Mercedes-AMG GT2: Aγωνιστική «βόμβα» 707 PS για ιδιωτικές συμμετοχές στο GT2 Series (photos)


Ο αγωνιστικός βραχίονας της Mercedes δημιούργησε ένα «φιλικό» race car για ερασιτέχνες οδηγούς και τους καλεί να το απολαύσουν, με τη δική της υποστήριξη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/12/2022

Την ώρα που διάφορες κατασκοπευτικές φωτογραφίες αποκάλυπταν τις ετοιμασίες της Mercedes για την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς GT Coupe, έρχεται η AMG να... ταράξει τα νερά. Όπως συνηθίζει, άλλωστε.

Η εταiρεία από το Affalterbach παρουσίασε την Πέμπτη (8/12) την Mercedes-AMG GT2, το πιο ισχυρό ομολογκαρισμένο αυτοκίνητο για ιδιωτικές συμμετοχές σε αγώνες. Με απόδοση 707 PS από έναν V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 L με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα και ροπή 800 Nm, η GT2 έρχεται να σταθεί «περήφανη» δίπλα στις υπάρχουσες GT3 και GT4.

Μάλιστα, η GT2 είναι το πιο ισχυρό αγωνιστικό αυτοκίνητο στη δωδεκάχρονη ιστορία του πελατειακού αθλητικού προγράμματος της Mercedes-AMG. Παράλληλα, προσφέρει ένα ελκυστικό πακέτο, ειδικά για φιλόδοξους ερασιτέχνες οδηγούς, την ώρα που η GT3 έχει στο τιμόνι της συνήθως επαγγελματίες οδηγούς και η GT4 αποτελεί κατά βάση το «διαβατήριο» για τους αγώνες GT. Παράλληλα, τονίζει τη φιλοδοξία της γερμανικής εταιρείας να αναλάβει ηγετικό ρόλο στους διεθνείς αγώνες GT2.

Η ισχύς των 707 PS μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού αγωνιστικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων με τροποποιημένες σχέσεις μετάδοσης. Η ανάρτηση περιλαμβάνει πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μηχανοκίνητου αθλητισμού και ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους.

Το εξωτερικό της Mercedes-AMG GT2 μιλάει την ίδια εκφραστική σχεδιαστική γλώσσα με τα άλλα αυτοκίνητα Customer Racing της Affalterbach: από το φαρδύ μπροστινό τμήμα με τα μεγάλα ανοίγματα εισαγωγής αέρα μέχρι το μυώδες πίσω άκρο, κάθε λεπτομέρεια στοχεύει στην απόδοση. Το carbon καπό περιλαμβάνει μια μεγάλη έξοδο αέρα και οι λεγόμενες περσίδες που επηρεάζουν επίσης την αεροδυναμική απόδοση έχουν ενσωματωθεί στα φτερά άνθρακα στον μπροστινό άξονα.

Στο πίσω μέρος δεσπόζει η εντυπωσιακή αεροτομή, η οποία είναι πολλαπλά ρυθμιζόμενη για να συμβάλει στη μέγιστη ευστάθεια και στην κορυφαία οδική συμπεριφορά. Η GT2 πατά πάνω σε σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών. Άλλωστε το χαμηλό βάρος είναι πάντα ένα στόχος σε αγωνιστικό αυτοκίνητο και η GT2 τα καταφέρνει καλά, ζυγίζοντας λιγότερο από 1.400 kg.

Λειτουργική αγωνιστική εργονομία επικρατεί στο πιλοτήριο της Mercedes-AMG GT2. Το DDU (Digital Display Unit) τελευταίας γενιάς είναι μια καινοτομία στο κεντρικό οπτικό πεδίο του οδηγού. Το πλήρως προγραμματιζόμενο σύστημα ταμπλό διαθέτει οθόνη γραφικών υψηλής ανάλυσης.

Μια άλλη αποκλειστική καινοτομία είναι το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, το οποίο η Mercedes-AMG ανέπτυξε μαζί με τους ειδικούς του sim racing στο Cube Controls. Προσφέρει ένα νέο επίπεδο εργονομίας, λειτουργικότητας και ελέγχου. Το εσωτερικό του οχήματος προστατεύεται από ένα χαλύβδινο roll-cage, στερεωμένο στο αλουμινένιο πλαίσιο.

Η GT2 θα υποβληθεί σε ολοκληρωμένες δοκιμές τις επόμενες εβδομάδες, ακόμα και σε πίστες που θα διεξαχθούν αγώνες της ευρωπαϊκής σειράς GT2 τη νέα σεζόν, προκειμένου οι πελατειακές ομάδες που θα την προμηθευτούν, να έχουν ένα πανέτοιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και ασφαλώς θα απολαμβάνουν την πλήρη υποστήριξη του προγράμματος Customer Racing της Mercedes-AMG.

«Η Mercedes-AMG GT2 είναι ένα ακόμη ορόσημο στο πρόγραμμα Customer Racing. Έτσι, τονίζουμε για άλλη μια φορά τη δέσμευσή μας στους αγώνες GT και διευρύνουμε περαιτέρω τη συμμετοχή μας εισερχόμενοι σε μια νέα κατηγορία στους αγώνες GT», τόνισε ο Christoph Sagemüller, επικεφαλής της Mercedes-AMG Motorsport.

Και πρόσθεσε: «Με δεδομένο ότι η κατηγορία GT3 έχει γίνει όλο και πιο επαγγελματική και η GT4 έχει καθιερωθεί ως βασική κατηγορία, ανοίγουμε νέες ευκαιρίες με τη Mercedes-AMG GT2. Πλέον, απευθυνόμαστε σε ένα εκτεταμένο φάσμα πελατών και προσφέρουμε την υψηλή ποιότητα και την ολοκληρωμένη υποστήριξη του προγράμματος Customer Racing στους ενδιαφερόμενους και στην κατηγορία GT2».