LeMans 24h 2014: Και στο τέλος κερδίζει η Audi!


Οι Treluyer / Fassler / Lotterer νικητές με το Audi e-tron Quattro, στην 13η νίκη της γερμανικής ομάδας τα τελευταία 15 χρόνια.

  • 15/6/2014

Με τους Benoit Treluyer, Marcel Fassler και Andre Lotterer να επιστρέφουν στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου, η Audi κατέκτησε με το πρωτότυπο R18 e-tron quattro την πέμπτη διαδοχική και συνολικά 13η της νίκη τα τελευταία 15 χρόνια στο διάσημο αγώνα των 24 Ωρών του LeMans.

Η γερμανική εταιρεία πέτυχε μια από τις πιο δύσκολες αλλά και άξιες νίκες της, καθώς όχι μόνο ξεπέρασε αρκετά προβλήματα που αντιμετώπισε στη διάρκεια των 24 ωρών του αγώνα, αλλά και διότι φέτος είχε απέναντί της τις άκρως ανταγωνιστικές Toyota TS040 Hybrid και Porsche 919 Hyrbid, με αρκετά ικανούς οδηγούς.

Η τριάδα των νικητών, με το Audi Νο2, ήταν εκείνη που επικράτησε των συνολικά επτά εργοστασιακών αυτοκινήτων που ήταν ικανά για τη νίκη, εμπρός από το Audi e-tron quattro Νο1 των Tom Kristensen / Lucas di Grassi / Marc Gene και το Toyota TS040 Hybrid Νο8 των Anthony Davidson / Nicolas Lapierre / Sebastien Buemi.

Ενδεικτική της έντασης, του ανταγωνισμού και των απροόπτων όλης της διάρκειας του αγώνα είναι ότι τα δύο Audi που τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις νωρίτερα είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα με τον κινητήρα, ενώ το τρίτο Toyota ανέκαμψε έπειτα από έξοδο που είχε νωρίς στον αγώνα.

Μάλιστα, το Νο1 Audi των Kristensen / Di Grassi / Gene χρειάστηκε να μείνει για αρκετή ώρα στα pits, προκειμένου να αλλαχθεί το Turbo, και στις τελευταίες τέσσερις ώρες που απέμεναν κατάφερε να ανέβει μέχρι την δεύτερη θέση. Έτσι, ο Tom Kristensen έχασε φέτος την ευκαιρία του απίστευτου ρεκόρ να κάνει διψήφιες τις νίκης του στις 24 Ώρες του LeMans!

Τη νίκη, επίσης, θα μπορούσε να είχε κερδίσει και η Porsche Νο20 των Mark Webber / Brendon Hartley / Timo Bernhard, που πήρε το προβάδισμα του αγώνα τρεις ώρες πριν τον τερματισμό αλλά το έχασε όταν αντιμετώπισε προβλήματα μία ώρα αργότερα. Η Porsche με το Νο14, των Dumas / Jani / Lieb παρουσίασε προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η Toyota TS040 Hybrid Νο7 στα χέρια των πρώην οδηγών της Formula 1 Alex Wurz / Stephane Sarrazin / Kazuki Nakajima, που ξεκίνησε από την pole position, διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα σχεδόν μέχρι το μέσον του, τα ξημέρώματα της Κυριακής (15/06). Η διαφορά από το Audi Νο2 έμενε περίπου στο λεπτό. Όμως, τότε, το ιαπωνικό αυτοκίνητο παρουσίασε -στα χέρια του Nakajima- ένα ηλεκτρικό πρόβλημα και σταμάτησε στην πίστα.

Για καθέναν από τους νικητές, Treluyer / Fassler / Lotterer, αυτή ήταν η τρίτη τους νίκη έπειτα από εκείνες του 2011 και του 2012. Μετά από 379 γύρους, κέρδισαν με διαφορά 3 γύρων από τους δεύτερους Di Grassi / Gene / Kristensen και 5 γύρων από τους Davidson / Lapierre / Buemi.

Στις παρακάτω κατηγορίες, τη νίκη της LMP2 κατέκτησαν οι Harry Tincknell / Simon Dolan / Oliver Turvey με Zytek-Nissan Z11SN της Jota Sport, ενώ στην κατηγορία GTE νικήτρια ήταν η Ferrari με οδηγούς τους Giancarlo Fisichella / Gianmaria Bruni / Toni Vilander.

LEMANS 24H 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. (P1) Fassler/Lotterer/Treluyer (Audi) 24:01:59.830 / 379 γύροι
2. (P1) Di Grassi/Gene/Kristensen (Audi) -3 γύροι
3. (P1) Davidson/Lapierre/Buemi (Toyota) -5 γύροι
4. (P1) Prost/Heidfeld/Beche (Rebellion-Toyota) -19 γύροι
5. (P2) Dolan/Tincknell/Turvey (Jota Zytek-Nissan) -23 γύροι
6. (P2) Thiriet/Badey/Gommendy (TDS Ligier-Nissan) -24 γύροι
7. (P2) Chatin/Panciatici/Webb (Signatech ORECA-Nissan) -24 γύροι
8. (P2) Rast/Charouz/Capillaire (Loeb ORECA-Nissan) -25 γύροι
9. (P2) Brundle/Mardenborough/S'skiy (OAK Ligier-Nissan) -25 γύροι
10. (P2) Klien/Hirsch/Brandela (Morand Morgan-Judd) -27 γύροι
11. (P2) Cheng/Tung/Fong (OAK Ligier-HPD) -32 γύροι
12. (P2) Frey/Mailleux/Lancaster (Race Perf ORECA-Judd) -37 γύροι
13. (GTE) Bruni/Vilander/Fisichella (AF Ferrari) -40 γύροι
14. (GTE) Magnussen/Garcia/Taylor (Corvette) -41 γύροι
15. (GTE) Holzer/Makowiecki/Lietz (Manthey Porsche) -42 γύροι
Εγκ. (Ρ1) Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 348 γύροι
Εγκ. (P1) Bernhard/Webber/Hartley (Porsche) 346 γύροι
Εγκ. (P1) Wurz/Sarrazin/Nakajima (Toyota) 219 γύροι
Εγκ. (P1) Albuquerque/Bonanomi/Jarvis (Audi) 25 γύροι