Νέο Audi Q7: Mε premium χαρακτηριστικά


Με το νέο Q7, η Audi θέτει καινούρια πρότυπα στην κατηγορία των premium SUV.

  • 8/6/2015

Έχοντας «ελαφρύνει» κατά 325 κιλά και διαθέτοντας χαμηλό κέντρο βάρους, αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και σταθερό. Την ίδια στιγμή, είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του και παρόλο που οι εξωτερικές διαστάσεις του έχουν μικρύνει, προσφέρει σημαντικά περισσότερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Τα καινοτόμα συστήματα υποστήριξης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας το καθιστούν πρωτοπόρο στην κατηγορία των SUV, ενώ οι αποδοτικοί κινητήρες καταναλώνουν, κατά μέσο όρο, 26% λιγότερα καύσιμα.

Με μειωμένου βάρους αμάξωμα πολλαπλών υλικών και εντελώς νέο σασί καταφέρνει να προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση και ταυτόχρονα τη χαρακτηριστική απόδοση ενός σπορ Audi - και αυτό τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 – είναι εξαιρετικά χαμηλές. Ο συνδυασμός χάλυβα θερμής εξέλασης υπέρ-υψηλής αντοχής για τον κλωβό ασφαλείας των επιβατών και χυτών τμημάτων, προφίλ και πανέλων αλουμινίου για το ρύγχος, την «ουρά» και τα διάφορα επιμέρους στοιχεία του αμαξώματος, επέτρεψαν τον περιορισμού του απόβαρου στα μόλις 1.995 κιλά. Έτσι, το νέο Audi Q7 ζυγίζει έως 325 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο και είναι το ελαφρύτερο στην κατηγορία του, γεγονός που το καθιστά σημείο αναφοράς στα SUV.

Με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα (5,05 m), πλάτος που αγγίζει τα δύο (1,97 m) και ύψος 1,74 m, το νέο Q7 διαθέτει την καλύτερη σχέση ύψους / βάρος στην κατηγορία και επιπλέον, διαθέτοντας άφθονους χώρους, προσφέρεται σε 5θέσιες και 7θέσιες εκδόσεις.

Οι κινητήρες, προδιαγραφών EURO 6, προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις - στην κατηγορία των μεγάλων SUV με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Τα 0-100 km / h έρχονται σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα με τον βενζινοκινητήρα 3.0 TFSI ισχύος 245 kW (333 hp) και σε 6,3 δευτερόλεπτα για τον 3.0 TDI ισχύος 200 kW (272 hp). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο V6 diesel καταναλώνει -κατά μέσο όρο- μόλις 5,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αντιστοιχεί σε 149 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Οι μηχανικοί της Audi έχουν μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του Q7 από 23% (TDI) έως 28% (TFSI).

Το Audi Q7 θέτει επίσης νέα πρότυπα σε σχέση με τον τρόπο χειρισμού του αυτοκινήτου, την ψυχαγωγία και ενημέρωση (infotainment), τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Η δεύτερη γενιά της πλατφόρμας modular infotainment είναι εδώ, όπως εδώ, στο νέο Q7, βρίσκεται και το εικονικό πιλοτήριο (cockpit ) της Audi. Η νέα μονάδα ελέγχου MMI με μεγάλη οθόνη αφής κάνει παιχνιδάκι το χειρισμό των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Άλλες ελκυστικές καινοτομίες είναι οι διευρυμένες υπηρεσίες από το Audi connect, η ταμπλέτα της Audi για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και τα δύο 3D ηχοσυστήματα. Η ενσωμάτωση smartphone με Google Android Auto και Apple CarPlay είναι επίσης κάτι καινούριο. Το νέο Audi Q7 είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα – παγκοσμίως - που προσφέρουν αυτές τις λειτουργίες.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αποτελεί η ολοκληρωμένη σειρά νέων συστημάτων υποστήριξης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του προσαρμοζόμενου αυτόματου πιλότου (adaptive cruise control) με υποστήριξη κυκλοφοριακής συμφόρησης. Κανένα άλλο όχημα παραγωγής στον κόσμο, δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή περισσότερα.

Το Audi Q7 e-tron quattro είναι το πρώτο plug in υβριδικό, από την Audi, με κινητήρα ντίζελ. Εντυπωσιάζει δε από την πρώτη στιγμή με τα 275 kW (373 ίπποι) και τα 700 Nm ροπής που αποδίδει το σύστημα παραγωγής ισχύος που διαθέτει. Είναι επίσης το πρώτο - στον κόσμο - plug-in υβριδικό diesel με κίνηση σε όλους τους τροχούς “quattro”, στην κατηγορία των premium SUV και καταναλώνει στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών NEDC μόλις 1,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Σημειώνουμε ότι με πλήρως φορτισμένη μπαταρία το υβριδικό Q7 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για μια απόσταση 56 χιλιομέτρων.