Mitsubishi eX Concept: Με ηλεκτροκίνηση επόμενης γενιάς


Το πρωτότυπο eX Concept που δεσπόζει στο περίπτερο της Mitsubishi στη Γενεύη μετουσιώνει το όραμα ενός SUV με συμπαγείς διαστάσεις το οποίο παίρνει κίνηση από ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης επόμενης γενιάς.

  • 2/3/2016

Το πρωτότυπο eX Concept που δεσπόζει στο περίπτερο της Mitsubishi στη Γενεύη μετουσιώνει το όραμα ενός SUV με συμπαγείς διαστάσεις το οποίο παίρνει κίνηση από ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης επόμενης γενιάς.

Όσον αφορά στο σχεδιασμό, το eX Concept έχει την όψη ενός crossover με σπορ χαρακτήρα, το οποίο ελίσσεται με νεύρο μέσα στους δρόμους της πόλης (πάντα στα όρια του ΚΟΚ), αναμιγνύοντας την κομψότητα ενός shooting brake κουπέ με τις γραμμές ενός συμπαγούς SUV.

Το μπροστινό μέρος εκφράζει με προχωρημένο στιλ τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Dynamic Shield της Mitsubishi. Τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, το eX Concept δείχνει την σχεδιαστική κατεύθυνση της MMC.

Προηγμένη ηλεκτροκίνηση με δύο κινητήρες, 4WD και S-AWC

To Mitsubishi eX Concept υιοθετεί όλες τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που έχει εξελίξει μέχρι σήμερα η MMC και διαθέτει ένα σύστημα επόμενης γενιάς το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλές επιδόσεις. 

Επιτυγχάνει απόδοση άλλου επιπέδου χάρη στις μπαταρίες επόμενης γενιάς, οι οποίες παρέχουν πιο συμπυκνωμένη ισχύ σε σχέση με τις προηγούμενες, και στους δύο συμπαγείς, υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρες: 

Πέρα από το μειωμένο βάρος και την υψηλότερη απόδοση του ίδιου του συστήματος ηλεκτροκίνησης, η περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους στο αμάξωμα του eX Concept του χαρίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων.  

Η μονάδα ισχύος παρέχει μεγάλη και αδιάκοπη επιτάχυνση όπως μόνο ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης μπορεί να δώσει με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη σε όλο το φάσμα και την ισχύ να φτάνει τα 70 kW σε κάθε άξονα τροχών, δηλαδή τα 140 kW συνολικά. 

Παράλληλα, το σύστημα μετάδοσης του eX Concept με τετρακίνηση που εξασφαλίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, υιοθετεί το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς Super All-Wheel Control (S-AWC), το οποίο χρησιμοποιεί τα φρένα για τον έλεγχο της πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς και το μηχανισμό μεταφοράς ισχύος Active Yaw Control, ο οποίος μεταβάλλει το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανάμεσα  στους πίσω τροχούς. Χάρη στο Active Yaw Control σε ρόλο διαφορικού στον πίσω άξονα, το eX Concept συμπεριφέρεται με απόλυτη υπακοή στις προθέσεις του οδηγού, ο οποίος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της δυνατότητες του συστήματος S-AWC:

-    Το πρόγραμμα οδήγησης AUTO χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες οι οποίες καταγράφουν τις συνθήκες πρόσφυσης και τις μεταφέρουν στην κεντρική μονάδα του S-AWC το οποίο με τη σειρά του επιλέγει το ιδανικό πρόγραμμα οδήγησης για τις δεδομένες συνθήκες του δρόμου. 
-    Το πρόγραμμα GRAVEL παρέχει ιδανική πρόσφυση και συμπεριφορά σε χωμάτινους δρόμους και σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης. 
-    Το πρόγραμμα SNOW παρέχει ιδανική συμπεριφορά σε χιονισμένο δρόμο και γενικά σε επιφάνειες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. 

Το Mitsubishi eX Concept μπορεί επίσης να συνδεθεί με συσκευή V2H (“Vehicle-to-Home”) η οποία διοχετεύει την αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες του αυτοκινήτου προς το οικιακό σύστημα ηλεκτροδότησης. Η χωρητικότητα των μπαταριών του αυτοκινήτου επαρκεί για τη λειτουργία όλων των οικιακών συσκευών μίας μέσης οικογένειας επί τέσσερις ημέρες. 

Τέλος, μία πρίζα AC 100V με ισχύ 1500W τροφοδοτεί με ρεύμα φορητές οικιακές συσκευές σε μία εκδρομή ή στο κάμπινγκ.

 

Προηγμένη Τεχνολογία Ενεργητικής Ασφάλειας

Η περαιτέρω εξέλιξη των Συστημάτων Ενεργητικής Ασφάλειας της MMC συνεπάγεται ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση. 

Στην περίπτωση του eX Concept, η προηγμένη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (FCM) καθώς και Σύστημα Περιορισμού Ακούσιας Επιτάχυνσης, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό και εξουδετερώνει την επιτάχυνση όταν κάποιο εμπόδιο βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο κι εκείνος έχει πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Τα δύο αυτά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν κάμερες και ραντάρ, έχουν εξελιχτεί ώστε να ανιχνεύουν ακόμη και την ύπαρξη πεζού  ή ποδήλατου μπροστά από το αυτοκίνητο. 
 
- Το Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation) επενεργεί στα φρένα όταν η κάμερα και το ραντάρ ανιχνεύσουν περιορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και βοηθά στην αποφυγή του ατυχήματος ή στον περιορισμό της ζημιάς από πιθανή σύγκρουση.

- Επίσης, το FCM προειδοποιεί τον οδηγό όταν η κάμερα και το ραντάρ ανιχνεύσουν πεζό ή ποδήλατο τη νύχτα ή σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας και κρίνει ότι υπάρχει αυξημένη πιθανότητα για ατύχημα. Εφόσον χρειαστεί, το σύστημα μπορεί αυτόματα να επενεργήσει στα φρένα ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα ή να περιοριστούν οι συνέπειές του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος x Πλάτος x Ύψος χλστ.: 4240 x 1780 x 1575 
Θέσεις: 5
Αυτονομία (JC08) χλμ.: 400
Mέγιστη Ισχύς kW: 70 / 70
Χωρητικότητα μπαταριών kWh: 45
Τύπος συσσωρευτή: Κυψέλες ιόντων λιθίου
Μετάδοση: Τετρακίνηση με δύο κινητήρες