Πρωτοχρονιά στο δρόμο: Το Rally Dakar ξεκινάει!


Αδιαμφισβήτητα το Ράλι Dakar είναι ο πιο επίπονος, ο πιο σκληρός αγώνας για ανθρώπους και μηχανές.
  • 30/12/2009
  • Dakar files: Έτοιμη να υπερασπιστεί τον τίτλο της η VW
  • Dakar files: To Team X-raid (BMW) απειλεί τη VW
  • Dakar files: 5 Mitsubishi Racing Lancer θα πάρουν μέρος στον αγώνα
  • Dakar files: Οι νικητές από το 1979 ως σήμερα
  • Dakar files: Οι «μαύρες» σελίδες
  • Dakar files: Mε τη γλώσσα των αριθμών Αδιαμφισβήτητα το Ράλι Dakar είναι ο πιο επίπονος, ο πιο σκληρός αγώνας για ανθρώπους και μηχανές. Δεν είναι μόνο οι συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται. Δεν είναι μόνον η μεγάλη του διάρκεια και το γεγονός ότι τα πάντα γίνονται σε μια έρημο ή σε μεγάλο υψόμετρο. Είναι ότι σε αυτόν τον αγώνα πραγματικά δοκιμάζονται τα όρια όλων. Των οδηγών, των συνοδηγών, των μηχανικών των διοργανωτών, και φυσικά των φορτηγών, των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών. Ο στόχος είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Γι’ αυτό από μόνος του ο τερματισμός στον θρυλικό αγώνα έχει ιδιαίτερη σημασία, ανεξάρτητα από τη θέση που θα καταλάβεις στην κατάταξη. Τριάντα χρόνια είναι υπεραρκετά για να μάθουμε όλοι... τι εστί Dakar. Ο αγώνας του 2010 ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή του 2009. Το γνώριμο σε πολλούς οδηγούς σκηνικό της ερήμου Σαχάρα αλλάζει, καθώς ο αγώνας δεν θα διεξαχθεί στην Αφρική, αλλά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη Νότια Αμερική. Για την ακρίβεια θα ξεκινήσει την Πρωτοχρονιά από το Μπουένος Άιρες και έπειτα από δύο εβδομάδες, στις 17 του μήνα, όσοι από τους 378 συμμετέχοντες θα έχουν καταφέρει να περάσουν από την έρημο Ατακάμα (την τρίτη μεγαλύτερη στον πλανήτη) αλλά και τις Άνδεις, θα επιστρέψουν στην πρωτεύουσα της Αργεντινής. Όπως και να έχει, το Dakar είναι ο παραδοσιακά δυσκολότερος και πιο επίπονος αγώνας μηχανοκίνητων παγκοσμίως, ενώ έχει καθιερωθεί ως το γεγονός με το οποίο ανοίγει η αγωνιστική χρονιά. Κατά τη διάρκεια αυτών των 30 ετών «ζωής» του, στο Rally Dakar έχουν λάβει μέρος περισσότεροι από 13.700 άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι διέσχισαν συνολικά 23 διαφορετικές χώρες. Οι φετινές συμμετοχές είναι «μόλις» 378, λόγω κυρίως της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που «έπληξε» τον τομέα των χορηγιών. Απ’ αυτούς τους 378 συμμετέχοντες οι 188 είναι μοτοσικλετιστές (είτε δικύκλων, είτε quad, δηλαδή οι γνωστές μας «γουρούνες»), οι 139 οδηγοί (με τους αντίστοιχους συνοδηγούς, βεβαίως), ενώ 51 θα τρέξουν με φορτηγά. Στις σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με to 2009 εντοπίζουμε φυσικά την μη παρουσία εργοστασιακής ομάδας της Mitsubishi ?με συνέπεια οι Stéphane Peterhansel και Joan "Nani" Roma να έχουν πάρει μεταγραφές για την ομάδα της BMW- και φυσικά η απουσία ελληνικής συμμετοχής. Κι αυτό διότι ο Βασίλης Ορφανός, ο μοναδικός εκπρόσωπος του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού που συμμετείχε τα τελευταία χρόνια στο Dakar και έκανε όλους τους Έλληνες υπερήφανους με τις επιδόσεις του, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τις απαιτούμενες χορηγίες, μολονότι είχε ήδη βρει εργοστασιακή μοτοσικλέτα 450 κ.εκ.! Να σημειωθεί, τέλος, ότι το φετινός Ντακάρ διαφοροποιείται σε σχέση με το περυσινό σε ότι αφορά στη φορά της διαδρομής, μιας και φέτος τα πληρώματα θα περάσουν πρώτα από τις Άνδεις κι εν συνεχεία θα «κατηφορίσουν» μέσω της Ατακάμα προς τη «Γη του πυρός», επιστρέφοντας στην πρωτεύουσα της Αργεντινής.
