Νέο Toyota Avensis στη Γενεύη


Κύρος, άνεση και απόδοση...

  • 10/3/2015

Με στυλ, νέους κινητήρες και πρωτοποριακή τεχνολογία, το νέο Avensis, που κάνει την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στοχεύει να κάνει εύκολη τη ζωή των πελατών.

Ανεξάρτητα από την έκδοση ή τον εξοπλισμό, είναι σχεδιασμένο για να παρέχει κύρος, αξιοπιστία, ασφάλεια και άνεση.

Το Avensis σχεδιάζεται, εξελίσσεται και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, ενώ πάνω από 1.711.800 Avensis εκπροσωπώντας τέσσερις γενιές έχουν κυκλοφορήσει στους Ευρωπαϊκούς δρόμους από τα τέλη του 1997 που λανσαρίστηκε.

Ποιότητα, Αντοχή και Αξιοπιστία ήταν ανέκαθεν από τα ισχυρότερα ατού του Avensis. Το σημερινό μοντέλο λαμβάνει σταθερά υψηλή βαθμολογία στην κατηγορία D για τα συγκεκριμένα, ενώ το 2014 συγκέντρωσε το υψηλότερο σκορ στη Γερμανική Έρευνα για την Ικανοποίηση Ιδιοκτητών Οχημάτων J.D.Power.

Αν και το Avensis κατά παράδοση προσέλκυσε ιδιώτες αγοραστές αλλά και την αγορά fleet, οι εταιρικοί πελάτες είναι αυτοί που διαμορφώνουν τη μεγαλύτερη βάση πωλήσεων.

Ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των ιδιωτών αγοραστών για μεγαλύτερο κύρος, πολυτέλεια και κομψότητα και τις επιθυμίες των εταιρικών χρηστών για πιο σπορ στυλ, δυναμισμό και φινέτσα, το νέο 2015 Avensis έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σε όλους τους πελάτες του σημαντικές βελτιώσεις σε πέντε βασικούς τομείς:

Στυλ: νέα, πιο δυναμική εξωτερική σχεδίαση με μεγαλύτερο κύρος και τεχνολογία φώτων LED.

Αντιληπτή ποιότητα και άνεση: αισθητική αναβάθμιση εσωτερικού, με προτεραιότητα στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας, της άνεσης, των ταπετσαριών, του φινιρίσματος και των χρωματικών συνδυασμών, αλλά και των χαρακτηριστικών NVH.

Ασφάλεια: ολοκληρωμένη αναβάθμιση συστημάτων ασφαλείας με στόχο τα 5 Αστέρια Euro NCAP. Έμφαση στην τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας με το λανσάρισμα του νέου συστήματος Toyota Safety Sense, που τοποθετείται στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

Εξοπλισμός και Σχέση Αξίας / Τιμής (Value for Money): μία νέα, διαφοροποιημένη με μεγαλύτερη σαφήνεια δομή εκδόσεων με κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό και προηγμένη τεχνολογία όπως το σύστημα Toyota Touch 2 και μία οθόνη πολυμέσων 8".

Οδηγική Απόλαυση και λειτουργικό κόστος: δύο νέοι diesel, χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε όλη τη γκάμα, μεγαλύτερα διαστήματα service και χαμηλότερο κόστος service και βελτιώσεις πλαισίου για βελτιωμένη οδηγική άνεση και συμπεριφορά.
Η Toyota εκτιμά ότι αυτές οι ολοκληρωμένες αναβαθμίσεις όχι μόνο θα αυξήσουν την πιστότητα στην υπάρχουσα βάση πελατών αλλά θα προσελκύσουν και νέους πελάτες που θα εντυπωσιαστούν από τη γενναιόδωρη προσφορά που αντιπροσωπεύει το νέο Avensis.

Η νέα γκάμα κινητήρων Avensis  έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, βασισμένη στην αντοχή και αξιοπιστία για την οποία είναι ήδη διάσημη, στοχεύοντας να προσφέρει μειώσεις στην κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων και το κόστος ιδιοκτησίας.

Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις πλαισίου βελτιώνουν την οδηγική άνεση και οδική συμπεριφορά σε όλη τη γκάμα του μοντέλου.

Αναλυτικά, η γκάμα κινητήρων

Κινητήρες Diesel

Η ισχυρή γκάμα πέντε κινητήρων περιλαμβάνει δύο μοντέλα diesel, και τα δύο νέα: έναν 1.6 D-4D 112 hp/82 kW και – κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση σε Toyota- έναν 2.0 D-4D 143 hp/ 105 kW. Ο 1.6 D-4D έχει εκπομπές CO2 μόνο 108 g/km, 11 g/km λιγότερο από τη δίλιτρη μονάδα που αντικαθιστά, ενώ τα 119 g/km του νέου κινητήρα 2.0 l αντιπροσωπεύουν μία σημαντική μείωση, 24 g/km σε σχέση με τις εκπομπές του απερχόμενου 2.2 l .

Το λειτουργικό κόστος των Diesel έχει ομοίως μειωθεί με μία αύξηση διαστημάτων service και για τις δύο μονάδες στα 20.000 km, και με μία μείωση στο κόστος service των 90.000 km/3 ετών κατά 20% περίπου και για τις δύο μονάδες.

