BMW i: Το νέο brand της BMW


Το νέο brand της BMW το οποίο θα ασχολείται με την ανάπτυξη λύσεων βιώσιμης μετακίνησης είναι πλέον γεγονός.
  • 25/2/2011

 

Το νέο brand της BMW το οποίο θα ασχολείται με την ανάπτυξη λύσεων βιώσιμης μετακίνησης είναι πλέον γεγονός. 
 
«Το BMW i αντιπροσωπεύει ένα νέο ‘κίνημα’ στον κλάδο των premium αυτοκινήτων. Με το λανσάρισμα του νέου brand, το BMW Group επιβεβαιώνει και πάλι τον ηγετικό ρόλο του στη δημιουργία καινοτόμων και βιώσιμων προϊόντων ανώτερης ποιότητας. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διέπονται από μία επαναστατική φιλοσοφία: σχεδιάζονται και υλοποιούνται με κριτήριο τη βιώσιμη, premium μετακίνηση. Πρόκειται για μία νέα ημέρα στη βιομηχανία μας, μία  νέα εποχή στην προσωπική μετακίνηση. Αυτό είναι το BMW i - Born Electric» δήλωσε ο Ian Robertson, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος Πωλήσεων & Μάρκετινγκ.
 
Σε πρώτη φάση, δύο μοντέλα θα λανσαριστούν με το νέο εμπορικό σήμα από το 2013 - η BMW i3 και η BMW i8. Επίσης, το BMW Group θα επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα των προσεχών υπηρεσιών mobility. Για το σκοπό αυτό, ιδρύθηκε η εταιρεία  Επιχειρηματικού Κεφαλαίου (Venture Capital) BMW i Ventures στη Νέα Υόρκη, με συνολική επένδυση 100 εκατομμυρίων Αμερικανικών δολαρίων.
 
«Το BMW i προσφέρει οραματικά αυτοκίνητα και υπηρεσίες, εμπνευσμένη σχεδίαση και μία νέα φιλοσοφία premium mobility - με έμφαση στη βιωσιμότητα» εξήγησε ο Robertson
 
Το BMW i περιλαμβάνει οχήματα και υπηρεσίες που έχουν εξελιχθεί από το 2007 στο πλαίσιο του project i, μία "δεξαμενή σκέψης" του BMW Group για τη διερεύνηση βιώσιμων λύσεων μετακίνησης. 
 
Πρόκειται για την απάντηση της εταιρίας στις νέες ανάγκες των πελατών και την αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικά συστήματα κίνησης, όπως συστήματα ηλεκτροκίνησης και υβριδικά. Υπάρχει  μία γενική επιθυμία στις μεγαλουπόλεις για λύσεις που συνδυάζουν έξυπνα τα οφέλη διαφόρων φιλοσοφιών σε ένα όχημα.
 
Επαναστατικές φιλοσοφίες οχημάτων
 
«Με το BMW i, στηριζόμαστε στην επιτυχία και τη δύναμη της βασικής μας μάρκας» τόνισε ο Robertson. Η BMW i3 -γνωστή μέχρι πρότινος ως Megacity Vehicle- θα είναι το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής του BMW Group για αστικές περιοχές. Η BMW i8, από την άλλη, βασίζεται στη σχεδιαστική μελέτη BMW Vision EfficientDynamics. Η plug-in υβριδική φιλοσοφία συνδυάζει τις σπορ ικανότητες ενός εργαλείου υψηλών επιδόσεων με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων ενός μικρού αυτοκινήτου.
 
Και τα δύο μοντέλα βασίζονται στην επαναστατική αρχιτεκτονική LifeDrive. Ένα αλουμινένιο πλαίσιο φιλοξενεί τον κινητήρα και ο κλωβός επιβατών αποτελείται από υψηλής αντοχής αλλά πανάλαφρο πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα- Carbon Fibre-Reinforced Plastic (CFRP). 
 
«Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αντίστοιχα εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Χρησιμοποιήσαμε την καινοτόμο αρχιτεκτονική και CFRP για να αντισταθμίσουμε σχεδόν όλο το πρόσθετο βάρος των μπαταριών. Για τους πελάτες μας αυτό σημαίνει ανώτερη δυναμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με αισθητά αυξημένη αυτονομία ηλεκτροκίνησης» εξηγεί ο  Klaus Draeger, μέλος του Συμβουλίου της BMW, υπεύθυνος εξέλιξης.
 
Η BMW i8 θα κατασκευάζεται στη Λειψία
 
Όπως η BMW i3, έτσι και η BMW i8 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία. Περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στις νέες εγκαταστάσεις της Μονάδας, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 800 θέσεις εργασίες μέχρι το 2013. Θα αναπτυχθούν συνέργειες κατά την εξέλιξη και παραγωγή και των δύο αυτοκινήτων καθώς θα χρησιμοποιούνται ίδια σετ εξαρτημάτων για τους ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης.
 
Υπηρεσίες ανεξάρτητες από το αυτοκίνητο
 
Πρόσθετες υπηρεσίες mobility – με δυνατότητα χρήσης ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο – θα αποτελέσουν αναπόσπαστο κομμάτι του BMW i. Έτσι θα δημιουργηθεί μακροπρόθεσμα ένας νέος, επικερδής επιχειρηματικός τομέας που θα προσελκύσει νέους πελάτες στα προϊόντα της εταιρίας.
 
«Οι απαιτήσεις μετακίνησης αλλάζουν στις ταχέως αυξανόμενες μεγαλουπόλεις» προσθέτει ο Ian Robertson. «Η δέσμευσή μας σε υπηρεσίες μετακίνησης που ενεργοποιούνται μέσω του αυτοκινήτου, π.χ. BMW ConnectedDrive, θα επεκταθεί σημαντικά υπό το νέο σήμα BMW i. Επίσης θα αυξήσουμε τις υπηρεσίες μας premium mobility που σχετίζονται με το αυτοκίνητο. Εκείνο που είναι πραγματικά επαναστατικό είναι ότι θα ξεκινήσουμε να προσφέρουμε τέτοιες υπηρεσίες ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο. Το BMW i στοχεύει να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις mobility σε ένα δίκτυο premium προϊόντων και υπηρεσιών».
 
Η έμφαση λοιπόν θα δοθεί σε λύσεις για την καλύτερη αξιοποίηση υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, στα ευφυή συστήματα πλοήγησης με τοπικές πληροφορίες, στο συνδυασμένο προγραμματισμό διαδρομών και στην κοινή χρήση premium αυτοκινήτων.
 
Πέρα από τις υπηρεσίες που εξελίσσονται στους κόλπους του, το BMW Group επιδιώκει συνεργασίες με άλλες εταιρείες και διερευνά στρατηγικές κεφαλαιακές επενδύσεις σε παρόχους υπηρεσιών μετακίνησης. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία επιχειρηματικού κεφαλαίου BMW i Ventures στοχεύει στην επέκταση της γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών BMW i μακροπρόθεσμα αποκτώντας μετοχές σε παρόχους καινοτόμων υπηρεσιών.
 
Η My City Way που έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη είναι η πρώτη εταιρία στην οποία έχει αποκτήσει μετοχές η BMW i Ventures. Ο Ian Robertson δήλωσε για τη σύμπραξη, «είμαι ενθουσιασμένος που μόλις υπογράψαμε την πρώτη μας στρατηγική συνεργασία με τη My City Way.  Μέσω μιας κινητής εφαρμογής (mobile app), η My City Way παρέχει στους χρήστες πληροφορίες για δημόσια μέσα μεταφοράς, διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης και τοπική ψυχαγωγία σε περισσότερες από 40 πόλεις στην Αμερική. Άλλες 40 πόλεις περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα παγκόσμιου λανσαρίσματος, μεταξύ των οποίων και το Μόναχο».