Αναλυτικά όλες οι νέες τεχνολογίες του 2017 VW Golf


Το ανανεωμένο Golf ενσωματώνει υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας και infotainment.

  • 16/2/2017

H VW φρόντισε να εξοπλίσει το νέο Golf με υπερσύγχρονες τεχνολογίες που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, προκειμένου το επιτυχημένο μοντέλο της να συνεχίσει απρόσκοπτα την επιτυχημένη πορεία του. Ας τα δούμε ένα προς ένα αναλυτικά:

Ψηφιοποιημένο Golf – Active Info Display, έλεγχος μέσω χειρονομιών και διαδικτυακές υπηρεσίες

Η ανανέωση του Golf δημιουργεί ιδιαίτερη αίσθηση στο εσωτερικό. Το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται μόνο στις νέες επενδύσεις θυρών, στο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων, στην κεντρική κονσόλα ή στα νέα καλύμματα των καθισμάτων. Τη προσοχή τραβά κυρίως η φιλοσοφία ψηφιακής απεικόνισης και ελέγχου που έχει επεκταθεί σε ακόμα περισσότερους τομείς, κάνοντας το νέο Golf ένα από τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Αυτή βασίζεται στη νέα Ενεργή Οθόνη Πληροφοριών Active Info Display του Golf και ένα νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με έλεγχο χειρονομιών. Το Golf γίνεται το πρώτο μικρομεσαίο αυτοκίνητο παγκοσμίως που προσφέρει έλεγχο λειτουργιών μέσω χειρονομιών. Παράλληλα, η Volkswagen έχει αναβαθμίσει όλη τη γκάμα συστημάτων infotainment. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά τους είναι η προηγμένη σχεδίαση, οι μεγαλύτερες οθόνες αφής, και - για το κορυφαίο μοντέλο Discover Pro – σύστημα ελέγχου μέσω χειρονομιών που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην κατηγορία του Golf. Ταυτόχρονα, η γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών και εφαρμογών App Connect έχει επεκταθεί. Για παράδειγμα, η πόρτα του σπιτιού θα μπορεί να ανοίγει από απόσταση μέσω DoorBird και MirrorLink™ επιτρέποντας την παράδοση ενός πακέτου από την υπηρεσία διανομών εάν δεν βρίσκεται κανείς στο σπίτι. Χάρη στο DoorBird, θα δημιουργείται αυτόματα μια σύνδεση βίντεο μεταξύ αυτοκινήτου και σπιτιού όποτε κάποιος χτυπά το κουδούνι.

Active Info Display – το πλήρως ψηφιακό cockpit

Μία νέα γενιά οργάνων. Το Active Info Display του Golf είναι ένας πλήρως ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων με πολυάριθμες διαδραστικές λειτουργίες. Όλα τα όργανα προβάλλονται εικονικά μέσω λογισμικού στην έγχρωμη οθόνη 12.3-ιντσών. Οι πληροφορίες πλοήγησης μπορούν να απεικονίζονται σε 2-διάστατη ή 3-διάστατη μορφή. Η ανάλυση 1.440 x 540 pixel επιτρέπει μία εξαιρετικά ακριβή και προηγμένη απεικόνιση όλων των λεπτομερειών. Υπάρχουν πέντε διαφορετικά προφίλ λεπτομερειών, στα οποία το είδος των πληροφοριών και γραφικών που εμφανίζονται αλλάζει σε μερικούς τομείς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από ένα από τα παρακάτω προφίλ: “Classic”, “Consumption & Range”, “Efficiency”, “Performance & Driver Assistance” ή “Navigation”. Ενδεικτικό παράδειγμα των διαδραστικών στοιχείων της Active Info Display παίρνουμε από το προφίλ Navigation (Πλοήγηση). Εδώ το ταχύμετρο και το στροφόμετρο τοποθετούνται στο πλάι για να απελευθερωθεί χώρος για το χάρτη πλοήγησης στο κέντρο. Πληροφορίες για την οδήγηση, πλοήγηση και τις λειτουργίες υποστήριξης μπορούν να ενσωματώνονται επίσης στις περιοχές του ταχύμετρου και του στροφόμετρου εάν είναι απαραίτητο. Στοιχεία όπως, φωτογραφίες τηλεφωνικών επαφών και εξώφυλλα CD μπορούν επίσης να εμφανίζονται στην οθόνη Active Info Display ενώ τα γραφικά προσαρμόζονται σύμφωνα με το μοντέλο. Στο Golf GTI, για παράδειγμα, το κόκκινο του GTI χρησιμοποιείται ως αντίθετη απόχρωση.

 

Έλεγχος λειτουργιών μέσω χειρονομιών!

Παγκόσμια πρεμιέρα. Το σύστημα ελέγχου λειτουργιών μέσω χειρονομιών “Gesture Control” διατίθεται με το κορυφαίο σύστημα Discover Pro και γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη μικρομεσαία κατηγορία με το ντεμπούτο του στο ανανεωμένο Golf.

