Πανελλήνιο ρεκόρ κατανάλωσης και οικονομίας για τα Volkswagen up! και Polo


Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το εγχείρημα της κατάκτησης του 1ου Πιστοποιημένου Πανελληνίου ρεκόρ κατανάλωσης καυσίμου.

  • 1/8/2012

Ο γύρος της Ελλάδας με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης!

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το εγχείρημα της κατάκτησης του 1ου Πιστοποιημένου Πανελληνίου ρεκόρ κατανάλωσης καυσίμου.

Σκοπός του όλου εγχειρήματος ήταν να αποδειχθεί ότι σε πραγματικές συνθήκες τα αυτοκίνητα της Volkswagen μπορούν με κατάλληλη οδήγηση να καταναλώσουν πολύ μικρή ποσότητα βενζίνης, καλύπτοντας τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με ένα ρεζερβουάρ, διαδίδοντας παράλληλα σε όλη την Ελλάδα το μήνυμα της ασφαλούς, οικονομικής και οικολογικής οδήγησης.

Να θυμίσουμε ότι οι εκπαιδευτές της σχολής ασφαλούς οδήγησης Driving Academy - σε συνεργασία με την Kosmocar AE, επίσημο εισαγωγέα της Volkswagen - ξεκίνησαν την προσπάθειά τους από τα Ιωάννινα τη Δευτέρα 23/07 προκειμένου να καλύψουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με ένα ρεζερβουάρ - με τα Volkswagen Polo 1.2 TSI 105 PS και Volkswagen up! 1.0 MPI 75 PS - και μέσω Θεσσαλονίκης, Ξάνθης, Καβάλας, Λάρισας, Βόλου, Λαμίας, Κορίνθου και Ακράτας τερμάτισαν στο Σταθμό ανεφοδιασμού της ΕΚΟ που βρίσκεται στο 10ο χλμ της Αττικής οδού το Σάββατο 28/07.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, τα ρεζερβουάρ άδειασαν εντελώς με ειδικό μηχάνημα ενώ η διαδικασία ελέγχτηκε από εκπροσώπους του αστυνομικού τμήματος Ιωαννίνων. Στην συνέχεια έγινε το γέμισμα του ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων, με την βενζίνη EKO 95 EKONOMY. Συγκεκριμένα το VW Polo γέμισε με 60,85 λίτρα αξίας 102,78 ευρώ, ενώ το VW up! πήρε 46,44 λίτρα αξίας 78,44 ευρώ.

Τα ρεζερβουάρ σφραγίστηκαν από τους ανθρώπους του παγκόσμιου οργανισμού πιστοποίησης ρεκόρ οικονομίας, ECO2DRIVING – WORLD FUEL ECONOMY RECORDS - που έχει πιστοποιήσει πάνω από 88 παγκόσμια και εθνικά ρεκόρ - και οι οποίοι παρακολούθησαν το όλο εγχείρημα και θα το πιστοποιήσουν τις επόμενες μέρες, μετά την πλήρη αξιολόγηση των στοιχείων και των σχετικών βίντεο.

Η μέση κατανάλωση των αυτοκινήτων ήταν καταπληκτική και όπως προκύπτει από τα στοιχεία, είναι 3,46 lt/100 km για το up! και 3,71 lt/100 km για το Polo 1.2 TSI.

Στον τερματισμό εκτός του κυρίου Βασίλη Αγγελόπουλου, Δημοτικού Συμβούλου του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος κατέγραψε τις ενδείξεις των οδομέτρων που ήταν 1.637,89 km για το VW Polo 1.2 TSI και 1.338,62 km για το VW up!, την απαραίτητη διαδικασία για την πιστοποίηση του ρεκόρ παρακολούθησαν ο κ. Ματθαίου Ματθαίος, Operations Support Manager της ΕΚΟ, ο κ. Θανάσης Κονιστής, Marketing Manager της VW, ο κ. Παναγιώτης Αικατερινίδης, Product Manager του VW Polo καθώς και εκπρόσωποι του τμήματος Τροχαίας της Αττικής οδού.

