Δίπλωμα οδήγησης στα 17;


Η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται σοβαρά θέματα στην Ελλάδα είναι παροιμιώδης, ακόμη και όταν έχουν να κάνουν με την σωματική μας ακεραιότητα.

Την στιγμή που η υφήλιος παρακολουθεί αποσβολωμένη τις επιθέσεις τρομοκρατίας στην Ευρώπη και στην γειτονική Τουρκία, θρηνώντας για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται αδίκως, εμείς εδώ στην Ελλάδα αδιαφορούμε παντελώς για την αυξητική τάση των τροχαίων ατυχημάτων και τα επακόλουθά της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, μόνον για το 2015 καταγράφθηκαν 800 θανατηφόρα, 1.000 βαριά και 13.000 με ελαφρύ τραυματισμό, για τα οποία ουδείς γνωρίζει ποια θα είναι η κατάληξη…

Και επισήμως, βασική αιτία ο «ανθρώπινος παράγοντας» που αποδεικνύει την ΑΜΕΣΗ ανάγκη διορθωτικών αλλαγών στην εκπαίδευση νέων οδηγών.  

Είναι προφανές, ότι το να σκοτώνονται καθημερινά δύο άνθρωποι σε μια χώρα με πληθυσμό μόλις 10 εκατομμυρίων από τροχαίο ατύχημα είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για το οποίο η Πολιτεία και οι αρμόδιοι φορείς της δεν κάνουν απολύτως τίποτε να το διορθώσουν.

Αντιθέτως, με περισσή επιπολαιότητα η Κυβέρνηση άνοιξε το θέμα «άδειες οδήγησης αυτοκινήτων στα 17», προφανώς για να δικαιολογήσει και την αντίστοιχη ηλικιακή μείωση του ορίου της ψήφου.

Σου λέει ο «ιθύνων» κυβερνητικός νους: Από τη στιγμή που θα ανοίξω τις αγκάλες μου σε μια πιο μικρή ηλικιακά πελατεία, γιατί να μην χαϊδέψω περισσότερο τα αυτιά των 17άρηδων που ζουν και αναπνέουν για να πάρουν στα χέρια τους το πολυπόθητο δίπλωμα…

Δεν θα σταθώ στο τι γίνεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες (στις οποίες σημειωτέον κατά συντριπτική πλειοψηφία το όριο παραμένει η ηλικία των 18), καθώς αν μπούμε σε σύγκριση θα πρέπει ισχύουν ακριβώς τα ίδια στο μείζον θέμα της εκπαίδευσης των οδηγών.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς η όποια κατά καιρούς αναθεώρηση-παρωδία του Κ.Ο.Κ. περιοριζόταν στο πώς θα αυξηθούν τα παράβολα των εξετάσεων…

Την στιγμή που η Κυβέρνηση εκφράζει πρόθεση για δίπλωμα στα 17, αυτομάτως αυτό ανοίγει την πόρτα και σε παιδιά που έχουν συμπληρώσει τα 16 τους χρόνια, τα οποία είναι σίγουρο ότι δεν έχουν μεστώσει για να πάρουν το τιμόνι στα χέρια τους. Ακόμη και με συνοδηγό ενήλικα (αυτό και εάν είναι ανέκδοτο).

Θα μου πείτε είναι καλύτερο να κυκλοφορούν, χωρίς δίπλωμα με «δανεικό» το αυτοκίνητο του μπαμπά. Όχι δεν είναι και εκεί είναι η ευθύνη των γονέων.

Όλο το άλλο είναι ευθύνη της πολιτείας.

Αντί να φροντίσει να εφαρμόσει ένα σύστημα εκπαίδευσης που θα βγάζει έτοιμους οδηγούς στον δρόμο καταργώντας το υπάρχων διάτρητο και απαρχαιωμένο σύστημα επιλέγει την λύση του φθηνού εντυπωσιασμού και της δήθεν προοδευτικότητας.

Ρωτάμε τους αρμοδίους φορείς της Κυβέρνησης:

-Τι γίνεται με το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία;

-Οι περίφημες επιτροπές οδικής ασφάλειας που αν δεν κάνω λάθος όλο και κάτι επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό τι ακριβώς ρόλο έχουν;

-Που είναι οι καμπάνιες που θα μπορούσαν να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα;

-Τι ακριβώς κάνει η κρατική τηλεόραση πάνω σε αυτό το θέμα;

-Τα ΜΜΕ, μόνο αν πέσει χορηγία τύπου ΚΕΕΛΠΝΟ "παίζουν" κάτι;

-Γιατί η Τροχαία να έχει την εισπρακτική λογική της βεβαίωσης της παράβασης και όχι της πρόληψης;

-Πώς γίνετε η εκπαίδευση των οδηγών στις νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων και στα συστήματα πρόληψης ατυχημάτων (εδώ το ερώτημα απευθύνεται και στις αντιπροσωπείες);

-Μήπως έχει «ξεφτίσει» και το σύστημα ελέγχων των ΚΤΕΟ;

Αυτά είναι μεριά ερωτήματα από τα αμέτρητα που θα μπορούσε να θέσει κάποιος. Όπως και το πώς δίδονται οι άδειες χειριστού ταχύπλοου σκάφους (σ.σ. επικεντρώνομαι στην ελλιπέσταστη εκπαίδευση και μόνον), για να δώσουμε και μια ακόμη διάσταση έπειτα από την πρόσφατη τραγωδία στην Αίγινα. 

Η ουσία είναι ότι ουδείς μπορεί να παίζει με ανθρώπινες ζωές μόνο και μόνον για ίδιον (κομματικό) όφελος ή για λίγα λεπτά δημοσιότητας.

Το καλό είναι ότι ο κόσμος, εμείς οι Πολίτες δηλαδή, τους έχουμε πάρει χαμπάρι. Ουδείς συγκινήθηκε από την πρόταση αυτή για το δίπλωμα στα 17. Το είδαμε και στην δημοσκόπηση που κάναμε στο www.caranddriver.gr. Το 80% τάχθηκε κατά της μείωσης του ορίου ηλικίας… Ας ελπίσουμε ότι θα ληφθεί υπόψη των αρμοδίων.