Οθόνες από 6.5 έως 9.2 ίντσες. Η Volkswagen έχει αντικαταστήσει όλα τα προηγούμενα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με μία νέα γενιά συστημάτων MIB, με νέα σχεδίαση και μεγαλύτερες οθόνες αφής. Μόνο τα ονόματά τους παραμένουν ίδια. Τo σύστημα Composition Colour 5 ιντσών (με ανάλυση 400 x 240 pixels) αντικαθίσταται από το νέο Composition Colour 6,5 ιντσών με ανάλυση 800 x 480 pixels. Στο επόμενο επίπεδο, τα Composition Media και Discover Media (συμπεριλαμβανομένου συστήματος Πλοήγησης Navigation) προηγουμένως είχαν οθόνες 6,5 ιντσών. Και αυτά έχουν αντικατασταθεί από συστήματα με τα ίδια ονόματα αλλά με οθόνες 8,0 ιντσών με ανάλυση 800 x 480 pixels. Το κορυφαίο σύστημα Discover Pro (με σύστημα πλοήγησης), αποκτά οθόνη 9,2 ιντσών αντί 8,0” και ανάλυση 1280 x 640 pixels (προηγουμένως 800 x 480 pixels).

Composition Colour. Το νέο στάνταρ σύστημα infotainment Composition Colour, εκτός από τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 6,5-ιντσών και τη βελτιωμένη ανάλυση (800 x 480 pixels), εντυπωσιάζει και με τη νέα του σχεδίαση. Η επιφάνειά του είναι σαφής και κομψή, ενώ εκτός από τους δύο διακόπτες πίεσης/περιστροφής υπάρχουν και έξι μπουτόν ελέγχου του μενού. Η ισχύς 2 x 20 watts του συστήματος αποδίδεται μέσα από τέσσερα ηχεία. Εάν στο νέο Golf υπάρχουν οκτώ ηχεία, η ισχύς αυξάνεται σε 4 x 20 watts. Μαζί με το FM radio, το σύστημα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας προσφέρει ενσωματωμένη υποδοχή κάρτας SD, μέσω της οποίας μπορεί να αναπαράγεται μουσική σε μορφή MP3 ή WMA. Όπως το μεγαλύτερο σύστημα Composition Media, το Composition Colour εφοδιάζεται με κεραία διαφορικής λήψης. Υπάρχουν αρκετές κεραίες στο Golf, και ο θόρυβος σήματος μπορεί να φιλτράρεται, κάτι που βελτιώνει σημαντικά τη λήψη. Προαιρετικά, προσφέρεται υποδοχή USB (συμβατή με Apple).

Composition Media. Το σύστημα Composition Media διατίθεται προαιρετικά. Η νέα σχεδίαση περιλαμβάνει επιφάνεια από διαφανές γυαλί (glass design) και ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών που παραπέμπουν σε tablet. Επιπλέον των δύο διακοπτών πίεσης/περιστροφής, το σύστημα περιλαμβάνει οκτώ μπουτόν λειτουργιών, ενώ ο ήχος του (4 x 20 watts) αναπαράγεται μέσα από οκτώ ηχεία. Μαζί με την κάρτα SD και τις διεπαφές AUX-IN διατίθενται θύρα USB (ομοίως συμβατή με Apple), σύνδεση Bluetooth για κινητά τηλέφωνα και CD drive.

Discover Media. Το Discover Media είναι ένα από τα δύο προαιρετικά συστήματα ήχου/πλοήγησης για το Golf που βασίζεται στο σύστημα Composition Media. Ενημερώσεις για το λογισμικό πλοήγησης προσφέρονται δωρεάν για τα πέντε πρώτα χρόνια. Επιπλέον, περιλαμβάνει άδεια για υπηρεσίες Car-Net “Guide & Inform” που επίσης παρέχονται δωρεάν (για ένα έως τρία χρόνια ανάλογα με τη χώρα).

Discover Pro. Η έκδοση Discover Pro του MIB διαθέτει οθόνη 9,2-ιντσών με ανάλυση από 800 x 480 pixels έως 1.280 x 640 pixels, και νέα σχεδίαση. Σε αντίθεση με το σύστημα 8,0-ιντσών που έχει αντικατασταθεί στο Golf, ολόκληρο το εμπρός τμήμα καλύπτεται από μία κομψή γυάλινη επιφάνεια (το ίδιο ισχύει και για το νέο σύστημα Discover Media).

Τα συμβατικά μπουτόν και χειριστήρια ανήκουν πλέον στο παρελθόν με το Discover Pro. Ο μηχανικός έλεγχος γίνεται αποκλειστικά μέσω της οθόνης αφής και πέντε μπουτόν στην αριστερή πλευρά του νέου συστήματος infotainment.

Εξατομικευμένη αρχική οθόνη. Αντίθετα με την προηγούμενη έκδοση του Discover Pro, το νέο σύστημα προσφέρει για πρώτη φορά μία αρχική οθόνη που οι οδηγοί μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Σε ένα μεγάλο τμήμα της αριστερής πλευράς της οθόνης βρίσκεται πάντα η λειτουργία πλοήγησης. Δεξιά, υπάρχουν δύο μικρότερα πεδία, το ένα πάνω από το άλλο. Οι οδηγοί μπορούν να  ορίσουν λειτουργίες που έχουν ιδιαίτερη σημασία γι’ αυτούς σε αυτά τα δύο πεδία, τα οποία είναι και διαδραστικά. Για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει τη λειτουργία του ραδιοφώνου ή τη βιβλιοθήκη πολυμέσων (media library) στο πάνω τμήμα και τις αγαπημένες του τηλεφωνικές λειτουργίες στο κάτω.

Έλεγχος μέσω χειρονομιών, αφής και φωνής. Το σύστημα Discover Pro λειτουργεί με έλεγχο μέσω χειρονομιών (Gesture Control), αφής και φωνής (voice control). Το νέο Discover Pro εφοδιάζεται επίσης με αισθητήρα εγγύτητας χάρη στον οποίο εμφανίζονται ακόμα περισσότερες λειτουργίες μενού όταν το χέρι πλησιάζει στην οθόνη αφής. Παρά τη μεγαλύτερη ποικιλία λειτουργιών και χαρακτηριστικών σε σχέση με προηγούμενα συστήματα, η λειτουργία του νέου συστήματος infotainment παραμένει απλή και διαισθητική, κάτι που χαρακτηρίζει γενικότερα τη Volkswagen.

Έλεγχος μέσω χειρονομιών. Ο έλεγχος λειτουργιών μέσω χειρονομιών «Gesture Control» εφαρμόζεται σε διάφορα μενού. Με μία χειρονομία ‘SWIPE’ του χεριού τα οριζόντια διατεταγμένα στοιχεία των μενού μπορούν να μετακινηθούν αριστερά ή δεξιά. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει στο βασικό μενού, να αλλάζει ραδιοφωνικούς σταθμούς, να σκρολάρει εμπρός / πίσω στην playlist ή να κάνει αναζήτηση στο Picture Viewer και τα άλμπουμ μουσικής (CoverFlow). Μία φωτεινή ένδειξη και ένα “σύμβολο χεριού” δηλώνουν τα πλαίσια μέσα στα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο έλεγχος μέσω χειρονομιών. Κατά τη διαδικασία, ο χρήστης λαμβάνει οπτική διαδραστική πληροφόρηση (feedback).  Μία επιτυχημένη χειρονομία ‘SWIPE’ αναγνωρίζεται επίσης από έχει ηχητικό εφέ που μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Πλήρης λειτουργικότητα. Η γκάμα εξοπλισμού που συνοδεύει το σύστημα Discover Pro περιλαμβάνει επίσης έναν ενισχυτή με ισχύ 4 x 20 watts, μονάδα δίσκου DVD, θύρα USB (συμβατή με Apple), δύο υποδοχές κάρτας SD, μία θύρα AUX-IN, SSD drive με αποθηκευτικό χώρο 10 GB, αναπαραγωγή όλων των τύπων μουσικών αρχείων, αναπαραγωγή βίντεο, jukebox, podcast player, αισθητήρα εγγύτητας, φωνητικό έλεγχο (voice control) και πλοήγηση. Προαιρετικά: “Rear View” (κάμερα οπισθοπορείας), DAB+ και διεπαφές δύο κινητών τηλεφώνων.

Διεπαφές τηλεφώνων. Δύο συνδέσεις τηλεφώνων διατίθενται για το νέο Golf που περιλαμβάνουν ψηφιακό επεξεργαστή λόγου. Μαζί με ένα μικρόφωνο υψηλής ποιότητας ενσωματωμένο στην επένδυση οροφής και σύνδεση με την εξωτερική κεραία, εγγυάται εξαιρετική ποιότητα λόγου. Η στάνταρ σύνδεση διατίθεται με Connectivity Package (συμπερ. Θύρα USB, επίσης κατάλληλη για συσκευές Apple) και από το σύστημα infotainment Composition Media. Στην έκδοση “Comfort”, περιλαμβάνονται επίσης λειτουργία επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης, σύνδεση κεραίας, επίσης επαγωγική και δύο θύρες USB (ομοίως συμβατές με Apple). Για την επαγωγική σύνδεση ενός smartphone, αρκεί να τοποθετηθεί στη σχετική θήκη στην κεντρική κονσόλα (για smartphones συμβατά με Qi). Οι συνδέσεις τηλεφώνου προσφέρουν πολύ καλύτερη ποιότητα λόγου από τα απλά συστήματα Bluetooth (HFP).

 

Εφαρμογές και online υπηρεσίες

Η τελευταία γενιά του Modular Infotainment Matrix δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για σύνδεση του Golf με σημερινά Apple και Android smartphones μέσω App Connect. Για το σκοπό αυτό, μαζί με το MirrorLink® (Android) το App Connect ενσωματώνει τώρα Apple CarPlay™ και Android Auto™ (Google) στα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας.

DoorBird. Το νέο Golf είναι ένα από τα καλύτερα συνδεδεμένα οχήματα της εποχής μας. Παράδειγμα, η νέα λειτουργία DoorBird, με την οποία ο οδηγός μπορεί να παραμένει στο σπίτι ενώ βρίσκεται στο δρόμο. Συγκεκριμένα, μέσω του MirrorLink® είναι εφικτή η διασύνδεση του συστήματος θυροτηλεόρασης που είναι εγκατεστημένο στο σπίτι, το διαμέρισμα ή το γραφείο το οδηγού με το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Εάν κάποιος χτυπήσει το κουδούνι του σπιτιού – όπως κάποιο μέλος της οικογένειας που έχει ξεχάσει τα κλειδιά του – η εικόνα του ατόμου που καταγράφει η κάμερα του σπιτιού εμφανίζεται στην οθόνη του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει ακόμα και συνομιλία με το άτομο μέσω της hands-free μονάδας του Golf και το ξεκλείδωμα της πόρτας.

Media Control. Η Volkswagen προσφέρει μία σύνδεση στο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας για tablet (και smartphone) με τη μορφή της εφαρμογής Media Control, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον εύκολο έλεγχο πολλών λειτουργιών του συστήματος infotainment από ένα tablet. Οι επιβάτες απλά συνδέουν το tablet τους στο Discover Media ή το Discover Pro μέσω του WiFi hotspot. Τα συστήματα που μπορούν να ελέγχονται είναι το ραδιόφωνο, όλες οι πηγές ήχου και βίντεο (π.χ. USB, CD, DVD, σκληρός δίσκος) και το σύστημα πλοήγησης. Όταν επιλέγεται μουσική, το μενού του Media Control εμφανίζει πληροφορίες για το όνομα του ερμηνευτή και του άλμπουμ, καθώς και την εικόνα του εξωφύλλου. Επιπλέον των στάνταρ λειτουργιών του μενού πλοήγησης, υπάρχει επίσης η δυνατότητα διαδικτυακής αναζήτησης διευθύνσεων και η χρήση των αποτελεσμάτων για εισαγωγή προορισμών. Οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να στέλνουν εκδηλώσεις του ημερολογίου και καταχωρήσεις διευθύνσεων ενός tablet ή smartphone στο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας ως προορισμούς πλοήγησης. Με αυτό τον τρόπο, το Media Control γίνεται μία κινητή προέκταση του συστήματος infotainment και παράλληλα ένα προσιτό σύστημα ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών (Rear Seat Entertainment).

Car-NetSecurity & Service”. Είναι η πρώτη φορά που η Volkswagen προσφέρει το πακέτο “Security & Service” στο Golf, παρέχοντας στον οδηγό υποστήριξη σε ποικίλες καταστάσεις. Από τις σημαντικότερες υπηρεσίες είναι “Emergency Service” (Υπηρεσία Έκτακτης Ανάγκης), “Automatic Αccident Reporting” (Αυτόματη Αναφορά Ατυχήματος), “Roadside Service” (Οδική Βοήθεια) και “Service Scheduling” (προγραμματισμός σέρβις με το συνεργείο).

• “Emergency Service”. Σε περίπτωση ατυχήματος με ενεργοποίηση αερόσακων, το σύστημα θέτει αυτόματα σε λειτουργία μία κλήση προς υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η οποία ενεργοποιείται και μηχανικά πιέζοντας έναν ανεξάρτητο διακόπτη ‘SOS’. Σε κάθε περίπτωση, δημιουργείται μία σύνδεση με το Volkswagen Emergency Centre και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης λαμβάνουν άμεσα σημαντικές πρώτες πληροφορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κλήση έκτακτης ανάγκης δεν ενεργοποιείται μόνο μετά από εμπλοκή του αυτοκινήτου σε ατύχημα, αλλά και σε περιπτώσεις προβλημάτων υγείας ή ατυχημάτων με άλλους χρήστες των δρόμων.

• “Roadside service”. Ο οδηγός μπορεί να επικοινωνήσει με την υπηρεσία έκτακτης ανάγκης της Volkswagen από το σύστημα infotainment, και οι υπεύθυνοι μπορούν άμεσα να αναζητήσουν τοπική οδική βοήθεια. Τα δεδομένα του οχήματος και η θέση του οδηγού αποστέλλονται αυτόματα στην υπηρεσία έκτακτης ανάγκης όταν ενεργοποιηθεί κλήση οδικής βοήθειας. Μία φωνητική σύνδεση δημιουργείται μεταξύ του οδηγού και των Volkswagen Emergency Services.

Πέραν αυτών, το Security & Serviceπροσφέρει λειτουργίες όπως έλεγχος κλειδώματος αυτοκινήτου και σβηστών φώτων (ερώτηση μέσω Car-Net σε smartphone ή μέσω της θύρας Car-Net σε PC). Όσοι έχουν κάποιον στην οικογένεια που μαθαίνει να οδηγεί θα εκτιμήσουν το “Area Alert” (αυτόματη ειδοποίηση εάν το Golf φτάνει σε μία προκαθορισμένη περιοχή ή απομακρύνεται από αυτή) και “Speed Alert” (ενεργοποιείται μόλις γίνει υπέρβαση ενός συγκεκριμένου ορίου ταχύτητας). Ένα ακόμα χρήσιμο χαρακτηριστικό είναι το “Online Anti-Theft Alarm”: εάν γίνει απόπειρα παραβίασης του αυτοκινήτου, το Golf σας στέλνει ένα προειδοποιητικό μήνυμα στην εφαρμογή Volkswagen Car-Net (και μέσω smartwatch) και /ή μήνυμα μέσω email.

Car-NetGuide & Inform”. Με το “Guide & Inform” μπορείτε να χρησιμοποιείτε μία ευρεία γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών για τα συστήματα Discover Media και Discover Pro. Οι υπηρεσίες που διατίθενται για το Discover Media περιλαμβάνουν “Online POI Search” (Online Αναζήτηση Σημείων Ενδιαφέροντος), “Online Destination Import” (Online Εισαγωγή Προορισμού), “Route Import” (Εισαγωγή Διαδρομής), “Fuel Info” (εντοπισμός, διαθεσιμότητα σταθμού ανεφοδιασμού και τιμή καυσίμου), “News”, “Parking Info” (εντοπισμός και διαθεσιμότητα χώρου στάθμευσης), “Weather” (Καιρός), “Charging Stations” (Σταθμοί Φόρτισης για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα) και “Online Traffic Information”. Η υπηρεσία Online Traffic Information (πληροφορίες κυκλοφορίας Live) διευκολύνει την πρόβλεψη διάρκειας κάθε ταξιδιού με το Golf καθώς λαμβάνει υπόψη δεδομένα όπως πυκνότητα κυκλοφορίας και μποτιλιαρίσματα, εκτόνωση κυκλοφοριακής συμφόρησης και λοιπά εμπόδια στο δυναμική καθοδήγηση διαδρομής του συστήματος πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο. Τα μηνύματα εμφανίζονται στο στοιχείο “Traffic” του μενού. Ταυτόχρονα, γραφικές και έγχρωμες ενδείξεις στο χάρτη της οθόνης εξακολουθούν να προσφέρουν τρέχουσες πληροφορίες για τις συνθήκες κυκλοφορίας. Το Online Traffic Information βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει τις κυκλοφοριακές ανασχέσεις (μποτιλιαρίσματα) στις καθημερινές μετακινήσεις ή στις διακοπές. Η μεγαλύτερη γκάμα λειτουργιών για το σύστημα Discover Pro περιλαμβάνει επίσης στοιχεία όπως “Online POI Search”, “ Online Map Update” και “Online Grace Note” που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επαναφόρτωση online δεδομένων μουσικών τίτλων και εξωφύλλων.

 

Συστήματα υποβοήθησης εν μέρει αυτοματοποιημένα

Αυτοματοποιημένες λειτουργίες κίνησης:

Χάρη στο σύστημα υποβοήθησης στο μποτιλιάρισμα το Golf είναι καθ’ οδόν -έως τα 60 χλμ./ώρα- εν μέρει αυτόνομο.

Το Golf θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο με σύστημα υποβοήθησης στο μποτιλιάρισμα Traffic Jam Assist και emergency assist.

Το νέο σύστημα αναγνώρισης πεζών βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια μέσα στην πόλη

