Ένα ακόμη λεπτό χάθηκε για τους Biela/Pirro/Werner το πρωί της Κυριακής όταν χρειάσθηκε να αντικατασταθεί ένας σπασμένος προβολέας. Πέρα από τα παραπάνω τα δύο Audi λειτούργησαν σαν καλοκουρδισμένα ρολόγια. 
Για τους Biela και Pirro ήταν η 4η νίκη τους στο Le Mans (μετά τις νίκες στις χρονιές 2000, 2001, 2002). Για την Audi ήταν η 6η νίκη (τρίτη στη σειρά) και αν ληφθεί υπόψη ότι η Bentley Speed 8 που νίκησε στον αγώνα αυτό το 2003 διέθετε κινητήρα FSI προετοιμασμένο από την Audi Sport τότε οι νίκες φτάνουν τις 7 σε 7 χρόνια!
Ο θρίαμβος της Audi ολοκληρώθηκε με τον τερματισμό στην τρίτη θέση των Capello/Kristensen/McNish. Το Audi R10 (με αριθμό συμμετοχής 7) που οδηγούσαν βρίσκονταν στην κορυφή του αγώνα στην πρώτη φάση του όταν στην 4η ώρα χρειάσθηκε να αντικατασταθούν τα μπεκ ψεκασμού της δεξιάς πλευράς του V12 κινητήρα. Αυτό τους έριξε στην 16η θέση όμως με σκληρό αγώνα κατάφεραν τελικά να φτάσουν στην 3η θέση ξεπερνώντας ατυχίες και μικροπροβλήματα. Χρειάσθηκε να αντιμετωπίσουν ένα ελαφρύ τρακάρισμα με άλλο αγωνιστικό αυτοκίνητο και να αλλαχθεί το αριστερό turbo του κινητήρα, κάτι που τους κόστισε 1 ώρα.
Η νίκη στο Le Mans ήλθε μετά τη νίκη στις 12 Ώρες του Sebring με το νέο Audi R10 να παραμένει αήττητο. Σειρά τώρα έχει το κυνήγι του πρωταθλήματος στην Αμερικάνικη σειρά αγώνων Le Mans με ένα ζευγάρι Audi R10 TDI.


Τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές

 

Ο Prof Dr Martin Winterkorn (Πρόεδρος του Δ.Σ. της AUDI AG): «Ο ιστορικός θρίαμβος της Audi στο Le Mans είναι χωρίς αμφιβολία η μεγαλύτερη επιτυχία της εταιρείας στους αγώνες αυτοκινήτου. Είναι η πραγματική απόδειξη του συνθήματός μας «Vorsprung durch Technik» (υπεροχή μέσω της τεχνολογίας). Ο στόχος μας φέτος στο Le Mans ήταν εξαιρετικά φιλόδοξος, όμως είχαμε το κουράγιο να προσπαθήσουμε. Σήμερα ο κινητήρας ντίζελ έγραψε ιστορία, κάτι που έγινε δυνατό γιατί έχουμε τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία που απευθύνεται βεβαίως στους πελάτες μας. Ήδη ένα στα δύο Audi σήμερα διαθέτει κινητήρα ντίζελ και η σημερινή μας νίκη θα προωθήσει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας αυτής πιο πολύ». 

Ο Dr Wolfgang Ullrich, επικεφαλής της Audi Motorsport: «Ήταν η πλέον δύσκολη αλλά και η πλέον ενδιαφέρουσα νίκη από τις 6 μέχρι σήμερα για την Audi στο Le Mans. Μέσα σε 200 ημέρες ? τις πιο έντονες στην ιστορία της Audi Sport προετοιμάσθηκε το R10 για να ξεκινήσει στον αγώνα. Ιδιαίτερα ευχαριστώ κάθε ένα μέλος της Audi Team Sport Joest, όλους τους συναδέλφους του Τμήματος ΤΕ (Τμήματος Εξέλιξης) και τους υπόλοιπους συνεργάτες μας. Το project ξεκίνησε από ένα λευκό χαρτί και τολμήσαμε κάτι που κανείς δεν είχε κάνει στο παρελθόν. Ξέραμε πόσο μεγάλη ήταν η πρόκληση μιας νίκης στον ξακουστό αγώνα με κινητήρα ντίζελ. Ξέραμε ότι στις 24 ώρες αγώνα μπορούν να συμβούν πολλά. Ο ίδιος ο αγώνας δεν μπορεί να προσομοιωθεί σε κανένα test-bed ή σε πίστα δοκιμών. Έτσι είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι που γράψαμε ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου».

Ο Frank Biela, ένας από τους οδηγούς του νικητήριου Audi R10 TDI, με αριθμό συμμετοχής 8: «Είμαι πολύ περήφανος για τη νίκη μας με το Audi R10 TDI. Η νίκη είναι εξίσου σπουδαία για την εταιρεία. Ήμουν από την πρώτη στιγμή στο project και στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Είναι μοναδικό το συναίσθημα να νικάς στον πιο σπουδαίο αγώνα του κόσμου με ένα νέο αυτοκίνητο, με έναν νέας τεχνολογίας κινητήρα. Ήμασταν τυχεροί και δεν αντιμετωπίσαμε παρά ένα μικρό πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων».

Ο Emanuele Pirro, ένας άλλος οδηγός του νικητήριου Audi R10 TDI, με αριθμό συμμετοχής 8: «Σήμερα είναι μια μέρα αποκλειστικά της Audi, μια ημέρα του κινητήρα ντίζελ, μια μέρα του συνθήματος ‘Vorsprung durch Technik?, μια μέρα που συνέβη κάτι μοναδικό! Αυτό το σαββατοκύριακο άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου, με την Audi επικεφαλής στην εξέλιξη της τεχνολογίας»

Ο Tom Kristensen που έχει νικήσει 7 φορές στο Le Mans (οδηγός του Audi R10 TDI, με αριθμό συμμετοχής 7): «Είμαι πολύ συγκινημένος. Σήμερα όλοι έμαθαν τι σημαίνει κινητήρας Audi TDI Power. Tο όλο project δεν έχει πολύ καιρό που ξεκίνησε και ήδη ήλθαν οι θρίαμβοι. Το όνειρο της Audi έγινε πραγματικότητα χάρις στην προσπάθεια όλων των στελεχών της ομάδας αλλά και στον πολύ καλό προγραμματισμό. Είμαι περήφανος που είμαι ένας από τους συντελεστές της επιτυχίας αυτής. Θα ήθελα να βρίσκομαι στην πρώτη θέση όμως χαίρομαι που αντιμετωπίσαμε με επιτυχία τις απαιτήσεις του αγώνα, ξεπεράσαμε τις δυσκολίες και τελικά ανεβήκαμε και εμείς (εγώ και οι άλλοι δύο οδηγοί του αυτοκινήτου Νο 7, οι Dindo Capello και Allan McNish) στο βάθρο των νικητών, τερματίζοντας στην 3η θέση».

 

Ο Ralf Juttner, Τεχνικός Διευθυντής στην Audi Sport Team Joest: «Είμαι απλώς ευτυχισμένος. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, τυπικό δείγμα του όλου project, σε όλες τις φάσεις του οποίου ο καθένας μας δούλεψε σκληρά. Στον αγώνα αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα, κάτι βέβαια που το περιμέναμε αφού χρησιμοποιούσαμε κινητήρες αυτής της τεχνολογίας για πρώτη φορά. Υπέροχο είναι το γεγονός ότι στις δύσκολες αυτές συνθήκες και τα δύο αυτοκίνητά μας τερμάτισαν στην πρώτη τριάδα. Και τα δύο πληρώματα είναι νικητές. Ήταν μια ομάδα που δούλεψε τέλεια. Κάθε τι ακόμη και οι μη προγραμματισμένες στάσεις στα pits και οι επισκευές εξελίχθηκε όπως επιθυμούσαμε. Το αποτέλεσμα είναι μια αληθινή επιβράβευση για όλους μας».

 

Τα αποτελέσματα του αγώνα:


1. Biela/Pirro/Werner (Αudi R10 TDI), 380 γύροι σε 24 ώρες, 4’και 47,325’’
2. Helary/Montagny/Loeb (Pescarolo-Judd), 4 γύροι λιγότεροι
3. Capello/Kristensen/McNish (Audi R10 TDI), 13 γύροι λιγότεροι
4. Gavin/Beretta/Magnussen (Chevrolet), 25 γύροι λιγότεροι
5. Minassian/Collard/Comas (Pescarolo-Judd), 28 γύροι λιγότεροι
6. Enge/Piccini/Turner (Aston Martin), 30 γύροι λιγότεροι.