Valentino Rossi: Όταν ο «γιατρός» βρέθηκε μια ανάσα από το grid της Formula 1


Ένας από τους πιο σημαντικούς και αγαπητούς αναβάτες του MotoGP της τελευταίας 20ετίας, δεν είχε αποκλείσει ποτέ το ενδεχόμενο να στραφεί στη Formula 1. Κάποια στιγμή, μάλιστα, βρέθηκε πολύ κοντά σε δύο ομάδες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MATTHIEU PELLETIER, FERRARI MEDIA, AUDI MEDIA
  • 20/9/2022

Ο Valentino Rossi, γεννημένος το 1979 στο Urbino της Ιταλίας, είναι αποδεδειγμένα ένας από τους καλύτερους και πιο εμβληματικούς αναβάτες στην ιστορία του MotoGP. Ο «Γιατρός», όπως και ονομάζεται από τους περισσότερους, έχει 9 παγκόσμιους τίτλους, 432 εκκινήσεις, 115 νίκες και 235 βάθρα συνολικά στις τρεις κατηγορίες που συμμετείχε κατά τη διάρκεια της 26χρονης καριέρας του  (MotoGP250cc και 125cc).

Αφού πέρασε τέσσερις σεζόν στις κατηγορίες των 125cc και 250cc, κατακτώντας δύο φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα, μία σε κάθε κατηγορία, έκανε το ντεμπούτο του στην κατηγορία του MotoGP με τη Honda. Έμεινε με τους Ιάπωνες για 3 σεζόν, κάνοντας το 3/3 στους παγκόσμιους τίτλους, πριν μετακινηθεί στη Yamaha, όπου και πέρασε τα περισσότερα χρόνια της λαμπρής του καριέρας. Από το 2004 έως το 2010, και από το 2013 έως το 2021, ο Vale έσπαγε τα ρεκόρ και κέρδιζε πρωταθλήματα προσθέτοντας στο βιογραφικό του άλλους 4 τίτλους.

Τα δύο χρόνια που συντάχθηκε με την Ducati δεν καρποφόρησαν, καθώς ήρθε 7ος στην κατάταξη το 2011 και 6ος το 2012.

Το τέλος και η επιστροφή

Στις 5 Αυγούστου του 2021, στη συνέντευξη Τύπου πριν το Grand Prix της Στυρίας, ο Rossi ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αποσυρθεί από την ενεργό δράση, μετά το τέλος του 2021. Στις 14 Μαρτίου του 2022, ο οργανισμός του MotoGP ανακοίνωσε ότι ο μοναδικός αριθμός του «Γιατρού», το εμβληματικό #46, θα αποσυρθεί ως φόρος τιμής προς τον σπουδαίο αναβάτη. Σε μία εκδήλωση που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του τοπικού του GP στο Mugello της Ιταλίας, αναβάτες, κοινό και διοργανωτές τίμησαν τον Ιταλό πρωταθλητή, με τον ίδιο να εισάγεται στο Hall Of Fame του MotoGP.

Ο Vale επέστρεψε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αμέσως μετά την απόσυρσή του από το MotoGP, και διαγωνίζεται την τρέχουσα σεζόν στο πρωτάθλημα GT World Challenge Europe με την WRT, οδηγώντας ένα Audi R8 LMS GT3, στους αγώνες αντοχής αλλά και σπριντ.

Σε μία πρόσφατη συνέντευξη στην πίστα της Βαλένθια, ο 9κις παγκόσμιος πρωταθλητής μίλησε σε επιλεγμένα μέλη του Τύπου, πριν τον αγώνα της Ισπανίας και αποκάλυψε ότι αυτή η πίστα είναι σημαντική για αυτόν, όχι μόνο λόγω της καριέρας του στο MotoGP, αλλά και επειδή εκεί έκανε τις πρώτες δοκιμές με το Audi R8 της WRT τον περασμένο Νοέμβριο.

«Από εκείνη τη στιγμή, η δεύτερή μου καριέρα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε. Οπότε τώρα έχουμε έρθει εδώ για να αγωνιστούμε και είναι πολύ σημαντικό για εμένα να καταλάβω πόσο έχω βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, και νιώθω πολύ καλά,» είπε ο Rossi.

