Fiat 500X: Αποκάλυψη σε δύο παραλλαγές


Η crossover εκδοχή του Fiat 500 έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Παρίσι.

  • 4/10/2014

Η crossover πτυχή του Fiat 500, το 500Χ, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του κάτω από τους προβολείς της πόλης του φωτός, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, σε δύο παραλλαγές: μια με περισσότερο μητροπολιτικό και μία με περισσότερο εκτός δρόμου χαρακτήρα.

Το 500Χ, που θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από την Άνοιξη του 2015, θα προσφέρεται με τρεις επιλογές μετάδοσης: μια απλή εμπροσθοκίνητη, μια εμπροσθοκίνητη με το ηλεκτρονικό σύστημα πρόσφυσης «Traction Plus» και μία με σύστημα τετρακίνησης.

Το τελευταίο θα συνοδεύεται με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που προσφέρει τη δυνατότητα απενεργοποίησης της μετάδοσης στον πίσω άξονα, για λόγους μείωσης της κατανάλωσης. Η εναλλαγή μεταξύ δικίνητου και τετρακίνητου γίνεται αυτόματα, χωρίς την επέμβαση του οδηγού, αναλόγως των συνθηκών και της ανάγκης οικονομίας.

Για πρώτη φορά, επίσης, στο 500Χ θα τοποθετηθεί το νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων της Fiat, με τη χαρτογράφηση «shift-on-the-fly» και τη δυνατότητα αλλαγής σε σειριακό mode. Ο έλεγχος της οδικής συμπεριφοράς συμπληρώνεται από το ηλεκτρικό σύστημα πρόσφυσης ESC και τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, τυφλού σημείου και υποβοήθησης πέδησης «Brake Control», μεταξύ άλλων.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το διακόπτη «Drive Mood Selector» που προσαρμόζει τη ρύθμιση του 500Χ (σε κινητήρα, φρένα, τιμόνι και σύστημα μετάδοσης) ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού σε τρεις διαφορετικές κλίμακες. Η θέση «Auto» προσφέρει τον καλύτερο ανά πάσα στιγμή συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και κατανάλωσης, ενώ η θέση «Sport» προσφέρει πιο πολύ ισχύ και πρόσφυση. Τέλος, υπάρχει και η θέση «All Weather» για τη μέγιστη ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Στην πιο «oof-road» εκδοχή του 500Χ, στη θέση «All Weather» υπάρχει η λειτουργία «Traction» η οποία στις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις με το σύστημα «Traction Plus» και στις εκδόσεις με τετρακίνηση κάνει τις ρυθμίσεις για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση εκτός δρόμου.

Αυτές οι επιλογές χρησιμεύουν σε όσους δεν βγαίνουν συχνά από την άσφαλτο: ενώ στην πλειοψηφία των περιπτώσεων κινούνται με οικονομικές ρυθμίσεις και χωρίς τη δαπανηρή τετρακίνηση, εκτός δρόμου έχουν τη δυνατότητα καλύτερων ρυθμίσεων πρόσφυσης. Ειδικά στη δικίνητη έκδοση με το «Traction Plus», η απουσία του βάρους του συστήματος τετρακίνησης έχει σημαντική επίδραση στη μείωση της κατανάλωσης. Εδώ προστίθεται και το eco:Drive της Fiat, το οποίο μειώνει κατά 16% τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση.

Το Fiat 500X προσφέρει τις επιλογές τεσσάρων κινητήρων βενζίνης και τριών πετρελαίου. Οι εμπροσθοκίνητες εκδόσεις βενζίνης έχουν τον κινητήρα E-torQ 1.6 110 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή τον 1.4 Turbo MultiAir II των 140 ίππων με μηχανικό 6 σχέσεων ή αυτόματο 6άρι διπλοσύμπλεκτο. Οι τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης διαθέτουν το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τον κινητήρα 1.4 Turbo MultiAir II στη ρύθμιση με 170 ίππους ή τον κινητήρα Tigershark 2.4 με 184 ίππους.

Στις εκδόσεις diesel, τώρα. Ο μικρός 1.3 MultiJet II με 95 ίππους εφοδιάζει τη βασική έκδοση, μαζί με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Έπειτα ακολουθεί ο 1.6 MultiJet II με 6άρι κιβώτι και 120 ίππους και η τετρακίνητη έκδοση έχει τον 2.0 MultiJet II 140 ίππων, με την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων ή του νέου 9 σχέσεων.

Το Fiat 500X έχει μήκος 4,25 μέτρα, πλάτος 1,80 και ύψος 1,60 και στην πιο «off-road» έκδοση είναι κατά 2 εκατοστά μακρύτερο. Ο χώρος αποσκευών του προσεγγίζει την κατηγορία των μικρομεσαίων, καθώς αγγίζει τα 350 λίτρα, ενώ το εσωτερικό προσφέρει πολλές επιλογές διαμόρφωσης. Στο ταμπλό, τέλος, βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 5.0 ή 6.5 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων Uconnect.