    Ο εμπνευστής του αγώνα Όλα ξεκίνησαν το 1977 όταν ο Thierry Sabine χάθηκε στη Λιβύη ενώ συμμετείχε στο Ράλι Abidjan- Nice. Η έρημος τον κέρδισε και η περιπέτεια που έζησε τού άρεσε. Από τότε καρφώθηκε στο μυαλό του η ιδέα της διεξαγωγής ενός πολυήμερου αγώνα αντοχής στον οποίο άνθρωποι και μηχανές θα προσπαθούσαν να επιβιώσουν στη μάχη τους με τα στοιχεία της φύσης. Στις 26 Δεκεμβρίου του 1978, ο Sabine είδε το όνειρό του να παίρνει σάρκα και οστά. Το πρώτο Ράλι Paris - Dakar ξεκίνησε με τη συμμετοχή 170 αγωνιζομένων οι οποίοι κάλυψαν 10.000km διασχίζοντας την Αλγερία, τη Νιγηρία, το Μάλι, την Κάτω Βόλτα και τη Σενεγάλη. Από τότε η ιστορία άλλαξε, με το Ράλι Dakar να γίνεται πλέον θεσμός και να αποτελεί τον αγώνα που κάθε χρόνο ανοίγει την αυλαία της σεζόν στα μηχανοκίνητα σπορ. Εδώ και 31 χρόνια αυτή η ξεχωριστή φυλή ανθρώπων, περνάει τις πρώτες μέρες του νέου έτους διασχίζοντας ερήμους και σκληροτράχηλες επιφάνειες. Με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, quads, φορτηγά και δίψα για περιπέτεια, δεν διστάζουν να ρισκάρουν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό. Η ρήση που διέπει όλους όσοι αποφασίσουν να πάρουν μέρος ρισκάροντας μερικές φορές ακόμα και τη ζωή τους είναι ...«Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις».
    Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα: www.dakar.com Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα: EΚΚΙΝΗΣΗ (1/1): Buenos Aires - Colon Συνολικά km: 317 1o Etape (2/1): Colon - Cordoba Συνολικά km Motos/Quads: 652 Συνολικά km Autos/Trucks: 684 Km ειδικής Motos/Quads: 219 Km ειδικής Autos/Trucks: 251 2o Etape (3/1): Cordoba - La Rioja Συνολικά km Motos/Quads: 626 Συνολικά km Autos/Trucks: 687 Km ειδικής Motos/Quads: 294 Km ειδικής Autos/Trucks: 355 3o Etape (4/1): La Rioja - Fiambala Συνολικά km: 441 Km ειδικής: 182 4o Etape (5/1): Fiambala - Copiapo Συνολικά km: 629 Km ειδικής: 203 5o Etape (6/1): Copiapo - Antofagasta Συνολικά km: 670 Km ειδικής: 483 6o Etape (7/1): Antofagasta - Iquique Συνολικά km: 598 Km ειδικής: 418 7o Etape (8/1): Iquique - Antofagasta Συνολικά km: 641 Km ειδικής: 600 9/1: ΗΜΕΡΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗΣ 8o Etape (10/1): Antofagasta - Copiapo Συνολικά km: 568 Km ειδικής: 472 9o Etape (11/1): Copiapo - La Serena Συνολικά km: 547 Km ειδικής: 338 10ο Εtape (12/1): La Serena - Santiago Συνολικά km: 586 Km ειδικής: 238 11ο Εtape (13/1): Santiago - San Juan Συνολικά km: 434 Km ειδικής: 220 12ο Εtape (14/1): San Juan - San Rafael Συνολικά km: 796 Km ειδικής: 476 13ο Εtape (15/1): San Rafael - Santa Rosa Συνολικά km: 725 Km ειδικής: 368 14ο Εtape (16/1): Santa Rosa - Buenos Aires Συνολικά km: 707 Km ειδικής: 206 TΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ-ΑΠΟΝΟΜΗ (17/1): Buenos Aires ΣΥΝΟΛΙΚΑ km Motos/Quads: 8.937 ΣΥΝΟΛΙΚΑ km Autos/Trucks: 9.030 ΣΥΝΟΛΙΚΑ km EIΔΙΚΩΝ Motos/Quads: 4.717 ΣΥΝΟΛΙΚΑ km EIΔΙΚΩΝ Autos/Trucks: 4.810