Audi A3 Clubsport Quattro Concept: 525 ίπποι!


Σχεδιασμένο ειδικά για το Worthersee, το hot sedan μπορεί να αποτελέσει και προπομπό του RS3...

  • 19/5/2014

Η Audi έχει να επιδείξει ένα άκρως εντυπωσιακό sedan στο ετήσιο Wörthersee Meeting στο Reifnitz της Αυστρίας (Μάιος 28 έως 31) με την ονομασία A3 Clubsport Quattro Concept. Βασισμένο στο Audi S3 sedan, το πρωτότυπο έχει κάτω από το καπό τον υπερτροφοδοτούμενο 5κύλινδρο TFSI των 2,5 λίτρων. Ο κινητήρας για την περίσταση αποδίδει 525 PS και 600 Nm μέγιστης ροπής μεταξύ των 2.300-6.000 rpm.

Με το συνολικό βάρος να περιορίζεται στα 1.527 kg, η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 2,9 kg, γεγονός που σημαίνει ότι είναι ικανό να έχει επιδόσεις αντίστοιχες με αυτές ενός supercar: το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται μόλις σε 3,6'' και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 310 km/h!

Για να φτάσει η απόδοση στους 525 ίππους (225 περισσότερους από το S3), ο κινητήρας διαθέτει ένα «μεγάλο» turbo του οποίου η μέγιστη πίεση αγγίζει το 1,5 bar και φυσικά υπάρχει και μεγαλύτερο intercooler. Σύμφωνα με την Audi ο ήχος του κινητήρα ενισχύεται περεταίρω από ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής που βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, ενώ το καπάκι του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από CFRP (Carbon Fiber-Reinforced Polymer). Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (το γνωστό S Tronic), το οποίο μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς του... θηρίου χάρη στο σύστημα Quattro.

Σχεδιαστικά το Audi A3 Clubsport Quattro δείχνει και είναι πολύ πιο... κακό από το S3 sedan, με το αμάξωμα να βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος κατά 10 mm και να πατάει σε τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 275/25 R21. Το ματ αλουμινένιο πλαίσιο και η τεράστια εμπρός μάσκα με το γυαλιστερό μαύρο κυψελοειδές κάλυμμα ενισχύεται από το λογότυπο quattro. Οι τέσσερις κύκλοι της εταιρείας είναι τοποθετημένοι στο καπό με το εμπρός σπόιλερ να είναι κατασκευασμένο και αυτό από CFRP.

Από το πλάι οι «boxed» προφυλακτήρες θυμίζουν κάτι από τα κλασικά quattro και το νέο RS 4 Avant. Η τάπα της βενζίνης και οι μικροί εξωτερικοί καθρέπτες θυμίζουν κάτι από τα αγωνιστικά οχήματα της Audi όπως επίσης και το μεγάλο diffuser στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό υπάρχουν καθίσματα αγωνιστικού τύπου, μαύρες επενδύσεις, κόκκινοι δείκτες, λευκά νούμερα στον πίνακα οργάνων, όπως και δύο μεγάλοι ξεχωριστοί διακόπτες στο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, που χρησιμοποιούνται για το start/stop του κινητήρα και την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης από το σύστημα της Audi «drive select».