«Superleague Formula, η καλύτερη εναλλακτική της F1»


Σχεδόν ένα μήνα πριν από την έναρξη της τέταρτης σεζόν της Superleague Formula, ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Superleague Formula, κ. Robin Webb μιλάει για το Πρωτάθλημα, σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης.
  • 16/2/2011

 

Σχεδόν ένα μήνα πριν από την έναρξη της τέταρτης σεζόν της Superleague Formula, ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Superleague Formula, κ. Robin Webb μιλάει για το Πρωτάθλημα, σε μια συνέντευξη εφ’όλης της ύλης.
 
Σε ποιά φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή το Πρωτάθλημα της Superleague Formula;
 
«Η Superleague Formula βρίσκεται σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα φάση. Μετά από την πολύ επιτυχημένη τρίτη σεζόν του 2010, το Πρωτάθλημα έχει πλέον αποκτήσει κύρος στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πραγματοποιήσαμε 12 γύρους με 36 συνολικά αγώνες (πραγματοποιήθηκαν οι 35, εξαιτίας της ακύρωσης του Μεγάλου Τελικού στο Πεκίνο λόγω  κακοκαιρίας) και προσφέραμε τα υψηλότερα χρηματικά έπαθλα εκτός F1. Ο Πρωταθλητής της περσινής σεζόν διεκδίκησε για πρώτη φορά έπαθλο 1 εκατομμυρίου ευρώ, με ένα αποτέλεσμα  που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα και με μόλις 2 βαθμούς διαφορά. Επίσης, είχαμε ίσως το καλύτερο ρόστερ οδηγών από κάθε άλλη χρονιά, ενώ πραγματοποιήσαμε και δύο αγώνες εκτός Ευρωπαϊκών συνόρων, στην Κίνα. Το μεγάλο ενδιαφέρον ποδοσφαιρικών συλλόγων, σιρκουί, αγωνιστικών ομάδων και οδηγών να ενταχθούν στο Πρωτάθλημα, επιβεβαιώνει κατά την άποψή μου ότι το κύρος της Superleague Formula βρίσκεται τη στιγμή αυτή σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο».
 
Η αποτυχία του A1GP πιστεύετε ωφέλησε ή έβλαψε την Superleague Formula;
 
«Όταν οι φήμες για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το A1GP ήταν στο φόρτε τους, είχα πει πως θα ήταν κακό να αποτύχει το A1. Αρχικά όλοι υπέθεσαν πως η Superleague Formula θα ακολουθούσε τον ίδιο δρόμο. Η κατάληξη του Α1 ήταν ατυχής, αλλά τώρα εκ των υστέρων βλέπω ότι στην πραγματικότητα μας βοήθησε. Μας βοήθησε διότι βρεθήκαμε χωρίς ανταγωνιστή σε μία αγορά στην οποία και οι δύο διεκδικούσαμε την ίδια θέση. Κατά την άποψή μου, δεν υπάρχει πλέον στην αγορά καμία αμφισβήτηση σχετικά με την Superleague Formula. Υπήρξε κάποια αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με τον βασικό μέτοχο να κατέχει πλέον το 99% της επιχείρησης. Η Sonangol, ο μεγάλος μας χορηγός, είναι απόλυτα ικανοποιημένος με την πρόοδο της διοργάνωσης. Τελικά μπορώ να πω ότι πράγματι η Superleague Formula επωφελήθηκε. Είμαστε πλέον το μοναδικό διεθνές Πρωτάθλημα μονοθεσίων μετά την F1».
 
