Θρίαμβος της Peugeot στο Le Mans


H Peugeot κέρδισε τον αγώνα «24Ωρών Le Mans» με το πρωτότυπο 908 HDi FAP. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη της Peugeot, μετά από αυτές το 1992 και 1993, επιτυγχάνοντας συγχρόνως και το 1-2 στον φετινό αγώνα.
  • 17/6/2009
H Peugeot κέρδισε τον αγώνα «24Ωρών Le Mans» με το πρωτότυπο 908 HDi FAP. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη της Peugeot, μετά από αυτές το 1992 και 1993, επιτυγχάνοντας συγχρόνως και το 1-2 στον φετινό αγώνα. Η Peugeot μονοπώλησε τις δύο πρώτες θέσεις και με εξαίρεση ένα μικρό συμβάν νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου, ήταν ένας ήσυχος αγώνας. Αρχικά με το αυτοκίνητο Νο 8 με τους Sarrazin / Montagny / Bourdais, και στη συνέχεια με το αυτοκίνητο Νο 9 με τους Gene / Wurz / Brabham που ανέβηκαν στην πρώτη θέση λίγο μετά το όριο των πέντε ωρών. Το αυτοκίνητο Νο 7 με τους Minnassian / Lamy / Klien ολοκλήρωσε το νικηφόρο Σαββατοκύριακο της Peugeot τερματίζοντας στην έκτη θέση, ανεβαίνοντας από την 51η, όταν αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα. Ο Διευθυντής της Peugeot Sport, Olivier Quesnel δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του για τη μεγάλη νίκη: «Πριν από την εκκίνηση, χρησιμοποίησα μία ποδηλατική ορολογία για να περιγράψω το πλήρωμα του αυτοκινήτου Νο 8 ως 'sprinters', το πλήρωμα του αυτοκινήτου Νο 7 ως 'road sprinters', και το πλήρωμα του αυτοκινήτου Νο 9 ως 'πολεμιστές'. Σήμερα, νίκησαν οι πολεμιστές. Πιστεύω ότι το κοινό και η Peugeot ήθελαν αυτό το αποτέλεσμα. Αντιμετωπίσαμε μια μεγάλη πρόκληση και την αντιμετωπίσαμε με επιτυχία. Ήμασταν εδώ ως διεκδικητές, και η αποστολή μας ήταν να προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε τα φαβορί. Και αυτό ακριβώς κάναμε, αποφεύγοντας πιθανά προβλήματα στο δρόμο για τη νίκη. Εξελίχθηκε σε έναν σημαντικό αγώνα, και η Peugeot Sport είναι μία φανταστική ομάδα. Είμαι περήφανος για όλους τους ανθρώπους που έχουν εμπλακεί σε αυτήν την ομάδα. Αυτή η νίκη ανήκει στην Peugeot Sport». Η «διεθνής» σύσταση της ομάδας του αυτοκινήτου Νο 9 με τον Ισπανό Marc Gene, τον Αυστραλό David Brabham και τον Αυστριακό Alexander Wurz , οφείλει την νίκη της σε έναν αγώνα χωρίς προβλήματα και ανέβηκαν στην πρώτη θέση όταν τα άλλα δύο 908 Hdi FAP καθυστέρησαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τετάρτου του αγώνα. Μετά από αυτό, οι τρεις οδηγοί επικεντρώθηκαν στο να οδηγούν όσο πιο γρήγορα γίνεται για να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημά τους και να υποχρεώσουν τους αντιπάλους τους να τους κυνηγήσουν... «Είναι πολύ ωραίο το συναίσθημα της νίκης», είπε ο David Brabham για τον οποίο η νίκη ήρθε με τη 16η προσπάθεια, ενώ ο αδερφός του Geoff ήταν μέλος της νικητήριας ομάδας της Peugeot το 1993. «Η Peugeot Sport έκανε φανταστική δουλειά, πραγματικά. Είναι μία υπέροχη ομάδα, έχουμε ένα 100% αξιόπιστο αυτοκίνητο, και οι τρεις μας κάναμε έναν αγώνα χωρίς κανένα λάθος». Ο Alexander Wurz, ο νεότερος οδηγός που κέρδισε ποτέ τον κλασικό αγώνα αντοχής το 1996, σχολίασε τη δεύτερη επιτυχία του: «Τι έκανε τη διαφορά; Το γεγονός ότι συνεχίσαμε στον αγώνα χωρίς καμία βλάβη. Είχαμε επίσης μία υπέροχη ομάδα που μας υποστήριζε, και ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Είναι υπέροχη αίσθηση η νίκη στη Γαλλία με ένα γαλλικό αυτοκίνητο». «Το να νικήσουμε σε έναν τόσο μεγάλο αγώνα, είναι το καλύτερο πράγμα που μου έχει συμβεί», συμπλήρωσε ο Marc Gene. «Δεν έχω ζήσει ποτέ κάτι σαν αυτό. Είναι πραγματικά μια έντονα συγκινησιακή στιγμή για εμένα». Bruno Famin, Τεχνικός Διευθυντής Peugeot Sport : «Δεν είχαμε καθόλου τεχνικά προβλήματα αυτό το Σαββατοκύριακο, μερικά μόνο συμβάντα κατά τον αγώνα που αναστάτωσαν τις εκτιμήσεις μας. Το Peugeot 908 Hdi FAP απέδειξε την αξιοπιστία του νικώντας τα Audi, που ήταν μία ανίκητη δύναμη εδώ για μία δεκαετία. Αυτό είναι το αποτέλεσμα όχι μόνο ενός, αλλά τεσσάρων ετών σκληρής προσπάθειας». ελική κατάταξη 1. Gene/Wurz/Brabham, Peugeot 908 HDi FAP No 9 , 382 γύροι (5206 km) 2. Sarrazin/Montagny/Bourdais, Peugeot 908 HDi FAP No 8 , +1 γύρος 3. Capello/Kristensen/McNish, Audi No 1 , +6 γύρους 4. Charouz/Enge/Mucke, Aston Martin No 007, +9 γύρους 5. Panis/Lapierre/Ayari, Oreca No 11, + 13 γύρους 6. Minassian/Lamy/Klien, Peugeot 908 HDi FAP No 8 , +13 γύρους