Να επισημάνουμε επίσης ότι πολύ σημαντική και καθοριστική ήταν η συμβολή των εξουσιοδοτημένων εμπόρων της Volkswagen στα Ιωάννινα, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Λάρισα και την Λαμία, οι οποίοι βοήθησαν – ο καθένας με τον δικό του τρόπο - στη διάδοση του μηνύματος της σύγχρονης και οικονομικής οδήγησης στο κοινό και στους πελάτες τους.

Τι είπαν οι οδηγοί

Δημήτρης Χατζητόλιος, οδηγός VW Polo 1.2 TSI 105PS

«Το κοντέρ γράφει 1.633,1 και πλησιάζουμε το εντυπωσιακό πρατήριο της EKO στην Αττική Οδό. Πρώτη φορά στη ζωή μου πλησιάζω πρατήριο και είμαι τόσο συγκινημένος. Είναι μεγάλη στιγμή και σε προσωπικό επίπεδο ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα. Στην πράξη, και όχι σε κάποιον πάγκο εργαστηρίου, διανύσαμε με ένα ρεζερβουάρ όλα αυτά τα χιλιόμετρα. Αν κάποιος μου το έλεγε στην αρχή, ενδεχομένως να μην τον πίστευα μιας και το νούμερο ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η αλήθεια όμως είναι πως η τεχνολογία των Volkswagen είναι απίστευτη και σαφέστατα το ρεκόρ αυτό δεν είναι μια επίδοση που θα δεις σε οποιεσδήποτε συνθήκες και με τον οποιονδήποτε οδηγό. Αποδείξαμε όμως πως είναι εφικτό, όπως το αποδεικνύουμε άλλωστε σε μικρότερο κύκλο km κάθε μέρα στη σχολή μας, Driving Academy.

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες των δυο οδηγών κι εγώ με τον Θωμά Παπαπάσχο αναλάβαμε το Polo 1.2 TSI 105 PS. Μετά από τόσες μέρες πίσω από το τιμόνι τα σχόλια είναι μόνο θετικά. Μπορεί να έχουμε συνηθίσει την όψη του στον δρόμο και στο πέρασμά του να μην γυρίζουμε το κεφάλι, αλλά πρόκειται για πραγματικό διαμάντι, ένα από τα καλύτερα Volkswagn και ένα από τα ιδανικότερα αυτοκίνητα για την εποχή που ζούμε. Άκρως χαρισματικό, θα πρέπει να είσαι παράξενος για να του βρεις ψεγάδι. Ποιότητα κατασκευής επιπέδου Golf, επιδόσεις επιπέδου GTI, καλοί χώροι, ποιότητα κύλισης επιπέδου λιμουζίνας και όλα αυτά με κατανάλωση που συναγωνίζεται τα νούμερα ενός καλού scooter. Μπορεί λοιπόν να μην ‘δείχνει’ τα χαρίσματά του όπως ένα R8, αλλά κάτω από τις λαμαρίνες κρύβεται πολλή δουλειά και εξελιγμένη τεχνολογία.

Το ταξίδι μας περιλάμβανε κάθε είδους διαδρομή σε ολόκληρη την Ελλάδα. Βρεθήκαμε πηγμένοι στην κίνηση στο κέντρο της Λάρισας, ανεβήκαμε ατελείωτες ανηφόρες στην Εγνατία στο ύψος του Δομοκού, περάσαμε από σφιχτό στροφιλίκι στην Καβάλα, κινηθήκαμε με 60 km/h αλλά και με 120 km/h, κινδυνέψαμε από νταλίκες, ενώ πάντοτε είχαμε για συντροφιά τις υψηλές θερμοκρασίες που σε ορισμένες στιγμές άγγιξαν τους 40 βαθμούς. Πολλοί μάλιστα μας πρότειναν να μην πραγματοποιήσουμε αυτή την εποχή το ρεκόρ λόγω της θερμοκρασίας που δεν ωφελεί την κατανάλωση, αλλά εμείς ζούμε στην Ελλάδα και σκοπός μας δεν ήταν να πετύχουμε το καλύτερο νούμερο στις καλύτερες συνθήκες, αλλά στις πραγματικές συνθήκες που ζούμε.