Τα συνολικά χρηματικά έπαθλα των 5 εκατομμυρίων ευρώ βοηθούν στην προσέλκυση καλύτερων οδηγών και αγωνιστικών ομάδων;
 
«Τα χρηματικά έπαθλα είναι υψίστης σημασίας. Δίνει σε οδηγούς, μάνατζερς, σπόνσορες και αγωνιστικές ομάδες την δυνατότητα να καλύψουν το σύνολο ή και μεγάλο μέρος του αγωνιστικού τους μπάτζετ. Για παράδειγμα, το 2010 ο Πρωταθλητής αποκόμισε κάτι παραπάνω από 1.8€ εκ. για την ομάδα του και τους εκπροσώπους του. Μίλησα με τους Τζον Μάρτιν και Γκρεγκ Ντόλμπι, και στην περίπτωση του δεύτερου, ο μέντορας και σπόνσοράς του πήρε ένα μεγάλο ρίσκο την περσινή χρονιά και στο τέλος έβγαλε κέρδος. Που αλλού μπορεί να συμβεί αυτό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και παράλληλα να έχεις την υποστήριξη των δημοσίων σχέσεων ενός επιτυχημένου ποδοσφαιρικού συλλόγου; Ο Τζον Μάρτιν χρηματοδοτήθηκε από την οικογένειά του και με τις νίκες του κατάφερε να καλύψει το ποσό αυτής της επένδυσης, γεγονός που ικανοποίησε βεβαίως ιδιαίτερα τον πατέρα του. Τα μπάτζετ για την συμμετοχή στο Πρωτάθλημα κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα. Έχουμε πολλούς αγώνες (36 συνολικά), ένα συναρπαστικό σύστημα κατατακτήριων δοκιμών (αντίστοιχο με τους knock-out αγώνες του ποδοσφαίρου) και το μπάτζετ είναι δυόμιση φορές χαμηλότερο από αυτό του GP2. Κατά την άποψή μου είναι και αυτό ένα σημαντικό στοιχείο του Πρωταθλήματος».
 
Η Superleague Formula έχει αλλάξει σαν επιχείρηση από τότε που ξεκίνησε το 2008;
 
«Ναι, έχει αλλάξει. Νομίζω ότι δεν αντιληφθήκαμε όλοι πλήρως την δυναμική των εμπορικών σημάτων που είχαμε την τύχη να φέρουμε στο Πρωτάθλημα. Σε αυτό συνυπολογίζω και τους οδηγούς που το όνομά τους έχει την δική του ιδιαίτερη αξία. Την προηγούμενη εβδομάδα βρισκόμουν με τον Διευθυντή Μάρκετινγκ ενός ποδοσφαιρικού συλλόγου, ο οποίος μου εξηγούσε πως αξιοποιείται το κύρος του οδηγού που τους εκπροσωπεί στο Πρωτάθλημα. Είναι η ίδια αρχή όπως όταν ο Τάιγκερ Γούντς φοράει ένα ρολόι Tag Heuer. Χρησιμοποίησαν τον οδηγό τους σε διάφορα eventsγια να προωθήσει το σήμα του συλλόγου. Αυτό τους έδωσε ακόμη μεγαλύτερη προβολή σε εθνικά ΜΜΕ και στον Τύπο γενικότερα, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν λάβει. Στην αρχή μας είχαν πει πως δεν θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε τον δεύτερο αγώνα με 100% reversegrid(παράταξη των μονοθεσίων αντίστροφη από την τελική τους κατάταξη στον πρώτο αγώνα). Ωστόσο το κάναμε και με απόλυτη επιτυχία. Και τώρα διεξάγουμε τις τρεις κούρσες με ελάχιστη μεταξύ τους χρονική απόσταση. Περισσότερο άγχος και δουλειά για τις ομάδες αλλά πολύ πιο εντυπωσιακό για την τηλεόραση και το κοινό. Το ίδιο σύστημα θα ακολουθήσουμε και το 2011. Για μας πάνω από όλα είναι, το θέαμα που προσφέρουμε να είναι συναρπαστικό».
 
