Ηλεκτροκίνητο εκτός δρόμου σε στιλ Land Rover Defender


Εκτός δρόμου όχημα με ηλεκτροκινητήρα από τις ΗΠΑ: Η start-up εταιρεία Bollinger εξέλιξε με το B2 μία σκληροπυρηνική, αλλά με μηδενικές εκπομπές ρύπων... μετενσάρκωση του Land Rover Defender. Το τετρακίνητο μοντέλο των 527 PS αναμένεται στις αγορές το 2020.

 
  • 16/10/2018

Bollinger B2: Μπορεί το όνομα της κατασκευάστριας εταιρείας να είναι παντελώς άγνωστο στον κλάδο του αυτοκινήτου, ωστόσο η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται για ένα off-road μοντέλο από τις ΗΠΑ. Σωστά διαβάσατε: Ο λόγος γίνεται για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Bollinger (ο πληθυντικός χρησιμοποιείται εξαιτίας της ύπαρξης και του μικρότερου σε μήκος B1 εδώ και ένα χρόνο), τα οποία θυμίζουν κατά πολύ σε εμφάνιση το βρετανικό τοτέμ των εκτός δρόμου αυτοκινήτων, το Land Rover Defender. Η start-up εταιρεία από την πολιτεία της Νέας Υόρκης, που ιδρύθηκε μόλις το 2014, παίρνοντας το όνομά της από τον ιδρυτή της Robert Bollinger, έχει να αντιμετωπίσει άμεσα δύο πραγματικούς γίγαντες του χώρου. Κατ’ αρχάς, την Tesla, η οποία θα παρουσιάσει το 2020 ένα ηλεκτροκίνητο pick-up, και κατά δεύτερον, το βρετανικό όμιλο παραγωγής χημικών προϊόντων Ineos, που έχει ανακοινώσει το λανσάρισμα μιας νέας έκδοσης του Defender, όχι ως ηλεκτροκίνητο, αλλά ως υβριδικό.

Η αυτονομία της μπαταρίας των 120 Ah: 322 km

Το 2020 έχει σκοπό να κατασκευάσει μοντέλα παραγωγής και η Bollinger. Μάλιστα, στις αρχές του 2019 θα δούμε το πρωτότυπο μοντέλο και γι’ αυτόν το λόγο είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά ήδη σχετικά συγκεκριμένα. Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι υπεύθυνος για κάθε άξονα, επιλογή που καθιστά το Bollinger B2 τετρακίνητο. Η συνολική ισχύς των δύο μονάδων είναι 527 PS και η μέγιστη ροπή 697 Nm. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 97 km/h ολοκληρώνεται σε 6,5 sec, ενώ σύμφωνα με τους Αμερικανούς η τελική ταχύτητα φτάνει τα 161 km/h.

Η μπαταρία των 120 Ah είναι εγκατεστημένη στο πάτωμα του Bollinger B2 και παράγει αρκετή ενέργεια, ώστε να διανυθούν 322 km. Το εξ Αμερικής ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί τόσο να κάνει ανάκτηση ενέργειας όσο και να φορτιστεί γρήγορα. Για μια πλήρη φόρτιση (δηλαδή με την μπαταρία αρχικά άδεια) -με τα αμερικανικά standard γρήγορης φόρτισης- απαιτούνται 75 λεπτά, τη στιγμή που με άλλα standard αυτλη μπορεί να διαρκέσει έως και 10 ώρες.

Χώρος για τέσσερις και άφθονο φορτίο

Το Β2 παρέχει χώρο για τέσσερις επιβάτες, ζυγίζει σχεδόν 2,3 τόνους και είναι ιδιαίτερα ικανό και στη φόρτωση μεγάλων φορτίων. Το ρυμουλκούμενο βάρος, που ανακοινώνει η Bollinger, είναι 3,4 τόνοι! Η επιφάνεια φόρτωσης έχει πλάτος 1,2 m και μήκος 1,75 m. Μάλιστα, είναι δυνατόν να επιμηκυνθεί στο εσωτερικό του οχήματος, καθώς το πίσω τοιχείο του cockpit ανοίγει και τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται. Έτσι, η νέα επιφάνεια έχει διαθέσιμο μήκος 2,5 m. Επίσης, επειδή κάτω από το μπροστινό καπό δεν υπάρχει κινητήρας, αυτός ο όγκος χρησιμοποιείται ως επιπλέον χώρος αποσκευών. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι οι εξής: Το μήκος είναι 5,27 m, το πλάτος 2,26 m (με τους καθρέφτες) και το ύψος 1,85 m. Όσο για το μεταξόνιο, αυτό φτάνει τα 3,53 m.

Σε ένα αυτοκίνητο, που δείχνει τόσο... ετοιμοπόλεμο, παίζουν σπουδαίο ρόλο τα εκτός δρόμου δεδομένα: Το αμάξωμα απέχει από το έδαφος έως και 50 cm. Επίσης, οι ζάντες των 17 in, που περιβάλλονται από ελαστικά διαστάσεων 285/70 παρέχουν ένα επιπλέον περιθώριο 25 cm.

Οι φανατικοί με την ασφάλεια δε θα το προτιμήσουν

Η Bollinger ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Τύπου ότι ήδη δέχεται παραγγελίες, αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη οι τιμές τόσο για το Β1 όσο και για το Β2. Αρχικός στόχος των Αμερικανών είναι η κατάκτηση της εγχώριας αγοράς και στη συνέχεια οι εξαγωγές στον Καναδά, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία. Λογικά έχουν προγραμματιστεί και δεξιοτίμονες εκδόσεις. Από την πλευρά τους, οι... οπαδοί της ασφάλειας δικαιούνται να καταθέσουν τις ενστάσεις τους, αφού τα off-road μοντέλα της Bollinger δε διαθέτουν αερόσακους. Αντιθέτως, οι ζώνες ασφαλείας είναι ο μοναδικός εξοπλισμός παθητικής ασφαλείας...