Η Bentley Continental GT είναι δύο αυτοκίνητα σε ένα


Πιο πολυτελή από τις περισσότερες λιμουζίνες και γρηγορότερα από πολλά σπορ αυτοκίνητα: λίγα αυτοκίνητα υπάρχουν, που είναι τόσο αντίθετα όσο η Bentley Continental GT. Αυτό, όμως είναι κάτι, που έχει το κόστος του, και όχι μόνο στην τιμή.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.:BENTLEY
  • 5/11/2018

Ό,τι διαρκεί πολύ, τελικά γίνεται καλό: η Bentley άφησε να περάσουν περισσότερα από δέκα χρόνια για να φτάσει στη δημιουργία της Continental GT. Πρώτον, επειδή το παλιό έχει σημειώσει λαμπρές πωλήσεις και επομένως δεν απαιτείται βιασύνη. Και δεύτερον, επειδή η Bentley βασίστηκε στη βοήθεια της μητρικής Volkswagen, για να αναπτύξει από την αρχή το πιο σημαντικό μοντέλο μέχρι το ντεμπούτο της Bentayga.

Ωστόσο, αυτή η αναμονή άξιζε τον κόπο. Ο προκάτοχος ήταν ήδη ένας εντυπωσιακός συνδυασμός πολυτέλειας και απόδοσης, αλλά η δεύτερη έκδοση του Gran Turismo διαχειρίζεται αυτό το... σπαγγάτο ακόμα καλύτερα: είναι πιο άνετη σε σχέση με την πλειονότητα των πολυτελών sedan και ταχύτερη από πολλά supercars. Εξωτερικά, η Continental GT δείχνει τόσο επιτηδευμένη, ενώ στο εσωτερικό είναι τόσο έξυπνη, που πολλά άλλα αυτοκίνητα της τάξης των 200.000 ευρώ θα αποκτούσαν κόμπλεξ κατωτερότητας.

Η τεχνολογική βάση είναι η νέα Porsche Panamera. Η πλατφόρμα της και η τετρακίνηση αποδεικνύονται πολύ πιο χρήσιμα στοιχεία για τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε σχέση με την παλιά πλατφόρμα του Phaeton, που χρησιμοποίησε το τελευταίο μοντέλο.

Wow, ένας δωδεκακύλινδρος κινητήρας!

Οι συγκρίσεις με άλλα πολυτελή και συνάμα σπορ μοντέλα μπορούν να συνεχίζονται και σε επίπεδο εξοπλισμού, για όλα όσα είναι καλά και ακριβά, από το στερεοφωνικό σύστημα που κοστίζει όσο ένα μικρό αυτοκίνητο και τα ψηφιακά όργανα μέχρι το σύστημα νυχτερινής όρασης. Η κορύφωση έρχεται με τον κινητήρα, που ακόμα και το βάρος των 2,3 τόνων του Gran Turismo δεν μπορεί να δυσκολέψει. Ο θηριώδης δωδεκακύλινδρος κινητήρας των 6,0 lt. αποδίδει ισχύ 635 PS και μέγιστη ροπή 900 Nm, με μοναδική χαλαρότητα, χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια. Ο twin turbo κινητήρας είναι εκπληκτικός: Επιταχύνει την Continental GT σε μόλις 3,7 sec από στάση έως τα 100 km/h και στη συνέχεια είναι σε θέση να φτάσει μέχρι και τα 333 km/h. Ακόμα και η McLaren Senna δεν είναι ταχύτερη από αυτό το αυτοκίνητο.

Πάντως, σε αντίθεση με παλιότερα, η Bentley δεν είναι πλέον μόνο ένα... τρένο υψηλής ταχύτητας και απλώς γρήγορη στις ευθείες. Παρά το βάρος της, είναι επίσης εκπληκτικά γρήγορη και στις στροφές. Γιατί οι μηχανικοί τελικά της εγκατέστησαν σύστημα πλήρως μεταβαλλόμενης τετρακίνησης και αερανάρτηση, που είναι από υπερβολικά μαλακή έως πολύ σκληρή επίσης και τέλος μια αντιστάθμιση κυλίνδρων με τεχνολογία 48 Volt. Εξαιρετικά γρήγοροι ηλεκτροκινητήρες μεταβάλλουν τη ρύθμιση των αντιστρεπτικών έτσι, ώστε το αυτοκίνητο να μην έχει κλίση στις στροφές και αντίστοιχα περνά ταχύτερα από την καμπή.

Όλη η πολυτέλεια αποκρύπτει την άποψη για την πραγματική ζωή. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο είναι τόσο ήσυχο μέσα σε όλη του τη δύναμη, ενσωματώνεται δε τόσο μαλακά όσο στα σύννεφα, που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι κινείσαι όλο και πιο μακριά από την πραγματικότητα με κάθε χιλιόμετρο. 120, 180 ή 240 - δεν αισθάνεσαι πως οδηγείς τόσο γρήγορα. Η Continental κυκλοφορεί στο δρόμο χωρίς κανέναν κόπο.

Τα σταχτοδοχεία είναι πολύ βαριά, το δέρμα παχύ όσο ένα δάχτυλο, τα χειριστήρια των αεραγωγών είναι πιο καλά φτιαγμένα και από μουσικό όργανο, ενώ ο κινητήρας έχει ισχύ και ροπή σε αφθονία - ανεξάρτητα πού και πώς κοιτάς ή αγγίζεις την Continental, πάντα και παντού συναντάς την ίδια πολυτέλεια. Μαζί με την απόδοση είναι στοιχεία αρκετά - με αυτά, η Bentley βρίσκεται με άνεση στην κορυφή των GT, αφήνοντας μερικά κλασικά sedan να φαίνονται τόσο παλιά. Το ίδιο ισχύει και για μερικά exclusive σπορ αυτοκίνητα.