Τι αλλαγές να περιμένουμε το 2011;
 
«Το 2011 σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το πεδίο δράσης μας. Είναι αυτό που θέλουν οι σύλλογοι, είναι αυτό που θέλουμε και εμείς. Εκτός Ευρώπης, παρουσιάζονται όλο και περισσότερες ευκαιρίες σε μέρη όπου θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε αγώνες. Καινούργιες πίστες κατασκευάζονται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και σε περιοχές που κανείς δεν θα το περίμενε. Αυτό μας αρέσει και θέλουμε να είμαστε οι πρώτοι σε αυτές τις περιοχές με μακροχρόνια συμβόλαια ώστε να έχουμε την δυνατότητα να συμβάλλουμε στην εξέλιξή τους. Το πλάνο μας για το 2011 είναι να έχουμε 7 Grand Prix στην Ευρώπη και 5 εκτός. Οι συμφωνίες δεν έχουν κλείσει ακόμη 100%, ωστόσο πιστεύουμε ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα. Επίσης, στοχεύουμε σε ένα grid 20 μονοθεσίων καθώς και στην είσοδο καινούργιων συλλόγων από διαφορετικές χώρες. Περισσότερα θα σας αποκαλυφθούν εντός των επόμενων εβδομάδων».
 
Ποιες πιστεύετε ότι ήταν οι μεγαλύτερες επιτυχίες της Superleague Formula μέχρι τώρα;
 
«Υπήρξαν πολλές σημαντικές στιγμές κατά την δημιουργία και την εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Η πρώτη ήταν το πρωινό που ξύπνησα και αποφάσισα να το κάνω! Όλοι μου έλεγαν πως κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο και πω! ς ήμουν τρελός. Χαίρομαι που τους απέδειξα ότι έκαναν λάθος, αλλά μου πήρε πολύ περισσότερο καιρό απ’ όσο περίμενα. Η είσοδος των Ισπανών επενδυτών και η απόφασή τους να στηρίξουν το projectήταν μια ακόμη σημαντική στιγμή, καθώς και η συμφωνία για τον σχεδιασμό των μονοθεσίων και του κινητήρα τους. Η στιγμή που αντικρίσαμε το πρώτο ήταν ανεπανάληπτη. Εξίσου σημαντική στιγμή, η στήριξη ενός πολύ δυνατού χορηγού, της Sonangol, που πρόσφερε την απαιτούμενη οικονομική σταθερότητα. Τέλος, ήταν η αποδοχή της Superleague Formula σαν ένα αυθεντικό προϊόν στην αγορά. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που θα ήθελαν να μην υπάρχει, όμως δεν έχω δει αγωνιστικές ομάδες, οδηγούς ή συλλόγους που να θέλουν να αποχωρήσουν από το Πρωτάθλημα στο τέλος της κάθε σεζόν. Επίσης, το γεγονός ότι πρώην και μελλοντικοί οδηγοί της F1, είναι ενθουσιασμένοι με την συμμετοχή τους στην Superleague Formula - τους προσφέρουμε εξ’ άλλου ένα εξαιρετικό μονοθέσιο- είναι για μένα η μεγαλύτερη ικανοποίηση».
 
Που βλέπετε την Superleague Formula σε 5 χρόνια από τώρα;
 
«Σε 5 χρόνια η Superleague Formula θα είναι πλέον θεσμός. Κάθε προϊόν, event, Πρωτάθλημα,  χρειάζεται χρόνο για να καθιερωθεί, ώστε να αποκτήσει αξία και αξιοπιστία. Αν είμαστε έξυπνοι και δεν κάνουμε πολλά λάθη (αλλά παράλληλα είμαστε και έτοιμοι να παίρνουμε ρίσκα κατά διαστήματα), τότε προσδοκώ ότι η Superleague Formula θα έχει αποκτήσει την δική της ταυτότητα, θα είναι εμπορικά βιώσιμη και επιτυχημένη. Ίσως τότε να μπορέσω και εγώ να συνταξιοδοτηθώ!».