Το Golf προστατεύει τον οδηγό, τους επιβάτες και τους πεζούς καλύτερα από ποτέ

Αν υπήρξε ποτέ ένα αυτοκίνητο, το οποίο ακολουθούσε πάντα την τεχνολογική πρόοδο, αυτό ήταν το Golf και οι επτά πρώτες γενιές του. Καινοτομίες, όπως το ABS, το ESC και αργότερα ένα μεγάλο φάσμα συστημάτων υποβοήθησης ήταν για εκατομμύρια ανθρώπους αυτονόητα βοηθήματα στο οπλοστάσιο του Golf. Για παράδειγμα, το μικρομεσαίο Volkswagen ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, το οποίο διέθετε σύστημα αυτόματης προσαρμογής της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC), σύστημα Front Assist με λειτουργία έκτακτης ανάγκης City, Lane Assist, αισθητήρα Blind Spot, υποβοήθηση ασφαλούς εγκατάλειψης θέσης στάθμευσης, Park Assist, σύστημα προειδοποίησης για την κούραση του οδηγού, κάμερα οπισθοπορείας (Rear View), σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, φρένο αποφυγής μαζικών συγκρούσεων (multicollision brake) και σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκού. Ακριβώς σε αυτόν τον τομέα εστιάζει και το τελευταίο, αναβαθμισμένο Golf. Με τη γενιά του 2017 η Volkswagen επεκτείνει το πρόγραμμα των συστημάτων υποβοήθησης με το σύστημα που βοηθά τον οδηγό σε συνθήκες αυξημένης κίνησης, με το νέο σύστημα αναγνώρισης πεζών για το Front Assist με τη λειτουργία City Emergency Brake, με το Trailer Assist, που ελέγχει καλύτερα την πορεία του ρυμουλκούμενου οχήματος (για πρώτη φορά στην κατηγορία) και το Emergency Assist. Επιπλέον, η προληπτική προστασία των επιβατών (PreCrash) εξελίχθηκε περαιτέρω.

Σύστημα υποβοήθησης της πορείας μέσα στο μποτιλιάρισμα - το Golf κινείται εν μέρει όντας αυτοματοποιημένο

Εν μέρει αυτοματοποιημένο μέσα στο μποτιλιάρισμα. Η Volkswagen εξέλιξε το σύστημα υποβοήθησης της πορείας μέσα στο μποτιλιάρισμα, βασιζόμενη στο Lane Assist (σύστημα που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του) και στο ACC (αυτόματη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας). Αυτό το σύστημα είναι διαθέσιμο στα μοντέλα που εφοδιάζονται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, κάνοντας την οδήγηση μέσα στο μποτιλιάρισμα σαφώς πιο άνετο. Επιπλέον, η μετακίνηση υπ’ αυτές τις συνθήκες γίνεται και πιο ασφαλής, αφού το σύστημα βοηθά στην αποφυγή ακόμα και των συνηθισμένων συγκρούσεων από πίσω.

Lane Assist συν ACC. Χάρη στη συνεργασία των συστημάτων υποβοήθησης το Golf είναι σε θέση να μετακινείται για πρώτη φορά έως τα 60 χλμ./ώρα εν μέρει αυτόνομα. Βασικός παράγοντας είναι το σύστημα Lane Assist, το οποίο παρέχει τη λειτουργία της προσαρμοζόμενης διατήρησης της πορείας στη λωρίδα, όπου το σύστημα «στρίβει» προς την αντίθετη κατεύθυνση διορθώνοντας, εφόσον «αντιληφθεί» πως το αυτοκίνητο εμφανίζει την τάση να αλλάξει λωρίδα. Ταυτόχρονα, το σύστημα Lane Assist διατηρεί το Golf στη μέση της λωρίδας ή στη θέση που προτιμά ο οδηγός πάνω σε αυτήν. Το δεύτερο σύστημα υποβοήθησης, το ACC, συνεργάζεται άμεσα με το σύστημα υποβοήθησης στο μποτιλιάρισμα, αφού με ενεργό το ACC η επιβράδυνση και η επιτάχυνση γίνονται αυτόματα, όταν το Golf κινείται με ταχύτητα μποτιλιαρίσματος. Με άλλα λόγια, αυτό το σύστημα είναι σε θέση να υποστηρίξει το αυτοκίνητο τόσο κατά τον οριζόντιο όσο και κατά τον κάθετο άξονά του. Επομένως, το Golf στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει αυτόματα μέσα στο όριο λειτουργίας των συστημάτων του, φυσικά με την προϋπόθεση πως ο οδηγός θα έχει τα χέρια του στο τιμόνι και πως θα μπορεί να γυρίζει και αυτός το τιμόνι, ώστε να μπορεί να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Το φάσμα ταχύτητας του ACC. Το φάσμα ταχύτητας του ACC έχει επεκταθεί: Η αυτόματη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία όχι μόνο έως και τα 160 χλμ./ώρα, όπως έως σήμερα, αλλά έως και τα 210 χλμ./ώρα!

Emergency Assist – το Golf επιβραδύνει εν μέρει αυτόματα σε περίπτωση ανάγκης

Το Golf αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός δεν αντιδρά σωστά. Το νέο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το Lane Assist και το ACC συγχωνεύονται σε ένα νέο σύστημα υποβοήθησης, ονομάζεται Emergency Assist. Όσο οι αισθητήρες αναγνωρίζουν πως ο οδηγός δεν εμφανίζει δραστηριότητες αλλαγής κατεύθυνσης, επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, τότε το σύστημα ξεκινά σε διάφορα στάδια την αφύπνιση του οδηγού και θέτει το αυτοκίνητο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Την ίδια στιγμή ενεργοποιούνται τα αλάρμ, ενώ το ίδιο το αυτοκίνητο πραγματοποιεί συνεχώς ελαφρές αλλαγές πορείας, προειδοποιώντας τους οδηγούς των οχημάτων που κινούνται εκεί κοντά για την επικινδυνότητα της κατάστασης.

Από την πλευρά του, το ACC εμποδίζει την πρόσκρουση σε προπορευόμενα οχήματα, ενώ το Emergency Assist επιβραδύνει το Golf συνεχώς μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του.

Λειτουργία επιβράδυνσης έκτακτης ανάγκης Front Assist και City Emergency Brake - αναγνωρίζει πεζούς

Ασφάλεια μέσα στην πόλη. Το Front Assist είναι ένα σύστημα, το οποίο προειδοποιεί και επιβραδύνει αυτόματα σε περίπτωση μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης. Σημαντικό μέρος του συστήματος Front Assist είναι η λειτουργία επιβράδυνσης έκτακτης ανάγκης City. Η νεότερη εκδοχή του Front Assist στο ανανεωμένο Golf δεν αναγνωρίζει μόνο άλλα οχήματα, αλλά και πεζούς, οι οποίοι κινούνται πιθανότατα κάθετα στο δρόμο. Σε περίπτωση που ένας πεζός κινδυνεύει, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και το Golf φρενάρει τελικά αυτόνομα.

Trailer Assist - εν μέρει αυτόματη στάθμευση με ρυμουλκούμενο

Κίνηση προς τα πίσω με ρυμουλκούμενο. Ακόμα μία καινοτομία στη μικρομεσαία κατηγορία είναι το Trailer Assist. Αυτό το σύστημα αναλαμβάνει να απαλλάξει τον οδηγό από την πολύπλοκη σκέψη που απαιτείται κατά τους ελιγμούς στάθμευσης με όπισθεν, ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου υπάρχει ένα ρυμουλκούμενο. Για παράδειγμα, ο οδηγός πρέπει να στρίψει το τιμόνι προς τα αριστερά, ώστε το trailer να στρίψει δεξιά και το αντίθετο. Γενικότερα, όμως, στόχος της Volkswagen ήταν να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά, αλλά και η ευθυβολία του ρυμουλκούμενου και να γίνει πιο ακριβής η τοποθέτησή του στις μεγάλες διαδρομές. Όλα αυτά, λοιπόν, έγιναν πραγματικότητα χάρη στο Trailer Assist. Προκειμένου να σταθμεύσει κανείς ένα Golf που φέρει ρυμουλκούμενο, φέρνοντάς το από το δρόμο με την όπισθεν σε μία πιλοτή, αρκεί αρχικά να βρει ο οδηγός τη σωστή θέση εκκίνησης και να επιλέξει την όπισθεν. Στη συνέχεια, πρέπει να πιέσει το σχετικό διακόπτη, ώστε να ενεργοποιηθεί το σύστημα. Στον πίνακα οργάνων εμφανίζονται τόσο η πραγματική πορεία του αυτοκινήτου όσο και η πιθανή. Όλα αυτά είναι δυνατά με τη βοήθεια αλγορίθμων επεξεργασίας εικόνας από τα στοιχεία που παρέχει η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία ελέγχει και αξιολογεί τη γωνία καμπής του ρυμουλκούμενου. Με τη βοήθεια του χειριστηρίου της ρύθμισης των καθρεπτών, το οποίο λειτουργεί σαν joystick, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και την επιθυμητή πορεία του trailer. Έτσι, το Golf αναλαμβάνει τις εντολές του οδηγού, ο οποίος χρησιμοποιεί διακριτικά τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, με αποτέλεσμα το σωστό προσανατολισμό του Golf μέσα από το αυτόματο πιλοτάρισμα του ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.

Park Assist 3.0 - εν μέρει αυτόματοι ελιγμοί στάθμευσης

Στρίβει αυτόματα. Με τη βοήθεια του Park Assist είναι δυνατή η ημιαυτόματη στάθμευση σε όλες τις πιθανές θέσεις, που βρίσκονται παράλληλα με μία οδό ή κάθετα σε αυτήν. Ταυτόχρονα, υποστηρίζεται και η ασφαλής έξοδος από τη θέση στάθμευσης, που είναι παράλληλη με το δρόμο. Σε περίπτωση θέσεων, κάθετων σε σχέση με το δρόμο, το Golf έχει τη βοήθεια της τεχνολογίας όχι μόνο κινούμενο με την όπισθεν, αλλά και προς τα εμπρός. Η πρώτη γενιά του Park Assist υποστήριζε με το αυτοματοποιημένο σύστημα διεύθυνσης τη στάθμευση με την όπισθεν σε θέσεις παράλληλες με το δρόμο. Η δεύτερη γενιά του Park Assist έκανε δυνατούς τους ελιγμούς στάθμευσης και προς θέσεις, που είναι κάθετες στο δρόμο. Έτσι, ακόμα και οι πιο μικρές σε μήκος παράλληλες με το δρόμο θέσεις αποδείχθηκαν μια εύκολη υπόθεση για το μικρομεσαίο Volkswagen. Η τρίτη γενιά του Park Assist, που εξοπλίζει το ανανεωμένο Golf, εξασφαλίζει ακόμα και την ημιαυτόματη κίνηση προς τα εμπρός σε θέσεις κάθετες προς το δρόμο.

