Στην πόλη με το Peugeot 108 1.2 VTi 82PS Auto


Είναι απόλυτα φυσιολογικό να σε έλκουν αυτοκίνητα με πολλούς ίππους, σπορ χαρακτηριστικά, τεχνολογικές καινοτομίες και ότι άλλο προσφέρει μια κάποια ιδιαιτερότητα, όμως και τα καθημερινά, απλά αυτοκίνητα έχουν πολλούς λόγους για να σε εντυπωσιάσουν.

Προσφάτως «αποχωριστήκαμε» το Peugeot 108 στην έκδοση με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.2 λίτρων σε συνδυασμό με το αυτοποιημένο κιβώτιο και δεν το κρύβουμε ότι θα μας λείψει για την ευελιξία που πρόσφερε στις αστικές μετακινήσεις.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε – όπως και τα αδέρφια του, Toyota Aygo και Citroen C1- προκειμένου να επαναπροσδιορίσει τις ισορροπίες στην μίνι κατηγορία που σε εκείνη την εποχή (2005) μεσουρανούσαν τα κορεάτικα κυρίως αυτοκίνητα. Να που όμως που το εγχείρημα πέτυχε και προκάλεσε το ενδιαφέρον και άλλων κατασκευαστών όπως ο όμιλος VW που «ανταπάντησε» με τα επίσης «3δυμα» και αντίστοιχης κατασκευαστικής φιλοσοφίας VW up!, Seat Mii και Skoda Citigo.

Επιστρέφοντας στο 108, αυτό που μπορούμε να του αναγνωρίσουμε είναι πώς μπορεί να διατηρεί το κάπως λιτό χαρακτήρα (έλλειψη δυνατότητας πλήρους ανοίγματος πίσω παραθύρων, άνοιγμα μόνον του πίσω παρμπριζ για πρόσβαση στον χώρο των αποσκευών, γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στο εσωτερικό), όμως οι σχεδιαστικές πινελιές της Peugeot, ειδικά η διχρωμία στο αυτοκίνητο της δοκιμής, όπως και κάποια επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού (στην περίπτωσή μας η οθόνη αφής που προσφέρει πρόσβαση σχεδόν σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου), η κάμερα οπισθοπορείας , το αυτόματο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι,  δημιουργούν ένα μοντέρνο αισθητικά και τεχνολογικά αυτοκίνητο.

Από το 108 θα μας μείνει η ελαστικότητα του 3κύλινδρου 1.2 Puretech VΤi των 82 ίππων, όπως και η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η ευκολία στο παρκάρισμα και η ευελιξία στην πόλη. Επίσης, οι τηρουμένων των αναλογιών καλοί χώροι που προσφέρει, μια και οι σχεδιαστές εξάντλησαν το κάθε διαθέσιμο εκατοστό, η άνεση των αναρτήσεων και το σχετικά καλό σε πληροφόρηση τιμόνι.

Θα μας μείνει επίσης και το «σκορτσάρισμα» του κιβωτίου στο kick-down, γνώρισμα εξάλλου όλων των κιβωτίων αντίστοιχης τεχνολογίας.

Κατά τα λοιπά με τιμές που ξεκινούν από τα 11.300 ευρώ για το 5θυρο 108, μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα μοντέρνο, οικονομικό αυτοκίνητο πόλης.