McLAREN 650S: GONE IN 3 SEC.!


Η McLaren έδωσε στην δημοσιότητα επίσημες πληροφορίες και φωτογραφίες για τη νέα 650S Coupe και Spider.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 17/2/2014

Η McLaren έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα επίσημες πληροφορίες και τις πρώτες φωτογραφίες για τη νέα 650S Coupe και Spider.

Η επίσημη παρουσίαση των νέων supercar της βρετανικής φίρμας θα γίνει στην Έκθεση της Γενεύης. Ουσιαστικά όταν λέμε 650S, μιλάμε για μία ανανεωμένη ή βελτιωμένη εκδοχή αν θέλετε της 12C με περίπου το 25% των στοιχείων που την απαρτίζουν να είναι διαφορετικά. Ωστόσο, η 12C θα συνεχίσει τον βίο της ανεπηρέαστη (όσο υπάρχει ζήτηση φυσικά) ως ένα ξεχωριστό και πιο προσιτό supercar στη γκάμα της McLaren.

Δεν γνωρίζουμε πως θα νιώθουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες της P1, η οποία έχει κάνει ήδη «sold-out», με την απόφαση της McLaren να χρησιμοποιήσει σχεδόν αυτούσιο το «πρόσωπο» της P1 (μιλάμε για το υβριδικό supercar της McLaren) στη νέα της δημιουργία την 650S, συμπεριλαμβανομένων και των LED φωτιστικών σωμάτων. Οι ουσιαστικές αισθητικές αλλαγές όμως της 650S σε σχέση με την 12C εντοπίζονται στο εμπρός μέρος.

Οι υπόλοιπες αλλαγές εξωτερικά περιλαμβάνουν την προσθήκη νέων θυρών τύπου «λεπίδας» που ανοίγουν προς τα πάνω, νέων ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων για καλύτερη ψύξη και σταθερότητα, μεγαλύτερων αεραγωγών στο πλάι για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, καθώς και νέων ζαντών αλουμινίου με ελαστικά υψηλών επιδόσεων Pirelli P Zero Corsa. Σύμφωνα με τη McLaren, παρότι ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης έχει παραμείνει ίδιος με αυτόν της 12C, το ανασχεδιασμένο αμάξωμα έχει οδηγήσει στην αύξηση της «downforce» κατά 24% με ταχύτητες που αγγίζουν τα 241 km/h.

«Όπως συμβαίνει πάντοτε με τη McLaren, η νέα σχεδίαση υπάρχει και για σοβαρούς μηχανολογικούς λόγους» σύμφωνα με τον CEO της McLaren Mike Flewitt. «Ο νέος σχεδιασμός του εμπρός προφυλακτήρα βελτιώνει την "downforce" και το "turn-in". Η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι ακόμα καλύτερη. Τα LED φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν λιγότερη ενέργεια και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.»

Όσον αφορά στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τη 12C, και αυτές εντοπίζονται στο γεγονός ότι χρησιμοποιείται Alcantara πλέον τόσο στο ταμπλό όσο και στα καθίσματα ενώ το νέο σύστημα infotainment περιλαμβάνει και ψηφιακό ραδιόφωνο «DAB». Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν τα αγωνιστικού τύπου καθίσματα που είδαμε και στην P1 με τις πλάτες τους να είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κολώνα τιμονιού, κάμερα οπισθοπορείας καθώς και ειδικό «πακέτο» επενδύσεων με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων.

Κάτω από το καπό της 650S υπάρχει μία «μεταλλαγμένη» εκδοχή του bi-turbo V8 των 3,8 λίτρων που συναντάμε και στη 12C. Με τον κωδικό M838T, ο βρετανικός V8 διαθέτει 25 επιπλέον ίππους και 78 Nm ροπής παραπάνω, με τη συνολική του απόδοση να αγγίζει τους 650 PS και τα 678 Nm μέγιστης ροπής. Ο συνδυασμός του γίνεται με ένα ταχύτερο και καλύτερα ελεγχόμενο σειραϊκό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.

Συγκρινόμενη με τη 12C, η McLaren ισχυρίζεται ότι το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται 0,1 sec. ταχύτερα (δηλαδή σε 3,0 sec.), ενώ στο 0-201 km/h η 650S είναι ταχύτερη κατά 0,5 sec., καθώς απαιτούνται μόλις 8,4 sec. για τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Οι περαιτέρω αναβαθμίσεις αφορούν στην τοποθέτηση πιο σκληρών ελατηρίων και στην ενεργή ανάρτηση ProActive Chassis Control (PCC), η οποία περιλαμβάνει επιλογές Normal, Sport και Track. Οι αλλαγές από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, επενεργούν εκτός από τη μετάδοση τόσο στο ABS όσο και στο ESP.

Η 650S, θα κοστίζει περί τα €30.500 περισσότερο από την 12C στη Βρετανία, με την αρχική τιμή της Coupe να ορίζεται στις 195.000 στερλίνες (δηλαδή 237.700 ευρώ), ενώ αυτή της Convertible στις 215.000 στερλίνες (262.000 ευρώ). Η πρεμιέρα των δύο εκδόσεων της 650S θα γίνει την Τρίτη 4 Μαρτίου 2014 στο 84ο International Geneva Motor Show.