Positive View: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 95 PS


Ένα από τα πιο εντυπωσιακά supermini, στη συγκεκριμένη έκδοση είναι εξαιρετικά οικονομικό ασχέτως... πίεσης!

  • 1/3/2012

Μάθημα οικονομίας

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά supermini, στη συγκεκριμένη έκδοση είναι εξαιρετικά οικονομικό ασχέτως... πίεσης!

Το gruppo FIAT είχε, έχει και θα έχει στη φαρέτρα του μία από τις καλύτερες γκάμες κινητήρων πετρελαίου παγκοσμίως. Στην περίπτωση της Mito, αφού σταθούμε στα της εντυπωσιακής εμφάνισης, του άφταστου ιταλικού design και της πολύ αξιόλογης ποιότητας υλικών και συναρμογής περνάμε σε αυτά που κρύβονται κάτω από το καπό του premium supermini της μιλανέζικης φίρμας όπου μπορεί να βρει κανείς τους αποδοτικότατους κινητήρες τεχνολογίας Multiair αλλά και τον ολοκαίνουργιο diesel 1.3 JTDM-2. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του 1.3 JTDM τεχνολογίας Common Rail, που εξελίχθηκε από την FPT (Fiat Powertrain Technologies). Στη νέα του εκδοχή, το μηχανικό σύνολο είναι εφοδιασμένο με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και νέα μπεκ ψεκασμού, με τη χωρητικότητα του κινητήρα να φτάνει τα 1.248 κ.εκ.

Η ονομαστική ισχύς αγγίζει του 95 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή τα 201 Nm, μιλάμε επομένως για εξαιρετική σχέση κυβισμού-ισχύος, αλλά θα εστιάσουμε στο γεγονός της καλύτερης οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Το σημαντικότατο γεγονός πάντως είναι ότι οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται στα 112 γρ./χλμ. ενώ και η μέση κατανάλωση είναι στα 4,3 λίτρα/100 χλμ.

Στην πράξη

Ο θαυμάσιος JTDM-2 των 1,3 λίτρων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Χάρη στη «σωστή» κλιμάκωση, η Mito μπορεί να κάνει το ταξίδι μια ευχάριστη και οικονομική εμπειρία, ενώ στις καθημερινές, «εντός των τειχών» μετακινήσεις η πλούσια ροπή και ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με μεγάλη ευελιξία και οικονομία, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγει σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Κατά τα άλλα, η MiTo 1.3 JTDM-2 95 αφήνει τη γνώριμη, αλά Alfa Romeo, ευχάριστη γεύση σε όποιον καθίσει στη θέση του οδηγού. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι μεγάλο, ενώ ταυτόχρονα το προσφερόμενο επίπεδο άνεσης θαυμάσιο, οι δε επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές δεδομένης της πετρελαιοκίνησης.
ενώ με την επιλογή Dynamic στο πρόγραμμα κίνησης DNA η δυναμική αίσθηση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Το αξιόλογο δε, είναι ότι ακόμα και στην περίπτωση που θα την πιέσεις λίγο παραπάνω, η Μito θα πετύχει μέση κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλή. Ο υπολογιστής ταξιδιού του αυτοκινήτου δε θα σας πληροφορήσει για ενδείξεις ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις πάνω από 8-9 λίτρα/100 χλμ. Στις περιπτώσεις που δεν ξεφεύγεις και εκμεταλλεύεσαι σωστά τη ροπή η μέση κατανάλωση περιορίζεται εύκολα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. Είπαμε… μάθημα οικονομίας.

Συμπερασματικά λοιπόν, αυτή η MiTo αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή γι’ αυτόν που θέλει ένα εντυπωσιακό «περιτύλιγμα» με χαμηλό κόστος χρήσης (οικονομία καυσίμου, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας 100,8 ευρώ) πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, ABS με EBD, Brake Assist, σύστημα ευστάθειας (VDC), ASR, MSR, CBC, Hill Holder, q2 (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, DNA (σύστημα δυναμικής κατάστασης αυτοκινήτου), σύστημα start&stop, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στο κιβώτιο, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και Θερμαινόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με MP3, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο τιμόνι/επιλογέας/χειρόφρενο, υπολογιστής ταξιδιού και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η MiTo προσφέρει όμως ευχαρίστηση και στον οδηγό, ενώ διατίθεται με εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές και προσφορές από την ελληνική αντιπροσωπεία. Η βασική τιμή ξεκινάει από τα 18.600 ευρώ, ενώ αν υπάρχει και δικαίωμα Απόσυρσης τότε η τιμή της κυμαίνεται στα 15.340 ευρώ!

ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ

Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.3 JTDM-2 καλύπτει τις προδιαγραφές Euro5. Διαθέτει εξελιγμένα μπεκ που εξασφαλίζουν μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα στην έγχυση καυσίμου στον θάλαμο καύσης. Πιο συγκεκριμένα, λόγω του μεγάλου αριθμού εγχύσεων (8 συνολικά), τα νέα μπεκ βελτιστοποιούν τη διαδικασία εισαγωγής καυσίμου στον θάλαμο καύσης, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων CO2. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνεισφέρουν αποφασιστικά όμως και η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, το σύστημα Start&Stop και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου των 5 σχέσεων.

DESIGN
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ SUPERCAR ΤΗΣ ΑΛΦΑ, ΤΗΣ 8C COMPETIZIONE, ΠΡΟΣΔΙΔΟΥΝ ΕΝΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΤΕΡΑ SUPERMINI.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΟΥ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΜΕ ΙΔΑΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΣΠΟΡΤΙΦ ΜΕ ΤΟ PREMIUM.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ .13 JTDM-2 ME 85 ΙΠΠΟΥΣ KAI 201 ΝΜ ΡΟΠΗΣ. Η ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΛΙΣ 3,5 ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ., ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΚΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ 90 ΓΡ./ΧΛΜ. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ!