Γενεύη 2014: Αποκάλυψη του Audi ΤΤ


Αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα η τρίτη γενιά του γερμανικού sports coupe.

  • 5/3/2014

Στην κεντρική σκηνή του περιπτέρου της Audi στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης βρίσκονται το νέο TT Coupe και το TTS Coupe των 315 ίππων, αναβαθμισμένα τόσο επί της εμφάνισης όσο και επί της ουσίας.

Το νέο ΤΤ έρχεται με ανασχεδιασμένη μάσκα και φωτιστικά σώματα, με πιο προηγμένο και ελαφρύτερο χωροδικτύωμα, με νέους κινητήρες και νέα διάταξη της ανάρτησης, με βαρέως αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης (Quattro) και με το πλήρως ψηφιακό «Audi virtual cockpit» στο εσωτερικό του.

Σχεδιαστικά, το νέο ΤΤ ξεχωρίζει από τη πλατύτερη και πιο επίπεδη γρίλια και από τα επίπεδα φωτιστικά σώματα που κρύβουν λαμπτήρες LED και Xenon plus ή, προαιρετικά, την τεχνολογία Audi Matrix LED που παρουσίασε η εταιρεία στο Α8.

Το πίσω μέρος επίσης ξεχωρίζει από τις οριζόντιες και καθαρές γεωμετρικές του γραμμές, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης (τετραπλή στην περίπτωση του TTS), καθώς και για την πτέρυγα που αναδύεται από το αμάξωμα όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα.

Παρότι το μήκος του παρέμεινε σχεδόν ίδιο (4,18 μέτρα), η Audi αύξησε το μεταξόνιό του κατά 37 χιλ. (2,505 μ.) κι έτσι μείωσε τη διάσταση των προβόλων - ωστόσο οι ζάντες, που από μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 20 ίντσες, διατηρούν το μυώδες του χαρακτήρα του γερμανικού sports coupe. Και το 2+2 θέσεων εσωτερικό του αφήνει χώρο αποσκευών 305 λίτρων.

Η Audi πήγε, στο μεταξύ, ένα βήμα παραπέρα το χωροδικτύωμα Audi Space Frame (ASF) της δεύτερης γενιάς, με καλύτερη κατανομή του βάρους νέων κραμάτων αλουμινίου και χάλυβα. Το αποτέλεσμα φαίνεται τόσο στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, όσο και στη μείωση του βάρους από 50 ως 90 κιλά, αναλόγως της έκδοσης. Για παράδειγμα, η έκδοση 2.0 TFSΙ του νέου ΤΤ ζυγίζει τώρα 1.230 κιλά.

Στο εσωτερικό, το νέο ΤΤ υιοθετεί το «ψηφιακό κόκπιτ» που παρουσίασε πρόσφατα η Audi με την κεντρική ψηφιακή οθόνη του ταμπλό και με τα χειριστήρια του κλιματισμού στο κέντρο των κυκλικών αεραγωγών. Ανασχεδιασμένο είναι το -πολλαπλών λειτουργιών- τιμόνι και τα σπορ καθίσματα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα.

Οι κινητήρες, τώρα. Στην παρουσίασή του, το νέο ΤΤ προσφέρεται με τρεις διαφορετικούς τετρακύλινδρους δίλιτρους Turbo -δύο βενζίνης TFSI και έναν πετρελαίου TDI- που αποδίδουν από 184 μέχρι 310 ίππους. Στην τελευταία περίπτωση, του TTS Coupe, η επιτάχυνση από στάση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4,7 δευτερόλεπτα.

Ο 2.0 TDI, που συνοδεύεται με μηχανικό κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποδίδει ροπή 380 Nm, επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτ. και εκπέμπει μόλις 110 γραμ. CΟ2 στο χιλιόμετρο, στο πλαίσιο των περιορισμών Euro 6.

Προαιρετικά το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων, που μπορεί να διατίθεται και μαζί με launch control (ηλεκτρονική υποβοήθηση της εκκίνησης για τον έλεγχο του σπιναρίσματος).

Επίσης, η Audi προχώρησε και σε μικρές ουσιώδεις βελτιώσεις της ανάρτησης, καθώς του συστήματος τετρακίνησης (Quattro) για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης. Πέραν της ρύθμισης «Auto», ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τη λειτουργία του συστήματος στις δικές του απαιτήσεις.