Audi TT Offroad: Μεταξύ δύο κόσμων


Συνδυασμός Sports-coupe και SUV, plug-in υβριδικό 408 ίππων και τετρακίνητο!

  • 29/4/2014

Το δικό της αμάλγαμα ανάμεσα σε ένα sports-coupe και ένα SUV -μικρότερου μεγέθους αλλά ίδιας φιλοσοφίας με τη Mercedes-Benz Concept Coupe SUV- παρουσίασε η Audi στο Πεκίνο, αποκαλύπτοντας το plug-in υβριδικό και τετρακίνητο πρωτότυπο TT Offroad.

Η γερμανική εταιρεία δεν αρνήθηκε ότι μια περαιτέρω εξέλιξη του πρωτοτύπου TT Offroad ενδέχεται να βγει στην παραγωγή, στο εγγύς μέλλον, καθώς ο Δρ. Ulrich Hackenberg δήλωσε πως «είναι μια πρώτη ιδέα για το πώς θα φανταζόμασταν ένα νέο μοντέλο στην οικογένεια του ΤΤ».

Παρότι τετράθυρο, το Audi TT Offroad υιοθετεί την coupe αισθητική του κανονικού ΤΤ, ενώ οι διαστάσεις του (μήκος 4,39 μέτρα, πλάτος 1,85 και μεταξόνιο 2,63 μ.) παραπέμπουν στο Q3 - με εξαίρεση, βέβαια, το ύψος. Το πρωτότυπο είναι 8 εκατοστά χαμηλότερο του Q3, στα 1,53 μέτρα.

Συνεπώς, το TT Offroad προσφέρει αρκετό χώρο για δύο ενήλικες επιβάτες και στα πίσω καθίσματα. Ο σπορ σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων -στην ουσία μια οθόνη TFT 12,3 ιντσών με 3D γραφικά- παραπέμπει στο ΤΤ, ενώ από το Q3 έχει πάρει και ορισμένες από τις πρακτικές λύσεις λειτουργικότητας του εσωτερικού (όπως την κονσόλα του κεντρικού τούνελ που φτάνει μέχρι τα πίσω καθίσματα).

Στα μηχανικά μέρη, τώρα. Το όλο υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον turbo κινητήρα 2.0 TFSI και από δύο ηλεκτροκινητήρες των 40 και 85 kW και παράγει συνολικά 408 ίππους και 650 Nm ροπής. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.

Μέσω του διπλού συμπλέκτη και εξατάχυτου κιβωτίου e-S tronic, η ροπή μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ στους πίσω μεταδίδεται η ροπή των 270 Nm που παράγει ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα.

Το TT Offroad μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική του αυτονομία φτάνει τα 546 χιλιόμετρα. Ο οδηγός μπορεί αν το επιθυμεί, μέσα από μια ρύθμιση στην κεντρική κονσόλα, να επιλέξει πότε θα χρησιμοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια - για παράδειγμα, μπορεί να τη φυλάξει για τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής του.

Το υβριδικό σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: EV, υβριδική και Sport. Στην πρώτη δίνεται έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Στη δεύτερη οι τρεις κινητήρες αλληλοσυμπληρώνονται, ενώ στην τρίτη είναι διαθέσιμη όλη η ισχύς όλου του συστήματος.

Κάτι ανάλογο κάνει και το σύστημα τετρακίνησης, καθώς μετατρέπει το TT Offroad σε τετρακίνητο -δίνοντας ροπή από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς- όταν ανιχνεύει συνθήκες έλλειψης πρόσφυσης. Έτσι, ουσιαστικά το πρωτότυπο μετατρέπεται σε μια παραλλαγή της τεχνολογίας e-tron Quattro.

Η φόρτισης της μπαταρίας ιόντων-λιθίου γίνεται από συμβατικές πρίζες ή ταχείας φόρτισης, ενώ το πρωτότυπο μπορεί να φορτιστεί και με την τεχνολογία Audi Wireless Charging. Είναι τοποθετημένη μπροστά από τον πίσω άξονα, κρατώντας χαμηλά το κέντρο βάρους. Η κατανομή βάρους είναι 54:46 μεταξύ των δύο αξόνων.

Το Audi TT Offroad είναι, και αυτό, βασισμένο στο νέο πάτωμα MQB του ομίλου VW και συνοδεύεται από την τελευταία γενιά των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της συμπεριφοράς, όπως το «junction assistant» που βοηθά στην πρόληψη πλαγιομετωπικών συγκρούσεων σε διασταυρώσεις.

Ένα άλλο σύστημα είναι το «online traffic light information», το οποίο επιδεικνύει στον οδηγό με τι ταχύτητα πρέπει να οδηγεί για να συναντήσει πράσινο το επόμενο φανάρι - ενώ στο κόκκινο εμφανίζει στον κεντρικό πίνακα οργάνων την αντίστροφη μέτρηση των δευτερολέπτων μέχρι να ανάψει πράσινο.