Nissan Murano 2015: Τρίτη γενιά, νέα εποχή


Το μεσαίο Crossover συνεχίζει τη φιλοσοφία έμφασης στο design και την αναγέννηση της Nissan.

  • 30/4/2014

Η τρίτη γενιά του Nissan Murano έρχεται στα τέλη του 2014 για να συνεχίσει τη μακρά ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας στα μεσαία Crossover και, παράλληλα, να ενισχύσει όχι μόνο τη βασισμένη στο design νέα φιλοσοφία, αλλά και την ίδια την αναγέννηση της Nissan.

Πριν από έντεκα χρόνια, η πρώτη γενιά του Murano είχε ιδιαίτερο αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η δεύτερη γενιά του 2009 παρέμεινε ορόσημο των Crossovers για την εταιρεία παρά την άφιξη του τολμηρού Juke και την αναβάθμιση του Pathfinder. Τώρα, το Murano είναι το επόμενο βήμα μετά το, επίσης νέο, Qashqai.

Η βασισμένη στο design νέα φιλοσοφία της κατασκευής των Nissan εκφράζεται στο νέο Murano με το σχήματος V ρύγχος, τα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε μπούμερανγκ (εξελιγμένα από το 370Z) με λυχνίες LED, τις έντονες νευρώσεις του αμαξώματος και την έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση.

Ένα πολύ ιδιαίτερο σημείο του σχεδιασμού του νέου Murano είναι η προσθήκη και τέταρτης κολώνας και η γενικότερη προσαρμογή της απόληξης της οροφής, του πίσω κρυστάλλου και των πίσω φωτιστικών σωμάτων σε ένα τελικό φουτουριστικό σχέδιο.

Οι διαστάσεις της τρίτης γενιάς είναι παρεμφερείς με της προηγούμενης, με μικρές αυξήσεις του μήκος και του πλάτους και μικρή μείωση του ύψους έτσι ώστε να επιτευχθεί η ισορροπία μεταξύ αεροδυναμικής απόδοσης και εκτός δρόμου δυνατοτήτων.

Ως αποτέλεσμα, περνώντας τριπλάσιο χρόνο στην αεροσήραγγα σε σχέση με τον φυσιολογικό για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιωθεί κατά 16% και ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο Cd 0.31.

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές της Nissan έδωσαν έμφαση στην ορατότητα, μειώνοντας το ύψος του ταμπλό, αλλά και στη λειτουργικότητα. Στο επίκεντρο της κονσόλας τοποθέτησαν την οθόνη αφής 8 ιντσών και, θέλοντας να κρατήσουν τα πράγματα απλά, μείωσαν τους διακόπτες του ηχοσυστήματος και της πλοήγησης από 25 σε 10.

Παράλληλα, αύξησαν το μέγεθος της ηλιοροφής κατά 40% και πλέον το άνοιγμα είναι κατά 29% μεγαλύτερο, και φυσικά τοποθέτησαν βάσεις για smartphones και θύρες usb. Τέλος, αύξησαν τις διαστάσεις του χώρου αποσκευών και βελτίωσαν τις χωροταξικές δυνατότητες αναδίπλωσης των καθισμάτων.

Στα μηχανικά μέρη, κατά την παρουσίασή του το νέο Murano είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα V6 3.5 λίτρων, απόδοσης 260 ίππων, με κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic. Η ρύθμιση του κιβωτίου και η μείωση του βάρους κατά σχεδόν 60 κιλά επέτρεψαν και τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων κατά περίπου 20%.

Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ δικίνητης ή τετρακίνητης έκδοσης. Το νέο Murano, τέλος, είναι εφοδιασμένο με τέσσερις κάμερες που χρησιμοποιούνται από μια σειρά ηλεκτρονικών τεχνολογιών πρόληψης της πρόσκρουσης και υποβοήθησης της οδήγησης.