Audi TT RS 2016: 400 ίπποι, 0-100 σε 3,7!


Η πιο καυτή έκδοση του Audi TT, το RS αποδίδει 400 ίππους από μόλις 2,5 λίτρα και 480 Nm μέγιστης ροπής!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 4/5/2016

Η πιο καυτή έκδοση του Audi TT, το RS αποδίδει 400 ίππους από μόλις 2,5 λίτρα και 480 Nm μέγιστης ροπής!

Το Beijing Motor Show 2016 επέλεξε η Audi για την αποκάλυψη της πιο καυτής έκδοσης του TT. Φυσικά, όπως και στο παρελθόν, το TT RS διατίθεται τόσο σε coupe όσο και σε roadster έκδοση.

Στην καρδιά του νέου TT RS είναι ο επανασχεδιασμένος υπερτροφοδοτούμενος 5κύλινδρος σε σειρά των 2,5 λίτρων. Το νέο μηχανικό σύνολο διαθέτει πλέον αλουμινένιο μπλοκ, το οποίο όχι μόνο τον βοηθάει να κάνει... δίαιτα της τάξης των 10 kg, αλλά το καθιστά και αρκετά πιο ισχυρό σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 40 ίππους (400 PS συνολικά), ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει πλέον τα 480 Nm!

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (δεν υπάρχει μηχανικό), ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα κλασικά paddle shifts για την αλλαγή των σχέσεων (μοχλοδιακόπτες αν προτιμάτε). Φυσικά η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μόνιμης τετρακίνησης quattro και ένας πολύδισκος συμπλέκτης μοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων.

Σύμφωνα με την Audi το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 3,7 s για το Coupe ενώ το ελαφρώς πιο βαρύ Roadster πραγματοποιεί την ίδια διαδικασία σε 3,9 s. Για να καταλάβετε πόσο γρήγορο είναι το νέο TT RS αρκεί να σας πούμε ότι το «μικρό» Audi R8 των 540 ίππων χρειάζεται 3,5 s για την ίδια διαδικασία. Αν μάλιστα βγουν αληθινές οι φήμες για μία έκδοση «Plus», τότε το TT RS το πιθανότερο είναι ότι σε αυτή του την έκδοση θα είναι ή το ίδιο ή και ταχύτερο από το «baby» R8 με τον V10 των 540 ίππων.

Για να βελτιώσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του TT RS, οι μηχανικοί της Audi εκτός από αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης, έφεραν και το αμάξωμα της σπορ δημιουργίας 10 mm πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τα πιο... αθώα TT, ενώ προαιρετικά διατίθεται και ενεργή ανάρτηση «magnetic ride». Στη βασική του μορφή το νέο TT RS διαθέτει αλουμινένιους τροχούς 19 ιντσών και τεράστιες δισκόπλακες των 370 mm, ενώ προαιρετικά υπάρχουν και ζάντες 20 ιντσών με κεραμικά φρένα.

Αισθητικά το νέο TT RS ξεχωρίζει από το πιο επιθετικό body kit με τον εμπρός προφυλακτήρα να διαθέτει πιο μεγάλες εισαγωγές, ενώ στο νέο πίσω προφυλακτήρα ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικές οβάλ απολήξεις. Οι πλαϊνές ποδιές, τα ανθρακονημάτινα καπάκια των καθρεπτών, οι μεγάλη πίσω αεροτομή (προαιρετικά υπάρχει και πιο διακριτική αεροτομή η οποία «κρύβεται» και αποκαλύπτεται όπως στα πιο... αθώα TT), ενώ ξεχωρίζουν και τα φωτιστικά τεχνολογίας LED. Για πρώτη φορά σε Audi μαζικής παραγωγής υπάρχει προαιρετικά και Matrix OLED τεχνολογία (Organic Light Emitting Diode) για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Οι πωλήσεις του νέου Audi TT RS στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2016 και οι τιμές εκκίνησης στη Γερμανία έχουν οριστεί στα 66.400 ευρώ για το Coupe και στα 69.200 ευρώ για το Roadster.