Θα τις θυμάμαι για πάντα αυτές τις μέρες γιατί περάσαμε ωραία, εργαστήκαμε όλοι σαν μια γροθιά, επισκεφθήκαμε πολύ ωραία μέρη της Ελλάδας, γνωρίσαμε ωραίους ανθρώπους από το δίκτυο της Volkswagen και τέλος κάναμε ένα πιστοποιημένο ρεκόρ με πολύ ωφέλιμο περιεχόμενο, οδηγώντας ένα χαρισματικό αυτοκίνητο».

Θωμάς Παπαπάσχος, οδηγός VW Polo 1.2 TSI 105PS

«Η ιδέα για το ρεκόρ κατανάλωσης υπήρχε από καιρό. Στην Driving Academy διδάσκουμε τους οδηγούς να οδηγούν οικονομικά, χωρίς να μειώνουν την μέση ταχύτητα οδήγησης τους. Δυστυχώς οι οδηγοί κάνουν πολλές λάθος κινήσεις, όπου σπαταλάνε το καύσιμο, χωρίς να κερδίζουν σε ταχύτητα ή απόσταση. Θέλαμε να κάνουμε ένα ρεκόρ, όχι μόνο για να επιβεβαιώσουμε τις δυνατότητες των καλών σύγχρονων αυτοκινήτων και καυσίμων, αλλά να ταρακουνήσουμε τους οδηγούς και να βάλουν στο μυαλό τους τον νέο τρόπο οδήγησης και το όφελος από το κόστος χρήσης των σύγχρονων αυτοκινήτων. Η συνεργασία της Kosmocar και της EKO ήταν πολύτιμες για το ρεκόρ, όπου όταν τους το προτείναμε δεν δίστασαν να βάλουν τα προϊόντα τους σε αυτή την ακραία δοκιμασία. Οι δοκιμές για να φτάσουμε σε τέτοια νούμερα κατανάλωσης ήταν αρκετές.

Παρατηρώντας τα νούμερα του εξωτερικού, γνωρίζαμε τον πήχη, αλλά και τους κανόνες του παιχνιδιού. Η Ελλάδα δεν προσφέρεται για τέτοια ρεκόρ, καθώς η ζέστη, οι πολλές υψομετρικές αλλαγές του δρόμου και η κίνηση στις πόλεις χαλάνε την «ιδανική» συνταγή, που μπορεί να συναντήσεις στην Ολλανδία ή στις ΗΠΑ. Οι υπολογισμοί μας ήταν συνεχείς, όπως και η προετοιμασία. Πήραμε δύο τυχαία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τον στόλο της Kosmocar, κάναμε ένα σέρβις και κάναμε τις δοκιμές μας σε πραγματικές συνθήκες. Πιστοποιήσαμε το σφάλμα του ταχυμέτρου, υπολογίσαμε το σφάλμα του trip computer και ήμασταν έτοιμοι για το ρεκόρ. Άλλο όμως οι καθημερινές δοκιμές των 100 – 150 χλμ και άλλο το ταξίδι των 1.600+ χιλιομέτρων κατά την διάρκεια του ρεκόρ, όπου πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά. Αρχικά τα αυτοκίνητα πήραν περισσότερο καύσιμο από όσο είχαμε υπολογίσει, από την πιστοποιημένη αντλία της ΕΚΟ στα Ιωάννινα, γεγονός που μας άλλαξε τον υπολογισμό για την διαδρομή και τα χιλιόμετρα. Οι πρώτες ενδείξεις των trip computer μέχρι τα 600 km ήταν συγκλονιστικές. Η βελόνα του δείκτη βενζίνης δεν είχε μετακινηθεί καθώς τα 15 παραπάνω λίτρα από το φλοτέρ, δεν είχαν τελειώσει ακόμη. Τα νούμερα της αυτονομίας όλο και ανέβαιναν, το ίδιο όμως και η αγωνία μας. Υπολογίζαμε κάθε στιγμή την κατανάλωση, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το OBD reader scan gauge της Telematica, όπου βλέπαμε το φορτίο του κινητήρα και τις πραγματικές στροφές ανά λεπτό. Σημαντικό, αλλά πολύ κουραστικό ήταν ότι θέλαμε να διαδώσουμε το μήνυμά μας, της οικονομικής και ασφαλούς οδήγησης. Γι αυτό σε κάθε πόλη που σταματούσαμε στήναμε ένα περίπτερο, δίναμε συνεντεύξεις κι εξηγούσαμε στο κοινό τον τρόπο οδήγησής μας.

