Do cars dream of horses;


Ένας θαυμαστός νέος κόσμος ανοίγεται εμπρός μας και είμαστε τυχεροί που θα ζήσουμε τις εποχές που ένα αυτοκίνητο θα αναφέρεται πρώτα με την έκδοση του λογισμικού του και μετά με τα άλογα του κινητήρα του. 

Από όλες τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται αυτή την εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία, ίσως η πιο σημαντική -και πάντως η πιο αθόρυβη- είναι εκείνη της ταχείας μετατροπής των εταιριών του χώρου σε  εταιρίες τεχνολογίας. Τα μηνύματα έρχονται από παντού και σε κάθε επίπεδο.

Από την παρουσία νέων μοντέλων της Mercedes στην κορυφαία έκθεση ηλεκτρονικών CES στο Las Vegas μέχρι τις δεκάδες μικρές ή και μεγάλες εξαγορές εταιριών τεχνολογίας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες (και όχι μόνο, η Bridgestone έδωσε ένα ιλιγγιώδες ποσό για να εξαγοράσει την TomTom). Οι πιο hot ειδικότητες δεν είναι πια οι μηχανικοί ή οι σχεδιαστές, αλλά οι ΙΤ, οι tech gurus κάθε είδους, οι διαχειριστές μεγάλων βάσεων δεδομένων, οι πιτσιρικάδες με τα ανοιχτά μυαλά και τις παλαβές ιδέες.

Από κοντά και οι μεγάλες εταιρίες αλλάζουν σταδιακά την ταυτότητά τους. Η Audi θέλει να ονομάζεται «Premium Digital Car Company», η BMW ως «Tech compan for premium mobility», ενώ ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, περιγράφει πια την εταιρία του ως «a software company that bulids mobile devices».

Οι εξαγορές μικρών ή μεγαλύτερων εταιριών τεχνολογίας είναι αυτή την στιγμή το πιο χαρακτηριστικό trend στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τους παγκόσμιους παίκτες να τρέχουν να προλάβουν τους ανταγωνιστές τους έχοντας εξαπολύσει κυνηγούς κεφαλών κάθε ιδέας ή εφαρμογής που μοιάζει αξιοποιήσιμη.

Ο περίφημος νόμος του Μουρ για την αύξηση της υπολογιστικής ισχύος μπαίνει με ορμή πλέον και στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία άργησε πάρα πολύ να ακολουθήσει τα βήματα της αεροναυπηγικής.

Ένας θαυμαστός νέος κόσμος ανοίγεται εμπρός μας και είμαστε τυχεροί που μπορούμε να ζήσουμε τις εποχές που ένα αυτοκίνητο θα αναφέρεται πρώτα με την έκδοση του λογισμικού του και μετά με τα άλογα του κινητήρα του.