CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΟ ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 300 MPH

Ο "άθλος" των 300 μιλίων ανά ώρα για τα 9 πιο γρήγορα hypercars! 14/3

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η σχέση του ανθρώπου με την ταχύτητα περνάει είχε πάντα τα στοιχεία μιας ακατανίκητης έλξης. Και το όριο των 300 μιλίων την ώρα (482,8 km/h) με αυτοκίνητο παραγωγής είναι το νέο ορόσημο που καλείται να ξεπεράσει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!

Πώς είναι να πηγαίνεις με 482,8 km/h έχοντας ήδη προσπεράσει προ πολλού την διπλάσια ταχύτητα απογείωσης ενός αεροπλάνου; Τι προλαβαίνει να δει κανείς όταν καλύπτει 100 μέτρα σε μόλις 0,749 του δευτερολέπτου; Πώς νιώθει ο οδηγός που βλέπει εμπρός του ένα θολό τούνελ ουρανού και ασφάλτου την ίδια στιγμή που η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου ή ένα κλατάρισμα χωρίζουν τον hero από το zero; Ποιο είναι το νόημα να περάσει κανείς τα 300 μίλια την ώρα με ένα αυτοκίνητο παραγωγής, όταν όπως λέει και ο ποιητής «όλοι μας ταξιδεύουμε με την ίδια ταχύτητα, 60 λεπτά την ώρα»; Η απάντηση σε αυτά και πολλά ακόμα τεχνικά ή και φιλοσοφικά ερωτήματα είναι μία και μόνη και άκρως αφοπλιστική: «Γιατί υπάρχει». Ναι, έτσι απλά, αυτό το μυθικό «300» υπάρχει εκεί ακόμα εκεί έξω και κάποιος πρέπει να το κατακτήσει.

Η υπόθεση των ρεκόρ ταχύτητας πάει πολύ πίσω στον χρόνο. Μιλάμε πάντα για ρεκόρ ταχύτητας από αυτοκίνητα παραγωγής και όχι τις ειδικές κατασκευές για τα απόλυτα ρεκόρ στην ξηρά, τα οποία είναι μία εντελώς διαφορετική (και πολύ πιο πονεμένη...) ιστορία. Από την πρώτη στιγμή που η άμαξα απαλλάχθηκε από τις καύσεις θερμίδων των αλόγων και απέκτησε τα αντίστοιχα άλογα της εσωτερικής καύσεως υδρογονανθράκων, ήταν προφανές ότι θα μπαίναμε σε μία κούρσα για το όχημα που θα πήγαινε πιο γρήγορα από όλα τα άλλα. Πολύ δε περισσότερο όταν εκείνες τις εποχές, το μηχανολογικό marketing ήταν κατά κύριο λόγο μια... εθνική υπόθεση (συνήθως δια τον όπλων και του πολέμου) και οποιοδήποτε επίτευγμα σ’ αυτό το πεδίο ήταν αντίστοιχο με νίκη στο πεδίο των μαχών. Γερμανοί εναντίον Βρετανών εναντίον Αμερικανών εναντίον Ιταλών και όλοι εναντίον όλων σε μια «αγνή» αυτοκινητικά εποχή που όλα έμοιαζαν ανοιχτά και ανέμελα και σε έναν αιώνα που τελικά αποδείχτηκε ανέτοιμος για την ποσότητα της Ιστορίας που του επιμερίστηκε.

Από τον πόλεμο και μετά πολλά γνωστά ονόματα του εν διαμορφώσει star system της αυτοκίνησης έκαναν την εμφάνισή τους στην λίστα, όπως η Lamborghini Countach, η Ferrari 288 GTO, η Porsche 959 και η Ferrari F40 που ήταν η πρώτη που έσπασε το προηγούμενο μεγάλο ορόσημο, τα 200 mph. Αν πάντως θέλουμε να βάλουμε ένα σημείο αναφοράς σε όλη αυτή την πορεία θα πρέπει να σταθούμε στο δημιούργημα του “Special One”, την McLaren F1 του Gordon Μurray. Με αυτό το υπερβατικό ακόμα και σήμερα αυτοκίνητο ξεκινά η σύγχρονη εποποιία των ρεκόρ από αυτοκίνητα παραγωγής. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα 8+1 γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης, και ποια ετοιμάζονται να σπάσουν το ρεκόρ-ορόσημο των 300 μιλίων την ώρα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