Το Polo κάθε στιγμή με εξέπληττε όλο και περισσότερο. Τι περισσότερο μπορείς να ζητήσεις από ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο για την σημερινή κατάσταση της Ελλάδας; Ποιότητα, τεχνολογία, επιδόσεις, άνεση, κράτημα και κατανάλωση που μας έκανε να απορούμε. Σπρώξαμε την τεχνολογία όσο μπορούσαμε στα όρια της. Οδηγήσαμε πολύ προσεκτικά και με στόχο το ρεκόρ για να δούμε πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να διανύσουμε με ένα ρεζερβουάρ. Η αγωνία λίγο πριν τον τερματισμό ήταν ατελείωτη. Το τελικό νούμερο των 1.633 χλμ, που διορθωμένο με τον συντελεστή σφάλματος του ταχύμετρου γίνεται 1.638χλμ είναι απίστευτο. Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να το πετύχει κάποιος μέσος οδηγός. Αλλά δείχνει το χαμηλό πραγματικό άκρο της κατανάλωσης, με σωστή οδήγηση. Ο μέσος οδηγός μπορεί να πετύχει 4,5 – 5,5lt/100km με σωστή οδήγηση, με το σωστό αυτοκίνητο και το σωστό καύσιμο σε καθημερινές, δύσκολες συνθήκες.

Αυτό είναι το μήνυμά μας. Μπορούμε να εξοικονομήσουμε ακόμη και 1500 ευρώ ετησίως από την σπατάλη στα καύσιμα και ταυτόχρονα να σώσουμε την γρήγορη καταστροφή του περιβάλλοντος. Η εμπειρία θα μου μείνει αξέχαστη».

Νικόλας Παπαπάσχος, οδηγός VW up! 1.0 MPI 75PS

«Ήταν αρχές Ιουνίου, όταν κατά την διάρκεια ενός μαθήματος ασφαλούς και οικονομικής οδήγησης στην σχολή μας αποφασίσαμε ότι θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και προκλητικό να δούμε αν ένα σύγχρονο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο θα μπορούσε να κάνει μία πολλή μεγάλη απόσταση με ένα ρεζερβουάρ. Όλα εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα αφού η ιδέα έγινε αμέσως πράξη. Ο παγκόσμιος οργανισμός Eco2Driving ενέκρινε την απόπειρα του ρεκόρ μας πολύ γρήγορα και έτσι το σημαντικότερο δίλημμα ήταν πλέον το τι αυτοκίνητα θα διαλέξουμε για την πραγματοποίηση του ρεκόρ! Η Ελλάδα της κρίσης έχει στρέψει το καταναλωτικό κοινό σε χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα και έτσι έπρεπε και εμείς να συμπορευτούμε με το γενικότερο κλίμα. Ύστερα από αρκετή σκέψη και διαβουλεύσεις, το πρώτο αυτοκίνητο που αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε είναι το νέο VW up! το οποίο κινείται από ένα υπερσύγχρονο τρικύλινδρο κινητήρα 999cc με 75 ίππους ενώ η οδική του συμπεριφορά βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας και η δεύτερη επιλογή μας ήταν το VW Polo 1.2 TSI με 105 ίππους. Για τις 3 επόμενες εβδομάδες λοιπόν και μέχρι την εκκίνηση της απόπειρας η καθημερινότητα μας είχε γίνει ένα μείγμα συνεχούς οδήγησης και εξάσκησης με τα οχήματα σε όλες τις συνθήκες, μελέτης των γραφημάτων απόδοσης των κινητήρων και μαθηματικών πράξεων ώστε να καταφέρουμε να θέσουμε ένα benchmark αυτονομίας πού θα ήταν ο οδηγός μας για την προσπάθεια και το νούμερο στο οποίο καταλήξαμε ήταν τα 1.162 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ και να περάσουν τα οχήματα από κάθε περιφέρεια της ηπειρωτικής χώρας.

Η πρώτη μέρα στα Ιωάννινα ήταν ιδιαίτερα αγχωτική αφού η γραφειοκρατία που απαιτεί ο οργανισμός πιστοποίησης και η τήρηση όλων των διαδικασιών αδειάσματος των ρεζερβουάρ και γεμίσματος παρουσία μαρτύρων και αστυνομίας, είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσουμε για την διαδρομή ως την Θεσσαλονίκη ιδιαίτερα κουρασμένοι αλλά με περίσσεια αισιοδοξία. Ένας από τους πιο σημαντικούς κανόνες ήταν να κινούμαστε μέσα στα όρια πού ορίζει ο Κ.Ο.Κ (τηρώντας και το ανώτατο αλλά και το ελάχιστο), έτσι η οδήγηση μας έπρεπε να προσαρμόζεται ανά πάσα στιγμή αφού το ελληνικό οδικό δίκτυο χαρακτηρίζεται από έντονες ανηφόρες που επιδρούν πολύ αρνητικά στην κατανάλωση και όλα αυτά με ένα αυτοκίνητο 1000cc!

Παρέλαβα για πρώτη φορά το up! από τον Γιάννη Τσιγκρή στην μέση της διαδρομής προς Θεσσαλονίκη και προς μεγάλη μου έκπληξη η θεωρητική μέση κατανάλωση μετά από 125χλμ ήταν κοντά στα 3 lt/100 km και αφού είχε ήδη προηγηθεί ένα πολύ δύσκολο και ανηφορικό κομμάτι στην Εγνατία, νούμερο πού ήταν μέσα στους στόχους μας! Μετά από αρκετή προσπάθεια, συγκέντρωση και ακρίβεια στο γκάζι κατόρθωσα να σταθεροποιήσω το νούμερο φτάνοντας στην είσοδο της Δ.Ε.Θ με μέση θεωρητική κατανάλωση 2,9 lt/100 km και αυτονομία 1020 km!

Οι επόμενες ημέρες είχαν εκπλήξεις, όπως ο κλειστός δρόμος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης που προξένησε έντονο μποτιλιάρισμα στην Λ. Αγγελάκη, έκανε την είσοδο στο περιφερειακό και την Εγνατία ένα μικρό Γολγοθά, τα ανηφορικά κομμάτια έως την Καβάλα, την έξοδο από την πόλη της Καβάλας, τα Τέμπη και το Μαλιακό, την υπερβολική ζέστη στην Λάρισα και την Λαμία.

