Συνέντευξη–Carlos Sainz: «Έχω καλές αναμνήσεις από το Ράλι Ακρόπολις - Ο γιος μου θα εκπλήξει κόσμο στο μέλλον»


Το Car and Driver Greece συνομίλησε με τον Carlos Sainz για το WRC, το Ράλι Ακρόπολις και την πορεία του υϊού Sainz στη Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 19/12/2021

Ο Carlos Sainz είναι ένας από τους θρύλους των ειδικών διαδρομών. Σε 196 ράλι, μέτρησε 26 νίκες, 97 βάθρα, 757 κερδισμένες ΕΔ και 2 πρωταθλήματα οδηγών, το 1990 και το 1992, με την Toyota.

Έχοντας γράψει ιστορία στο Ράλι Ακρόπολις, με τις τρεις νίκες του στον εθνικό μας αγώνα, ο Sainz είναι ιδιαίτερα αγαπητό στους Έλληνες φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Με την αποχώρησή του από το WRC, ο 'El Matador' αποφάσισε να κατακτήσει την κορυφή στην έρημο, κερδίζοντας τρεις φορές το φημισμένο Ράλι Ντακάρ με τις Volkswagen, Peugeot και Mini. 

Πλέον, ο 59χρονος Ισπανός έχει ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, αγωνιζόμενος με τη δική του ομάδα, την ACCIONA Sainz XE Team, στη νεοσύστατη Extreme E, έχοντας ως τώρα ένα βάθρο στο Arctic X Prix.

Το Car and Driver Greece συνομίλησε με τον Sainz Sr. στο πλαίσιο του τελευταίου αγώνα της σεζόν στο Dorset της Αγγλίας, για όλους και για όλα.

Γίνατε αγαπητός στο ελληνικό κοινό από την καριέρα σας στο WRC, και ιδίως τις επιτυχίες σας στο Ράλι Ακρόπολις. Τι μνήμες και εικόνες έχετε κρατήσει από τις συμμετοχές σας στον αγώνα;

«Όπως μπορείτε να φανταστείτε, το ‘Ακρόπολις’ είναι ένα πολύ ιδιαίτερο ράλι για μένα. Εκεί πήρα την πρώτη μου νίκη, έχω αγωνιστεί με τρία διαφορετικά αυτοκίνητα. Πάντα απολάμβανα να οδηγώ εκεί, να περνάω χρόνο στην Ελλάδα, στις ειδικές διαδρομές. Οι μνήμες μου από τη χώρα είναι πολύ έντονες και θετικές. Τι άλλο να πει κανείς; Είναι ένα πανέμορφο μέρος.»

Οπότε, φαντάζομαι πως είστε χαρούμενος που επέστρεψε στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

«Απολύτως! Κατά την άποψή μου, δεν θα έπρεπε να έχει βγει ποτέ από το πρόγραμμα. Ο σκληρός χαρακτήρας που έχει ο αγώνας είναι μεγάλο κομμάτι του WRC. Όλη η ουσία του WRC είναι να πηγαίνουμε σε διαφορετικές τοποθεσίες, με διαφορετικές ιδιαιτερότητες, και το Ράλι Ακρόπολις είναι ένα από τα πιο εμβληματικά στον κόσμο.»

Μετά τη πορεία σας και τα πρωταθλήματα στο WRC, αγωνιστήκατε όχι μόνο στο Ράλι Ντακάρ, αλλά τώρα πια και στην πρωτοποριακή Extreme E. Τι σας ώθησε στο να πάρετε αυτήν την απόφαση, και μάλιστα συμμετέχοντας με δική σας ομάδα;

«Ο Alejandro Agag (σ.σ. ιδρυτής της Extreme E κι εμπνευστής της Formula E) είναι καλός μου φίλος, και μου εξήγησε το σχέδιό του γύρω από αυτόν τον θεσμό. Σκέφτηκα ‘γιατί όχι;’. Είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω, οι αγώνες αυτοί είναι κοντά σε αυτό που γνωρίζω καλά ως αγωνιζόμενος, λόγω του Ράλι Ντακάρ.

«Το μήνυμα που περνά το πρωτάθλημα με την ανάγκη να προστατευθεί το περιβάλλον, τη βιωσιμότητα, την ισότητα ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες, ήταν αρκετό για να με πείσει να λάβω μέρος. Βοήθησε στην απόφασή μου και το γεγονός ότι θα είχα και τη δική μου ομάδα, και ότι θα συνεργαζόμουν με μία σημαντική ισπανική εταιρεία όπως είναι η Acciona. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι κομμάτι του πρωταθλήματος, κι ας μην έχουν πάει όλα καλά για εμάς. Είχαμε πολλά προβλήματα όλη τη χρονιά, αρκετοί αγώνες μας είδαν να χάνουμε αποτελέσματα από προβλήματα για τα οποία δεν φέραμε ευθύνη εμείς, αλλά όλοι παλεύουμε για το καλύτερο δυνατό.»

Αναφερόμενος στο Ντακάρ, πρέπει να σας ρωτήσω για την νέα σας περιπέτεια με την Audi. Όντας νικητής του αγώνα και με μεγάλη εμπειρία σε αυτόν, πώς αξιολογείτε την επιλογή της Audi να συμμετάσχει με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα και πώς πηγαίνουν οι προετοιμασίες για αυτό;

«Το νέο concept που φέρνει η Audi είναι σαφέστατα μία πρόκληση για εμάς. Τεχνολογικά για την ομάδα, αλλά και για εμάς ως οδηγούς είναι ό,τι πιο δύσκολο έχουμε αντιμετωπίσει. Για μένα, το να συμμετάσχω σε αυτό το project, με αυτή την ομάδα, ήταν ο λόγος που δέχτηκα.

«Από τις πρώτες δοκιμές κατάλαβα πως θα ήταν μία περίπλοκη διαδικασία, αλλά για αυτό είμαστε εδώ. Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις, εμένα μ’ αρέσει να τις αντιμετωπίζω, κι αυτή εδώ είναι μία πολύ μεγάλη πρόκληση.»

Τι ήταν πιο δύσκολο για εσάς: η κατάκτηση των δύο πρωταθλημάτων στο WRC ή οι 3 νίκες στο Ράλι Ντακάρ;

«Δεν γίνεται να συγκριθούν αυτά τα δύο. Το να αγωνίζεσαι στα ράλι και να κατακτάς το πρωτάθλημα είναι τελείως διαφορετικό από το Ντακάρ. Κι ο λόγος είναι γιατί οι δυσκολίες που αντιμετωπίζεις είναι διαφορετικές, οι προκλήσεις, και είναι λάθος να προσπαθεί κανείς να τα συγκρίνει.»

Κι η οικογένεια Sainz συνεχίζει την παράδοση στους αγώνες. Ο γιος σας, Carlos Sainz Jr., πέρασε την πρώτη του χρονιά στη Ferrari, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Πόσο σημαντικό ήταν για εκείνον να αγωνιστεί για την πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της Formula 1, και αν εσείς βλέπατε στον ίδιο την δυναμική να τα πάει τόσο καλά στην πρώτη του επαφή με την ομάδα;

«Όπως μπορείτε να φανταστείτε, είμαι πολύ χαρούμενος, πολύ περήφανος για όσα πέτυχε φέτος με τη Ferrari. Το πιο σημαντικό είναι πως κατάφερε να βελτιώνεται καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Άρχισε να παίρνει καλύτερα αποτελέσματα όταν έμαθε το αυτοκίνητο, όταν προσαρμόστηκε στις ανάγκες του. 

«Πάντα λέω ότι θα εκπλήξει κόσμο με τις επιδόσεις του, και δεν βγήκα λάθος. Αυτό είπα στην αρχή της φετινής χρονιάς, το ίδιο κι όταν βρισκόταν στη McLaren. Και το πιστεύω ακόμα, θα προκαλέσει έκπληξη με τις εμφανίσεις του στο μέλλον.»

Και για το τέλος, μία ερώτηση... κρίσεως: αν είχατε την ευκαιρία να τρέξετε με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε τοποθεσία, τι θα επιλέγατε;

«Θα ήθελα να τρέξω με τα πιο πρόσφατα WRCars, αυτά της γενιάς που πέρασε, και να δω τι διαφορές έχουν με αυτά που έτρεχα εγώ κάποτε. Ίσως να έχω την ευκαιρία στο μέλλον να τρέξω με τα μοντέρνα. 

«Για τα υβριδικά δεν έχω εικόνα, αλλά ακούω πως είναι πολύ ενδιαφέροντα και θα ήθελα πολύ να τα οδηγήσω.»

Ευχαριστούμε τον Carlos Sainz και την ACCIONA Sainz ΧΕ Team για τον χρόνο και τη διοργάνωση της συνέντευξης.