Από την ουτοπία στην πραγματικότητα της ηλεκτροκίνησης


Το ερώτημα «πώς θα είναι τo αυτοκίνητo το 2030» αρχίζει να βρίσκει σιγά σιγά απαντήσεις...

Το σίγουρο είναι πως τίποτε δεν θα είναι το ίδιο, μια και η αυτοκίνηση, ακόμη και ως «ιδέα», μεταβάλλεται δραματικά. Θα είναι και το target group εκείνης της εποχής διαφορετικό, οπότε τα πάντα αλλάζουν.

Δείτε τα σημερινά παιδιά. Ποια είναι εκείνα που ματώνουν τα γόνατά τους στις αλάνες παίζοντας ποδόσφαιρο, όπως συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν; Ελάχιστα. Τα περισσότερα, οι μόνες καταπονήσεις που παθαίνουν είναι υπερκόπωση στα δάχτυλα από τα χειριστήρια των παιχνιδομηχανών, ενώ ακόμη και εκείνα που κλοτσούν το τόπι, το κάνουν στον ασφαλή χώρο ενός γηπέδου 5Χ5.

Πώς, λοιπόν, τα σημερινά παιδιά που βιώνουν τα πάντα σε μια «εικονική πραγματικότητα» ή σε ελεγχόμενους χώρους, που πριν καν αρθρώσουν τις πρώτες λέξεις τους ξέρουν από... Αndroid και IOS, θα έχουν την ίδια με τη σημερινή θεώρηση για την αυτοκίνηση;

Πιστεύετε ότι θα νοιάζονται για μηχανικά «μπλοκέ», για ιπποδυνάμεις και «τράβηγμα από χαμηλά» ή θα τολμήσουν ποτέ παντιλίκια σε ένα «ανοιχτό» περιβάλλον. Ας μη γελιόμαστε...

Οι ρομαντικοί της αυτοκίνησης εδώ και χρόνια βλέπουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στα σημερινά αυτοκίνητα με τις «παραμετροποιήσεις» και τους «ηλεκτρονικούς ελέγχους» και ξενερώνουν, καθώς έχουν ζήσει τις εποχές που ήταν απολαυστικές μηχανές οδήγησης.

Η νέα γενιά μάλλον αδιαφορεί γι’ αυτό και επιχαίρει βλέποντας «9άρια» αυτοματοποιημένα κιβώτια, εξελιγμένα ESP, ρυθμιζόμενα πλαίσια και «έξυπνα» συστήματα διαχείρισης...

Φανταστείτε τώρα τα κριτήρια της μελλοντικής γενιάς στην επιλογή ενός αυτοκινήτου. Η συμβατότητα και ο πλήρης έλεγχος από το τότε smartphone τους, το πόσο γρήγορα φορτίζουν οι μπαταρίες και εάν οδηγείται χωρίς οδηγό, ακόμη και η δυνατότητα sharing με τους φίλους τους, ενδεχομένως να είναι οι προτεραιότητες.

Βεβαίως, τις μελλοντικές αλλαγές στα αγοραστικά «θέλω» ήδη η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εντοπίσει και προσαρμόζεται αναλόγως.

Δεν θα είναι υπερβολή να πούμε πως το αυτοκίνητο θα γίνει gadget, θα είναι πιο αναλώσιμο, ενώ σίγουρα θα αλλάξει και η χρήση του...

Και εάν η ηλεκτροκίνηση και η σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, ακόμη και τα παραδοσιακά υλικά κατασκευής είναι το πρώτο στάδιο, η αυτόνομη οδήγηση -όπως έχουμε επισημάνει- είναι ακόμη ένα βήμα μέχρι το επόμενο.

Μέχρι τότε η Ελλάδα θα γίνεται κοινωνός όλων αυτών των αλλαγών που συμβαίνουν, παραδόξως όχι με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς ο αυτοκινητικός Τύπος προσφέρει (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) άψογη ενημέρωση, ενώ και οι εταιρείες εισαγωγής φροντίζουν να επενδύουν στην επόμενη μέρα, ανεξάρτητα εάν κάτι τέτοιο είναι περισσότερο από πολυτέλεια. To ενδιαφέρον, όμως, για την επόμενη μέρα είναι πολύ μεγάλο!

Και σε αυτό το πλαίσιο, εμείς εδώ στο Car and Driver επιλέξαμε να ανοίξουμε στο τεύχος Μαϊου που βρίσκεται στα περίπτερα στην προνομιακή τιμή των 3,9 ευρώ, τον φάκελο ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα δοκιμάζοντας όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα. Βεβαίως, το i8 βρίσκεται στο επίκεντρο της έκδοσης (δικαίως) και αναλύεται διεξοδικά από τον Β. Π., ο οποίος μαζί με την Ε. Μ. επιμελήθηκαν το θέμα «ηλεκτροκίνηση» με ρεπορτάζ για τις δομές, αλλά και για τα κενά του νομοθετικού πλαισίου της χώρας μας, αναλύσεις και όλες τις πληροφορίες που πλαισιώσουν ένα θέμα με τον χαρακτήρα αφιερώματος.

Αν με ρωτήσετε την άποψή μου για το i8, θα σας πω ότι ως ιδέα είναι καταπληκτική (εξίσου καταπληκτική, για να μην πώ μοναδική και η ποσταρισμένη φωτογραφία από το φακό του Γιώργου Κούτου), το ίδιο και η υλοποίησή του, απέχει κατά πολύ ωστόσο από το να χαρακτηριστεί supercar ή κάτι παρόμοιο. Μπορεί να δημιουργεί έστω και ελάχιστα την οδηγική ψευδαίσθηση μιας Μ3, δεν μπορεί όμως να χαρακτηριστεί ως «driving machine». Και πώς θα μπορούσε άλλωστε...

Ξετρέλανε τον 14χρονο γιο μου, που δεν ξεκολλούσε από το κόκπιτ δηλώνοντας ότι αυτό είναι πλέον το αυτοκίνητο των ονείρων του, και αποτέλεσε πόλο έλξης, απορίας και θαυμασμού από γνωστούς και αγνώστους. Τώρα, το αν «αξίζει τα λεφτά του» είναι μια μεγάλη, πολύ μεγάλη κουβέντα, που αν την κάνουμε μάλλον θα το αδικήσει...