Το στοίχημα της Volvo...


Η έλευση του νέου S90 καλλιεργεί υψηλές προσδοκίες και ταυτόχρονα ανοίγει τη συζήτηση για το μέλλον του σουηδού κατασκευαστή.

Το τεύχος Σεπτεμβρίου του C&D κυκλοφορεί με βασικό θέμα την δοκιμή του ολοκαίνουργιου Volvo S90.

Αναμφίβολα, η νέα πρόταση της σουηδικής εταιρείας προκάλεσε πολλές συζητήσεις στην ομάδα μας, καθόσον, έρχεται με πολλές αξιώσεις να αλλάξει τις ισορροπίες στην κατηγορία των πολυτελών σεντάν.

Μεγάλο αμάξωμα στα 5 μέτρα, 2λιτρος ντηζελοκινητήρας-διαμάντι, νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τετρακίνηση, πλαίσιο «μπετόν», πολυτέλεια, αλλά κυρίως πλήρες σε αυτοματισμούς με καινοτομικά συστήματα ασφαλείας και ενημεροδιασκέδασης που προσφέρουν ακόμη και δυνατότητες (ημι)αυτόνομης οδήγησης.

Μοιραία, η κουβέντα μεταξύ μας πήγε στις συγκρίσεις για το πόσο «5άρα» ή E-Class είναι το νέο S90 ή εάν θα πρέπει να το δούμε βάσει διαστάσεων, απέναντι δηλαδή στις ναυαρχίδες της BMW και της Mercedes-Benz...

Οι απόψεις που εκφράστηκαν είχαν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς σε απόλυτη στοίχιση η ομάδα του C&D αναγνώρισε το κατασκευαστικό άλμα των Σουηδών (έχοντας φυσικά και το δείγμα γραφής του XC90), συμφωνώντας τελικά ό,τι η διαφορά πλέον δεν είναι χαώδης παρά μόνον στις λεπτομέρειες.

Προς επίρρωση των ανωτέρω, το βρετανικό CAR, δημοσίευσε πρόσφατα συνέντευξη του προέδρου της Volvo Cars, Hakan Samuelsson, ο οποίος με περισσή ειλικρίνεια και αποφεύγοντας έναν τυποποιημένο ξύλινο λόγο αναφέρεται στην εταιρεία του, σχολιάζοντας και τα νέα προϊόντα της γκάμας. Για παράδειγμα, για το S90 αναφέρει πώς «κλείσαμε την ψαλίδα με την E-Class, αλλά θα χρειαστούν μερικά χρόνια για να πείσουμε το κοινό. Νομίζω ότι, είναι εύκολο να πουλήσεις (σ.σ. σε κάποιον) το πρώτο αυτοκίνητο, η πραγματική δυσκολία είναι όταν επιστρέψει. Θα αγοράσει ένα ακόμη (σ.σ. αυτοκίνητο); Αυτή η απάντηση έχει κρίσιμη σημασία (σ.σ. για το) εαν έχεις πείσει τον πελάτη σου ότι είσαι premium».

Σε αυτή την τοποθέτησή του ο Samuelsson τα λέει όλα και κυρίως ότι γνωρίζει πολύ καλά την εταιρεία που διοικεί, όπως και τις πραγματικές δυνατότητές της. Δείχνει και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό. Ότι σέβεται τους ανταγωνιστές του.

Είπε πολλά και για το παρελθόν... Ότι την εποχή της Ford η Volvo ήταν «εν υπνώσει», ότι το 2012 που ανέλαβε την προεδρία δεν είχε κάποια μακροχρόνια φιλοδοξία για αυτή τη θέση, όπως και για την τωρινή συνεργασία με την ιδιοκτήτρια Geely. «Δεν ασκείται κανένα είδους micro-management από την Geely. Βεβαίως έχουμε ενδιαφέρουσες συζητήσεις με τους νέους ιδιοκτήτες, ο οποίοι και έχουν κατανοήσει ότι είμαστε μια Ευρωπαϊκή premium μάρκα» δήλωσε ο κος Samuelsson.

Στις απλές, κρυστάλλινες, απαντήσεις του ο πρόεδρος της Volvo Cars, αναμφίβολα, δείγμα της Σουηδικής κουλτούρας, δείχνει παράλληλα και την φιλοσοφία που έχει καλλιεργήσει στην εταιρεία του.

Σημειωτέον, επί των ημερών του η Volvo Cars στην 88χρονη ιστορία της πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων με μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα (Νοέμβριος 2015).

Αφήνοντας τον κύριο Samuelsson να συνεχίσει το έργο του και επιστρέφοντας από εκεί που ξεκινήσαμε την συζήτηση αναφορικά με το νέο S90, θεωρώ ότι το σουηδικό σεντάν έχει όλα τα προσόντα να σταθεί επί ίσοις όροις απέναντι στην καθεστηκυία τάξη της κατηγορίας, έχοντας και το προτέρημα του value for money.

Από εκεί και ύστερα θα συμφωνήσω με τον πρόεδρο της εταιρείας, Hakan Samuelsson και θα προσθέσω πώς το ξεκάθαρο στοίχημα για την Volvo Cars είναι ένα και μοναδικό. Όχι απλώς να πείσει, αλλά να «εμποτίσει» στο αγοραστικό κοινό τον premium χαρακτήρα της γκάμας της...