 

Προληπτική προστασία επιβατών

Το Golf είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, που ήταν και είναι εφοδιασμένο με σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (PreCrash). Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του Golf, η προληπτική προστασία επιβατών βελτιώθηκε περαιτέρω. Χάρη στην έξυπνη συνεργασία με το Front Assist, το σύστημα αντιδρά επιπρόσθετα στις απότομες επεμβάσεις των φρένων και στους εμφανείς κινδύνους πρόσκρουσης, ώστε να προστατευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι επιβάτες. Αν το σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών αναγνωρίσει έναν πιθανό κίνδυνο ατυχήματος, όπως οι συνέπειες ενός φρεναρίσματος πανικού, τότε οι ζώνες ασφαλείας του οδηγού και του συνοδηγού σφίγγουν, προκειμένου οι αερόσακοι και οι ζώνες ασφαλείας να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο παροχής προστασίας. Σε περίπτωση που προκύψει μία εξαιρετικά ασταθής και κρίσιμη κατάσταση, όπως μία έντονη υπερστροφή ή μία έντονη υποστροφή, και οι δύο με το ESC να επεμβαίνει, τότε κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη οροφή, αφήνοντας μόνο ένα μικρό περιθώριο. Έτσι, οι πλευρικοί αερόσακοι και αυτοί της κεφαλής προστατεύουν τους επιβάτες με τον καλύτερο τρόπο, αποδίδοντας άριστα το έργο τους.

Προσωπικές ρυθμίσεις - οι προσωπικές ρυθμίσεις αποθηκεύονται

Το κλειδί ως ID. Ο αριθμός των συστημάτων άνεσης και υποβοήθησης αυξάνονται με κάθε γενιά αυτοκινήτων. Πολλά από αυτά τα συστήματα ρυθμίζονται σε προσωπικό επίπεδο και χρησιμοποιούνται συχνά από διάφορους οδηγούς ενός αυτοκινήτου. Κάθε οδηγός πρέπει στις φυσιολογικές περιπτώσεις να ενεργοποιεί τις καινοτομίες με βάση τις δικές του προτιμήσεις. Προκειμένου αυτό να γίνεται πιο απλά, η Volkswagen ενσωμάτωσε στο κλειδί τις προσωπικές ρυθμίσεις. Έτσι, οι προτιμήσεις ενός οδηγού συγκεντρώνονται και αποθηκεύονται στον προσωπικό λογαριασμό του. Μέσω της διαχείρισης χρήστη μπορεί κάθε οδηγός ταχύτατα να ενεργοποιήσει τον προσωπικό λογαριασμό του και να ανακαλέσει τις ρυθμίσεις του. Ο εκάστοτε οδηγός αναγνωρίζεται πολύ απλά μέσω του κλειδιού του αυτοκινήτου του, κάτι που γίνεται με το άνοιγμα των ασφαλειών του Golf. Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιούνται ακόμα και οι πρώτες ρυθμίσεις, όπως η αποθηκευμένη θέση οδήγησης στην πλευρά του οδηγού. Συνοπτικά, ανάλογα με την έκδοση, το εύρος των διαθέσιμων προσωπικών ρυθμίσεων:

  • Εξωτερικοί καθρέπτες (αυτός του συνοδηγού «χαμηλώνει» με επιλεγμένη την όπισθεν)

  • Αυτόματη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα ACC και Front Assist

  • Σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας (σύστημα πλοήγησης, λίστα προεπιλεγμένων ραδιοφωνικών σταθμών, ρυθμίσεις έντασης ήχου για το ραδιόφωνο, το κινητό τηλέφωνο και τα άλλα διαθέσιμα μέσα)

  • Αυτόματος κλιματισμός

  • Πίνακας οργάνων / ενδείξεις πολλαπλών λειτουργιών

  • Lane Assist

  • Φώτα και ορατότητα (“Leaving home” και “Coming home”, αισθητήρας βροχής)

  • Park Assist

  • Κλείσιμο / άνοιγμα θυρών

  • Αισθητήρας Blind Spot Plus με υποβοήθηση εγκατάλειψης θέσης στάθμευσης

  • Κάθισμα οδηγού (σε κάθισμα που διαθέτει μνήμη)