Η μετάβαση από τις μηχανές στα αυτοκίνητα σίγουρα δεν ήταν εύκολη, με τον Ιταλό να επισημαίνει ότι στην αρχή χρειάστηκε να βασιστεί αρκετά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, κάτι που δε χρειαζόταν να κάνει στο MotoGP. Εξήγησε ότι «η πρόσφυση μιας μοτοσυκλέτας είναι ίδια είτε πας γρήγορα είτε αργά, αλλά αυτό διαφέρει πολύ στα αυτοκίνητα.»

Μίλησε επίσης για τη σημασία που έχει η Βαλένθια για τον ίδιο, καθώς σε εκείνη την πίστα «αποχαιρέτησε» το σπορ που τον έκανε 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Αστειεύτηκε για την τοιχογραφία του ιδίου που δεσπόζει στο εξωτερικό του κτηρίου της πίστας, λέγοντας ότι είναι πολύ εντυπωσιακή και αποτελεί «πολύτιμη ανάμνηση».

Ποια η σχέση του με τη Formula 1;

Ο Valentino Rossi δεν έκρυψε ποτέ την αγάπη του για το «κορυφαίο σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού», όπως συχνά αποκαλείται η Formula 1, καθώς ο Ιταλός αναβάτης -και πλέον οδηγός αγώνων- έχει βρεθεί πολλές φορές στα paddock και είναι γνωστό ότι διατηρεί στενές επαφές με κάποιους πιλότους όπως ο Lewis Hamilton.

To «φλερτ» του Vale με το σπορ δε σταματά εκεί: Είχε συμμετάσχει σε δοκιμές μονοθεσίου F1 και μάλιστα με τη Ferrari.

Όπως αποκάλυψε, ήταν πολύ κοντά στο να κάνει τη μετάβαση στη Formula 1 το 2006, και όλα ξεκίνησαν από ένα αστείο: «Είναι αλήθεια. Ολοκλήρωσα τουλάχιστον δύο δοκιμές εδώ με μονοθέσια Formula 1. Μία με τη Ferrari, και αυτή ήταν η στιγμή που ήρθα πιο κοντά στο να στραφώ στην F1 στα τέλη του 2006. Όλα ξεκίνησαν ως αστείο με τον Luca di Montezemolo και τον Stefano Domenicali, οι οποίοι με έκαναν να οδηγήσω το μονοθέσιο.

«Το τεστ δεν πήγε άσχημα, ήμουν σχετικά γρήγορος, οπότε ήθελα να κάνω και μία πραγματική δοκιμή με τους υπόλοιπους οδηγούς. Θυμάμαι ότι στο τέλος της δεύτερης δοκιμής, το βράδυ, γυρνώντας στο σπίτι με το αεροπλάνο, αποφάσισα να παραμείνω στο MotoGP.

«Βασικά επειδή δεν ήμουν έτοιμος να σταματήσω να αγωνίζομαι με μοτοσυκλέτες, μπορούσα ακόμα να κερδίζω, τόσο αγώνες, όσο και πρωταθλήματα, οπότε πήρα αυτήν την απόφαση. Ήμουν πολύ κοντά, όμως είναι αλήθεια ότι το σχέδιο ήταν να αποτελέσω τρίτος οδηγός της Ferrari, ή ίσως να αγωνιστώ με τη δεύτερη ομάδα της Ferrari, που ήταν η Sauber.

«Ήταν δύσκολο. Κι έτσι τελικά προτίμησα τις μηχανές και ήταν η σωστή απόφαση. Κατέκτησα άλλα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα, κέρδισα πολλούς αγώνες και αγωνίστηκα με μοτοσυκλέτες για άλλα 12 χρόνια.»

Η ιστορία του Ιταλού έχει μεγάλο ενδιαφέρον, και μπορεί μόνο να φανταστεί κανείς, τι θα γινόταν, αν ο μεγάλος Valentino Rossi είχε επιλέξει τους τέσσερις, έναντι των δύο τροχών.

«Είναι κρίμα γιατί ενδιαφερόμουν πολύ να οδηγήσω ένα μονοθέσιο, αλλά τα πράγματα ήρθαν έτσι,» κατέληξε ο Ιταλός.