Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα


Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να «προσαρμοστούν» στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

Οι διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες, η οδηγική κουλτούρα του κάθε λαού, το νομικό πλαίσιο και κυρίως οι υποδομές είναι βασικά θέματα που η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να συνυπολογίσει πριν βγάλει στους δρόμους ένα όχημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες και όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην πρόσφατη έκθεση τεχνολογίας του Λας Βέγκας (Consumer Electronics Show-CES), η τεχνολογία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό (Driverless Vehicles) δεν μπορεί να είναι «μαζικά» διαθέσιμη πριν το 2025, καθώς μέχρι τότε αναμένεται να έχουν επιλυθεί πολλά από τα ζητήματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Η Mercedes-Benz ανήκει στους πρωτοπόρους της τεχνολογίας autonomous driving, θυμίζοντας πώς δύο χρόνια πριν (2016), η E-Class ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που πήρε άδεια κυκλοφορίας από τις αρχές της Νεβάδα (ΗΠΑ) προκειμένου να κάνει δοκιμές για την εξέλιξή της.

Είναι φυσικό πώς, η Αμερικάνικη Πολιτεία δεν μπορεί να αποτελέσει το ένα και μοναδικό περιβάλλον προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και γι΄ αυτό το λόγο οι Γερμανοί προχώρησαν στην υλοποίηση του προγράμματος Mercedes-Benz Intelligent World Drive, που προέβλεπε ένα «ταξίδι» σε πέντε ηπείρους προκειμένου να διαπιστωθούν και να καταγραφούν οι διαφορές των κυκλοφοριακών συνθηκών, η ύπαρξη υποδομών, αλλά και να ανακαλυφθούν τυχόν προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν για ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα Mercedes-Benz Intelligent World Drive, κατέληξε στις αρχές του 2018 στην διάσημη έκθεση τεχνολογίας CES έπειτα από την πεντάμηνη περιπλάνηση μιας ειδικά διαμορφωμένης S-Class στην Ευρώπη (Γερμανία), την Κίνα, τη Νότιο Αφρική και τις ΗΠΑ.

Πολλά είναι τα ζητήματα που ανέκυψαν, σύμφωνα με τις αναφορές καθώς η S-Class έπρεπε να ανταπεξέλθει και να προσαρμοστεί στις διαφορετικές τοπικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες.

Με λίγα λόγια το πώς ένα όχημα αυτόνομης οδήγησης θα «επεξεργαστεί» τις διαβάζεις «ζέβρας» των κινέζικων αυτοκινητόδρομων, ενώ την ίδια στιγμή να μπορεί να είναι σε θέση να στρίψει δεξιά από την αριστερή λωρίδα δρόμου της Μελβούρνης, να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες της κυκλοφορίας των πεζών στη Νότιο Αφρική και να αντιδράσει σωστά όταν ένα προπορευόμενο σχολικό λεωφορείο στις ΗΠΑ σταματήσει για να αφήσει μαθητές…

Loading the player ...

Τα μέχρι τώρα συμπεράσματα αναφέρουν ότι εάν και η εξέλιξη των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης δεν είναι εύκολη, καθώς θα πρέπει να «γνωρίζουν», να «κατανοούν» και να «προσαρμόζονται» στις ιδιαιτερότητες και το περιβάλλον της κάθε χώρας προκειμένου να επεξεργαστούν όλα τα πιθανά «σενάρια» και πάρουν τις σωστές «αποφάσεις» οδήγησης, εν τούτοις όλα θα είναι έτοιμα για το 2025.

Σε κάθε περίπτωση, και σύμφωνα με τα ευρήματα αυτού του πολύ ενδιαφέροντος προγράμματος Intelligent World Drive η διεθνής εναρμόνιση του νομικού πλαισίου για την αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση και η δημιουργία μιας ενιαίας υποδομής παγκοσμίως, κυρίως στο σχήμα και το χρώμα των διαχωριστικών λωρίδων και τα σήματα κυκλοφορίας είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την ασφαλή χρήση των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.