Στο κλασικό 90ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού όπου πήρα και πάλι τα πηδάλια του up! στα χέρια μου, ο δρόμος δεν θα ήταν τόσο εύκολος αφού η διαδρομή μας για την συνέχεια ήταν ιδιαίτερα δύσκολη μιας και περιελάμβανε την παλιά Εθνική οδό που ξεκινάει από την Θήβα και καταλήγει στην Ελευσίνα. Το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής ήταν απίστευτα ανηφορικό και έβλεπα τα θεωρητικά χιλιόμετρα της αυτονομίας να πέφτουν όσο γρήγορα πέφτει η άμμος από την κλεψύδρα! Εν τέλει και ύστερα από πολύ κόπο φτάσαμε στην Κόρινθο με το δείκτη να είναι σχεδόν στο τέρμα της ρεζέρβας και με την αυτονομία στα 50 χιλιόμετρα!

Ο τερματισμός μας θα γινόταν στην ΕΚΟ στον Ασπρόπυργο τις 12 το πρωί και έτσι ξεκινήσαμε από την Κόρινθο με την ελπίδα ότι τα καύσιμα που είχε το αυτοκίνητο θα επαρκέσουν. Ευτυχώς όλα κύλησαν ομαλά και παρόλο που ο δείκτης είχε φτάσει στον…πάτο και η αυτονομία έδειχνε 0 περίπου 10 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, το αυτοκίνητο έφτασε στον προορισμό του!

Συνολικά διανύσαμε 1.344 χιλιόμετρα (1.339 με το σφάλμα του κοντέρ) με 46 λίτρα καυσίμου, ήτοι μέση κατανάλωση 3,46 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα! Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία, με πολλές δυσκολίες πού απώτερο στόχο είχε πέραν του ρεκόρ, να περάσει στον κόσμο το μήνυμα της οικονομικής και οικολογικής οδήγησης. Το να γράψεις τα νούμερα που πετύχαμε στην καθημερινότητα είναι πάρα πολύ δύσκολο, αλλά σίγουρα με την σωστή οδήγηση, κάποιες απλές κινήσεις που μπορούν να γίνουν εύκολα συνήθεια και με την εκμετάλλευση όλων των πλεονεκτημάτων των σύγχρονων κινητήρων, μπορεί κάποιος να ρίξει αρκετά την μέση κατανάλωση του οχήματος του και να μην καίει άδικα καύσιμο».

Γιάννης Τσιγκρής οδηγός VW up! 1.0 MPI

«Το ρεκόρ σίγουρα δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα, ειδικά όταν κυνηγάς τα τελευταία δέκατα της κατανάλωσης. Ευτυχώς όμως είχαμε το κατάλληλο αυτοκίνητο, που αν και χαρακτηρίζεται «αυτοκίνητο πόλης», τα καταφέρνει περίφημα σε όλες τις συνθήκες.

Η προσαρμοστικότητά του, η ευρυχωρία για τέσσερις, τα εύκολα 5 lt/100 km σε καθημερινή χρήση από οποιονδήποτε, η άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση κατεβαίνοντας την Εγνατία, πριν την έναρξη της δοκιμασίας δεν θυμίζουν σε τίποτα ένα «χιλιάρι» αυτοκίνητο πόλης. Το ρεκόρ επηρεάζεται αρκετά από τον δρόμο. Σκέφτομαι ακόμα τις ευεργετικές κατηφόρες, που σου ρίχνουν την κατανάλωση, τις βασανιστικές ανηφόρες, την κίνηση στις πόλεις, το μούδιασμα του ποδιού από την ευαισθησία στο πεντάλ του γκαζιού για να νικήσει ακόμη και το δέκατο της κατανάλωσης, τους φιλόξενους ανθρώπους που μας υποδέχθηκαν στις πόλεις που βρεθήκαμε και όλους όσους ενεπλάκησαν στην επίτευξη του στόχου. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα δείχνει ότι, το γεμάτο ρεζερβουάρ μπορεί να βγάλει μέχρι και τριπλάσια χιλιόμετρα από όσα συνηθίζεται και το ακόμα εντυπωσιακότερο ότι με τα σχεδόν δυο λίτρα που είχαν απομείνει, στον τερματισμό το up! θα έσπαγε τα 1.400 χλμ αυτονομίας».