Γιατί να αγοράσεις ένα σύγχρονο οικολογικό αυτοκίνητο πόλης


ΠΑΡΑ ΤΗΝ «ΠΙΕΣΗ» ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ SUV’S, ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΗΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΙΚΑΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΦΙΛΙΑ ΤΟΥΣ.

Και γιατί όχι, αφού στη σύγχρονη εποχή τους μπορούν να επιτελέσουν με αξιώσεις τον ρόλο ενός  μέσου οικογενειακού αυτοκινήτου, προσφέροντας χώρους, ανέσεις, αλλά και δυναμικά χαρακτηριστικά για να ικανοποιήσουν και την οδηγική λίμπιντο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τι πρεσβεύσει σήμερα ένα αυτοκίνητο πόλης σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι η σύγκριση των διαστάσεων του σημερινού VW Polo που το μήκος του είναι κατά τι μεγαλύτερο (4,05 m), από εκείνου του VW Golf III (ΜΥ 1991) που έφθανε τα 4.01 m.

Η αύξηση των διαστάσεων σε επίπεδα ενός… κανονικού αυτοκινήτου δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση, αλλά και οι δομικές αλλαγές που έχουν υπάρξει στις πλατφόρμες των σύγχρονων  σούπερ μίνι (κατά πώς λέγονται τα αυτοκίνητα πόλης), ώστε να είναι συμβατές με την ενσωμάτωση υβριδικών συστημάτων και μπαταριών στις περιπτώσεις των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων.

Αυτή την εποχή βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά λανσαρίσματα στην Ελλάδα στην κατηγορία αυτή, όπως των ολοκαίνουργιων Peugeot 208 και Renault Clio, ενώ με πολύ ενδιαφέρον αναμένουμε και στο Toyota Yaris που θα έρθει τον Σεπτέμβρη του 2020.

Κοινός παρονομαστής και σύγχρονα αυτοκίνητα πόλης είναι η σημαντική μηχανολογική βελτίωση που έχουν δεχθεί (νέα πλαίσια με την προοπτική του εξηλεκτρισμού), μαζί με την αισθητική αναβάθμιση και είναι να απορεί κανείς πώς κάποιοι επιλέγουν να πάρουν ένα B-SUV, που κοστίζει κατά μέσο όρο 2.500-3.000 ευρώ επιπλέον, όταν επί της ουσίας μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο.

Προσωπικά, οδηγώντας το Peugeot 208 στην Πορτογαλία και αρκετά το νέο Renault Clioστην Ελλάδα δεν νομίζω να έμπαινα στη διαδικασία μόνο και μόνο για μια υψηλότερη θέση οδήγησης, άντε και μια πιο mucho εμφάνιση να ενδώσω για το επιπλέον (προαναφερόμενο) κόστος επιλέγοντας τις crossover εκδόσεις τους. Θα εξέταζα εάν υπάρχει και… περιεχόμενο πίσω από αυτή την επιλογή.

Το πιο χαμηλό κέντρο βάρους των σούπερ μίνι είναι από μόνο του ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι σε ένα B-SUV, όπως φυσικά και ο πιο ισορροπημένος χαρακτήρας.

Είναι πιο ευέλικτα στην πόλη, έχουν πιο νεανικό χαρακτήρα και με εξαίρεση (ίσως) τη λειτουργικότητα δεν υπολείπονται σε χώρους.

Τόσο το Peugeot 208 όσο και το νέο Renault Clio, μπορείτε να τα δείτε και από κοντά στην έκθεση Αυτοκίνηση που θα ανοίξει τις πύλες της στις 9 Νοεμβρίου (σ.σ. θα χαρούμε πολύ να σας δούμε από κοντά στο περίπτερο του Car and Driver)), ωστόσο αυτό που μπορούμε να σας πούμε υπεύθυνα είναι πώς αποτελούν τα πρώτα δείγματα γραφής των νέων πραγμάτων που θα έρθουν στην αυτοκίνηση. Αναφερόμαστε στην ψηφιοποίηση (δηλαδή στις αντικατάσταση των αναλογικών οργάνων με digital), αλλά και στην ύπαρξη υβριδικών και ηλεκτρικών εκδόσεων με το καλημέρα.

Μάλιστα, οδηγώντας το προπαραγωγής e-208 και έχοντας την εμπειρία από τα πρώτα αμιγώς ηλεκτροκίνητα που έχεις πάρει στα χέρια σου, απορείς πώς οι Γάλλοι έχουν καταφέρει να αποδώσουν τον οδηγικό χαρακτήρα ενός… συμβατικού αυτοκινήτου, κρύβοντας τα επιπλέον κιλά των μπαταριών, αλλά κυρίως την αμεσότητα της ροπής που συνεπάγεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας. Το αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2020…

Είναι δεδομένο πώς, η αγορά αλλάζει βάσει των νέων περιορισμών που θέτει η Ε.Ε. στις εκπομπές CO2 μαζί με τις αγοραστικές τάσεις για πιο efficient αυτοκίνητα (για παράδειγμα η Toyota θεωρεί πώς το 80% των πωλήσεων του νέου Yaris θα αφορούν την υβριδική έκδοση), αλλά και πιο ευέλικτα στις αστικές μετακινήσεις μια και το 75% του πληθυσμού (θα) ζει σε αστικές και περιαστικές περιοχές.

Η υβριδοποίηση είναι η κυρίαρχη τάση στην αγορά στο πλαίσιο της μείωσης των εκπομπών ρύπων και θα το δούμε την χρονιά που έρχεται και στην Ελλάδα Suzuki θα λανσάρει άμεσα mild-Hybrid εκδόσεις σε όλη τη γκάμα της), ενώ θα περάσουν στην ιστορία πολλές δημοφιλείς εκδόσεις (δεν αναφερόμαστε μόνον στις ντήζελ, αλλά και στις γρήγορες τύπου GTi) προκειμένου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι συμβατές με τα συνεχώς πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες. Από αυτό και μόνο μπορείτε να εξάγετε τα δικά σας συμπεράσματα, αλλά και να κάνετε τις επιλογές σας…

Συμπερασματικά, επιλέγοντας ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης με χαμηλές εκπομπές CO2 καταρχάς εξοικονομείτε χρήματα από την κατανάλωση καυσίμου και την καταβολή τελών κυκλοφορίας (μπορείτε να κάνετε το υπολογισμό για να δείτε το πόσο σημαντικό είναι αυτό σε ετήσια βάση), έχετε χαμηλό κόστος συντήρησης (ειδικά την πρώτη 5ετία της ζωής του αυτοκινήτου) και από την άλλη ένα αυτοκίνητο που στην πλειονότητα των περιπτώσεων μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σας.