Audi TT Quattro Sport Concept: Η «άγρια» πλευρά του ΤΤ!


Ένα πρωτότυπο 420 ίππων και αγωνιστικού προσανατολισμού.

  • 6/3/2014

Στην κορυφή της «πυραμίδας» της νέας γενιάς του ΤΤ, που παρουσίασε η Audi στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, τίθεται το εκρηκτικό πρωτότυπο Audi TT Quattro Sport που αγγίζει, μόλις με τον δίλιτρο κινητήρα TFSI, τους 420 ίππους!

Με το πρωτότυπο της Γενεύης, η γερμανική εταιρεία προσφέρει ένα αυτοκίνητο που η ίδια υποστηρίζει ότι ενδείκνυται για αγωνιστική οδήγηση, ενώ την ίδια στιγμή επιδεικνύει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η τεχνολογία που εφαρμόζεται στη γκάμα του νέου ΤΤ.

Η κυριότερη πτυχή φυσικά αυτής της τεχνολογίας είναι η απομύζηση 420 ίππων από έναν κινητήρα 2.000 κ.εκ. Η απόδοση 210 ίππων ανά λίτρο είναι μεγαλύτερη από εκείνη που πετύχαινε ο κινητήρας του αγωνιστικού πρωτοτύπου R18, που κέρδισε τις 24 Ώρες του LeMans το 2001! Εκείνος ήταν ο πρώτος βενζινοκινητήρας της Audi που συνδύαζε την υπερσυμπίεση με τον κινητήρα άμεσου ψεκασμού FSI της Audi.

Ο 2.0 TFSI του TT Quattro Sport Concept είναι ικανός να το επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα (με τη βοήθεια της μείωσης του βάρους στα 1.344 κιλά, με τη χρήση ελαφρύτερου κράματος χωροδικτυώματος και με την αφαίρεση περιττού εξοπλισμού) και επίσης αποδίδει 450 Nm ροπής στο φάσμα 2.400-6.300 στροφών, ωστόσο τα 300 Nm είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.900 σ.α.λ. Το «κόκκινο» βρίσκεται στις 7.200 σ.α.λ.

Για τη μετάδοση της ροπής του αναβαθμισμένου (σε πολλούς τομείς του) κινητήρα στο δρόμο φροντίζει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic και φυσικά το σύστημα τετρακίνησης, του οποίου ο πολύδισκος συμπλέκτης είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα για να συμβάλλει στη βέλτιστη κατανομή βάρους. Το τελικό της αποτέλεσμα είναι 54% εμπρός-46% πίσω.

Η ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός - πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) του Audi TT Quattro Sport Concept είναι λίγο πιο σκληρή και το φέρνει πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, ενώ το σύστημα πρόσφυσης ESP μπορεί να ανεπεργοποιηθεί μερικώς ή ολικώς. Το νέο ΤΤ, θυμίζουμε, βασίζεται στο νέο δάπεδο MQB του ομίλου VW, το οποίο δίνει την ευχέρεια επίτευξης χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις του Audi TT Quattro Sport Concept από τα «απλά» ΤΤ ξεκινούν από τους θηριώδεις αεραγωγούς του ρύγχους και από το splitter από CFRP στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και συνεχίζονται με το αυτοκόλλητο «420» στις πόρτες και με τους κατά 30 χιλ. πιο μυώδεις θόλους, που φιλοξενούν ειδικές ζάντες 20 ιντσών και ημι-σλικ ελαστικά.

Το κάτω μέρος των μαρσπιέ, όπως και ο ευμεγέθης διαχύτης στην απόληξη του δαπέδου, είναι επίσης κατασκευασμένα από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα). Ο διαχύτης περικλείει και τις δύο μεγάλες κυκλικές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ την εικόνα του πίσω μέρους συμπληρώνει η μεγάλη πτέρυγα και δύο αεροδυναμικές εγκοπές κάτω από τα φωτιστικά σώματα για την απαγωγή της θερμότητας.

Το εσωτερικό δεν διαφέρει από τα άλλα ΤΤ, όμως έχουν αφαιρεθεί ορισμένα εξαρτήματά του που δεν χρειάζονται στην πίστα (π.χ. υποβραχιόνια και ηχεία στις πόρτες), ενώ είναι εμπλουτισμένο με πλουσιότερα και πιο αγωνιστικών προδιαγραφών υλικά - όπως σπορ καθίσματα με αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων.

Το τιμόνι φιλοξενεί το κουμπί εκκίνησης / παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και φυσικά τους μοχλοδιακόπτες αλλαγής ταχυτήτων, καθώς και τους περιστροφικούς διακόπτες για τον έλεγχο του «virtual cockpit» της Audi, που καθορίζει τις ενδείξεις στην τεράστια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών του ταμπλό.