Γενεύη 2014: Το μέλλον της Mitsubishi


Η ιαπωνική εταιρεία προϊδεάζει με τρία εντυπωσιακά υβριδικά πρωτότυπα crossover.

  • 6/3/2014

Η Mitsubishi παρουσίασε στην Ευρώπη και στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης την τριάδα των SUV και Crossover πρωτοτύπων που είχε αποκαλύψει πριν από λίγους μήνες στο Τόκιο. Η ιαπωνική εταιρεία υποστηρίζει ότι τα συμπαγή XR-PHEV και AR και το μεγαλύτερο με μέγεθος GC-PHEV αφήνουν ενδείξεις για τα μελλοντικά της -σχεδιαστικά και τεχνολογικά- πλάνα.

Το AR («Active Runabout») είναι ένα συμπαγές Crossover 4,350 μέτρων που συνδυάζει τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός SUV με την ευρυχωρία και πολυχρηστικότητα ενός MPV. Συνοδεύεται από τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.1 λίτρου, και με μια μικρή γεννήτρια με μπαταρία 48V ιόντων-λιθίου που επανεκκινούν τον κινητήρα μετά το idle-stop και προσθέτουν επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση.

Το φουτουριστικό εσωτερικό του AR προσφέρει τρεις διαφορετικές διατάξεις των έξι θέσεων. Η τρίτη σειρά των δύο καθισμάτων υποχωρεί για να υπάρξει χώρος αποσκευών, ενώ σε άλλη διάταξη η δεύτερη και η τρίτη σειρά μπορούν να τοποθετηθούν αντικριστά, δημιουργώντας έτσι την αίσθηση σαλονιού.

Στις πλευρές των καθισμάτων υπάρξουν ταμπλέτες πολυμέσων για κάθε επιβάτη, ενώ η κεκλιμένη οροφή («Crystal Lighted Roof») έχει περιφερειακά γυάλινη επιφάνεια, προσφέροντας περιμετρική θέα. Το λιτό εσωτερικό συμβάλλει και στη διατήρηση χαμηλού βάρους, που ήταν -βάσει και του υβριδικού συστήματος κίνησης του AR- κεντρικός στόχος στην εξέλιξη του πρωτοτύπου.

Το πρωτότυπο crossover XR-PHEV («X(cross) over Runner») έχει την εμφάνιση ενός υπερυψωμένου sport-coupe και είναι plug-in υβριδικό (η Mitsubishi ονομάζει το σύστημα PHEV), με τον κινητήρα 1.1 turbo βενζίνης MIVEC και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Ένα κύριο χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του -μήκους 4,37 μέτρων- αμαξώματός του είναι το «rake», δηλαδή το σχετικά αυξημένο ύψος του πίσω μέρους σε σχέση με το εμπρός. Αυτό, κατά τη Mitsubishi, προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης σε ποικίλα εδάφη, παρότι η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος δεν είναι μεγάλη.

Στην οροφή του, το XR-PHEV έχει ηλιακούς συλλέκτες για τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ το φουτουριστικό εσωτερικό του μοιάζει σχεδόν να έχει αγωνιστικές καταβολές. Η πρίζα της φόρτισής του βρίσκεται στη μάσκα, ενώ το σύστημα μπορεί να παρέχει ηλεκτρισμό ακόμα και σε οικιακές συσκευές!

Όπως και στο Outlander PHEV, η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του XR-PHEV αυτόματα επιλέγει τη ρύθμιση του υβριδικού συστήματος, αναλόγως των συνθηκών κίνησης. Με τις ρυθμίσεις «Battery Charge Mode» ή «Battery Save Mode» είναι εφικτή η κίνηση του αυτοκινήτου αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, ενώ επιπλέον υπάρχουν και οι ρυθμίσεις «Series Hybrid» και «Parallel Hybrid».

Το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς αφαιρεί το πρόβλημα του επιπλέον βάρους του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομία καυσίμου.

Το μεγαλύτερο σε μέγεθος πρωτότυπο GC-PHEV («Grand Cruiser») είναι ουσιαστικά μια προεπισκόπηση του νέου Pajero. Η τετρακίνησή του είναι μόνιμη και είναι υβριδικό, καθώς ο turbo κινητήρας 3.0 λίτρων συνοδεύεται από ανάλογης απόδοσης ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες, καθώς και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Η μυώδης εμφάνισή του διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Pajero, φυσικά συνδυάζοντάς την με το νέο «οικογενειακό» design που εγκαινιάζουν και τα τρία πρωτότυπα. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, για την επίτευξη καλύτερης κατανομής βάρους.

Όπως και παραπάνω, το υβριδικό σύστημά του αυτόματα επιλέγει μεταξύ της αμιγώς ηλεκτρικής ή της υβριδικής κίνησης - ωστόσο εδώ η τεχνολογία PHEV, συνοδευόμενη από το κιβώτιο 8 σχέσεων, είναι ρυθμισμένη για να μεγιστοποιεί την απόδοση του υβριδικού συστήματος σε κάθε περίσταση και με κάθε ταχύτητα.

Η πρίζα που διαθέτει -όπως και στο XR-PHEV- μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως εξωτερική πηγή ενέργειας, δηλαδή να παρέχει ρεύμα στην περίπτωση ενός κάμπινγκ ή, αν υπάρξει ανάγκη, ακόμα και στις οικιακές συσκευές. Το παρεχόμενο ρεύμα αρκεί για μια ολόκληρη ημέρα για ένα μέσου μεγέθους σπίτι, και μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 13 μέρες αν ο κινητήρας λειτουργεί και φορτίζει τις μπαταρίες.

Το σύστημα τετρακίνησης με ενεργά διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης του GC-PHEV συνοδεύεται και με το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα πρόσφυσης Super-All Wheel Control (S-AWC) -που ξεκίνησε στο Lancer Evolution-, το οποίο ελέγχει τη ροπή και την πέδηση σε κάθε τροχό ξεχωριστά για την ανάκτηση της πρόσφυσης.

Τέλος, στην κονσόλα και στις τεράστιες κεντρικές οθόνες του μεγαλύτερου των τριών πρωτοτύπων της Mitsubishi εφαρμόζονται όλα τα νέα συστήματα ηλεκτρονικών τεχνολογιών άνεσης, ψυχαγωγίας, αλληλεπίδρασης οδηγού-αυτοκινήτου και επικοινωνίας που εξέλιξε η ιαπωνική εταιρεία.