Νέος 1.6 D-4D

Εκφράζοντας την τρέχουσα τάση downsizing των κινητήρων για την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας καυσίμου, χαμηλότερων ρύπων και βελτιωμένης δυναμικής συμπεριφοράς, ο νέος κινητήρας 1.6 D-4D αντικαθιστά τον τρέχοντα 2.0 D-4D. 

Σε συνδυασμό με ένα 6-τάχυτο κιβώτιο και κατά 20 kg ελαφρύτερος από το δίλιτρο προκάτοχό του, αυτός ο κινητήρας προδιαγραφών Euro 6 αποδίδει 112 DIN hp/82 kW στις 4.000rpm και ροπή 270 Nm από τις 1.750 έως τις 2.250 rpm. Επιταχύνει το Avensis από 0-100 km/h σε 11,4 δεύτερα μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h.

Ο κινητήρας προσφέρει 8% βελτίωση στην απόδοση καυσίμου έναντι της προηγούμενης μονάδας 2.0 D-4D που ισοδυναμεί με κατανάλωση 4,1 l/100 km στο μικτό κύκλο δοκιμών. Ταυτόχρονα, οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί από 119 σε 108 g/km.

Ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει ταχεία απόκριση στο γκάζι σε όλη την κλίμακα στροφών. Ξεκινά με μία ικανοποιητική απόκριση στις χαμηλές στροφές, και μετά καθώς αυξάνεται η πίεση υπερπλήρωσης προσφέρει γραμμική αύξηση της ροπής που παράγεται δυναμικά  και σε υψηλότερες στροφές, ώστε ο κινητήρας να ‘ανεβάζει’ ελεύθερα και πέρα από τις 3000 στροφές χωρίς να ‘ξεμένει’ από αναπνοή.

Νέος 2.0 D-4D

Ο νέος κινητήρας 2.0 D-4D προδιαγραφών Euro 6 έχει την ίδια χαμηλή κατανάλωση και κορυφαία απόδοση του αντίστοιχου 1.6 l, αλλά είναι ρυθμισμένος με έμφαση στις επιδόσεις.

Αποδίδοντας μάξιμουμ 143 DIN hp/105 kW στις 4000 rpm και πλούσια ροπή 320 Nm από 1.750 έως 2.500 rpm, η γραμμική καμπύλη ροπής του νέου δίλιτρου κινητήρα και η προθυμία του να ανεβάζει στροφές χαρίζει στο νέο Avensis ισχυρή απόκριση και επιτάχυνση εν κινήσει. Θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 200 km/h.

Πολυάριθμες εξελίξεις όπως μία νέα καδένα χρονισμού διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά αθόρυβα σε όλες τις ταχύτητες, ενώ η τεχνολογία Stop & Start της Toyota σε συνδυασμό με μία μακριά 6η σχέση για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο επιτρέπει στο νέο 2.0 D-4D να καταναλώνει μόλις 4,5 l/100 km* με εκπομπές CO2 μόνο 119 g/km.

Βενζινοκινητήρες

Βελτιώσεις για οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 έγιναν επίσης και στους υπάρχοντες κινητήρες 132 hp/97 kW 1.6, 147 hp/108 kW 1.8 και 152 hp/112 kW 2.0 lit της γκάμας.

Οι μειώσεις στην κατανάλωση επιτεύχθηκαν χάρη στις υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης, στη βελτιστοποίηση της γωνίας και του χρονισμού ψεκασμού, στην υιοθέτηση επιστρώσεων Teflon και ρητίνης, στη χρήση υλικών χαμηλών τριβών και στον ιμάντα αξεσουάρ με αυτόματο τεντωτήρα.

Περαιτέρω μείωση 4% στην κατανάλωση έχει επιτευχθεί μέσω εκτενούς αναβάθμισης στα κιβώτια CVT των βενζινοκινητήρων 1.8 και 2.0 lit, που περιλαμβάνουν ένα νέο μετατροπέα ροπής, συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση, αντλία λαδιού, γρανάζια μειωτήρα και διαφορικού, μονάδα υδραυλικού ελέγχου και CVT σύστημα θέρμανσης υγρού.

Το λογισμικό του εγκεφάλου του CVT έχει επίσης αναβαθμιστεί για μείωση των στροφών του κινητήρα υπό μεσαίο φορτίο, ώστε η απόκριση του κινητήρα να θυμίζει περισσότερο συνδυασμό με συμβατικό αυτόματο κιβώτιο.

Οι βελτιώσεις αυτές μειώνουν την κατανάλωση σε όλη τη γκάμα των βενζινοκινητήρων. Η μέση κατανάλωση για τις μονάδες 1.6, 1.8 και 2.0 l πέφτει από 6,5 l/100 km έως 6,1 l/100 km, 6,5 l/100 km – 6,0 l/100 km και 6,9 l/100 km - 6.1 l/100 km αντίστοιχα.

Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί σε όλη τη γκάμα των βενζινοκινητήρων. Οι εκπομπές του 1.6 μειώνονται κατά 8 /g/km στα 142 g/km, και αυτές του κινητήρα 1.8 lit έχουν μειωθεί κατά 14 g/km στα 139 g/km, και του 2.0 l κατά 19 g/km στα 142 g/km.