Ο "άθλος" των 300 μιλίων ανά ώρα για τα 9 πιο γρήγορα hypercars!


Ποιό θα γίνει το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο, σπάζοντας το απίστευτο όριο των 300 μιλίων ανά ώρα; 

  • 14/3/2018

Η σχέση του ανθρώπου με την ταχύτητα περνάει είχε πάντα τα στοιχεία μιας ακατανίκητης έλξης. Και το όριο των 300 μιλίων την ώρα (482,8 km/h) με αυτοκίνητο παραγωγής είναι το νέο ορόσημο που καλείται να ξεπεράσει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!

Πώς είναι να πηγαίνεις με 482,8 km/h έχοντας ήδη προσπεράσει προ πολλού την διπλάσια ταχύτητα απογείωσης ενός αεροπλάνου; Τι προλαβαίνει να δει κανείς όταν καλύπτει 100 μέτρα σε μόλις 0,749 του δευτερολέπτου; Πώς νιώθει ο οδηγός που βλέπει εμπρός του ένα θολό τούνελ ουρανού και ασφάλτου την ίδια στιγμή που η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου ή ένα κλατάρισμα χωρίζουν τον hero από το zero; Ποιο είναι το νόημα να περάσει κανείς τα 300 μίλια την ώρα με ένα αυτοκίνητο παραγωγής, όταν όπως λέει και ο ποιητής «όλοι μας ταξιδεύουμε με την ίδια ταχύτητα, 60 λεπτά την ώρα»; Η απάντηση σε αυτά και πολλά ακόμα τεχνικά ή και φιλοσοφικά ερωτήματα είναι μία και μόνη και άκρως αφοπλιστική: «Γιατί υπάρχει». Ναι, έτσι απλά, αυτό το μυθικό «300» υπάρχει εκεί ακόμα εκεί έξω και κάποιος πρέπει να το κατακτήσει.

Η υπόθεση των ρεκόρ ταχύτητας πάει πολύ πίσω στον χρόνο. Μιλάμε πάντα για ρεκόρ ταχύτητας από αυτοκίνητα παραγωγής και όχι τις ειδικές κατασκευές για τα απόλυτα ρεκόρ στην ξηρά, τα οποία είναι μία εντελώς διαφορετική (και πολύ πιο πονεμένη...) ιστορία. Από την πρώτη στιγμή που η άμαξα απαλλάχθηκε από τις καύσεις θερμίδων των αλόγων και απέκτησε τα αντίστοιχα άλογα της εσωτερικής καύσεως υδρογονανθράκων, ήταν προφανές ότι θα μπαίναμε σε μία κούρσα για το όχημα που θα πήγαινε πιο γρήγορα από όλα τα άλλα. Πολύ δε περισσότερο όταν εκείνες τις εποχές, το μηχανολογικό marketing ήταν κατά κύριο λόγο μια... εθνική υπόθεση (συνήθως δια τον όπλων και του πολέμου) και οποιοδήποτε επίτευγμα σ’ αυτό το πεδίο ήταν αντίστοιχο με νίκη στο πεδίο των μαχών. Γερμανοί εναντίον Βρετανών εναντίον Αμερικανών εναντίον Ιταλών και όλοι εναντίον όλων σε μια «αγνή» αυτοκινητικά εποχή που όλα έμοιαζαν ανοιχτά και ανέμελα και σε έναν αιώνα που τελικά αποδείχτηκε ανέτοιμος για την ποσότητα της Ιστορίας που του επιμερίστηκε.

Από τον πόλεμο και μετά πολλά γνωστά ονόματα του εν διαμορφώσει star system της αυτοκίνησης έκαναν την εμφάνισή τους στην λίστα, όπως η Lamborghini Countach, η Ferrari 288 GTO, η Porsche 959 και η Ferrari F40 που ήταν η πρώτη που έσπασε το προηγούμενο μεγάλο ορόσημο, τα 200 mph. Αν πάντως θέλουμε να βάλουμε ένα σημείο αναφοράς σε όλη αυτή την πορεία θα πρέπει να σταθούμε στο δημιούργημα του “Special One”, την McLaren F1 του Gordon Μurray. Με αυτό το υπερβατικό ακόμα και σήμερα αυτοκίνητο ξεκινά η σύγχρονη εποποιία των ρεκόρ από αυτοκίνητα παραγωγής. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα 8+1 γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης, και ποια ετοιμάζονται να σπάσουν το ρεκόρ-ορόσημο των 300 μιλίων την ώρα.

 

Η αντίστροφη μέτρηση 

 

9. ΜcLaren F1 – Μετρημένη

240,1 mph (386 km/h)

Το αυτοκίνητο που άλλαξε όλα όσα γνωρίζουμε για τα hypercars και τις επιδόσεις τους. Το ακριβές νούμερο της τελικής του ταχύτητας δεν είναι απόλυτα εξακριβωμένο, αν και όλοι συντείνουν στα 240,1 mph (386 km/h) που έγραψε ο Andy Wallace τον Μάρτιο του 1988 στην πίστα Ehra Lessien της VW. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ήταν το πρωτότυπο ΧΡ5 είχε ανεβασμένο τον κόφτη στροφών στις 8.300, κάτι που έκανε αρκετούς να μιλήσουν για παράκαμψη των κανόνων. Όμως ήταν τέτοια η διαφορά του από τα άλλα αυτοκίνητα που οι αμφισβητήσεις πήγαν περίπατο. Ενώ χρειάστηκαν και αρκετά χρόνια για να ξεπεραστεί η μοναδική της επίδοση.

8. Koenigsegg CCR - Mετρημένη

242 mph (389,4 km/h)

Ένα ακόμα αυτοκίνητο του Koenigsegg μέσα στην κατάταξη. Oυσιαστικά πρόκειται για μια εκδοχή των πρώτων αυτοκινήτων που έφτιαχνε ο νεοφερμένος τότε Σουηδός, με την CCR να παρουσιάζεται τον Μάρτιο του 2004 στην Γενεύη. Με έναν κινητήρα V8, 4,7 λίτρων με απόδοση 817 ίππων και αμάξωμα από carbon fiber κατάφερε να πάρει το ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα του Nardo το 2005. Ο τίτλος παρέμεινε στην CCR για λίγο διάστημα μέχρι να τον πάρει η Bugatti Veyron και έτσι να ξεκινήσει μία μεγάλη διαμάχη η οποία όπως βλέπουμε κρατάει ακόμα και σήμερα.

7. Saleen S7 Twin Turbo - Eργοστασιακή

248 mph (399 km/h)

To Saleen S7 είναι ένα από τα πιο hardcore αυτοκίνητα που βγήκαν ποτέ επί αμερικανικού εδάφους, με πολλές συμμετοχές και επιτυχίες σε αγώνες. Έμεινε στην παραγωγή από το 2000 έως το 2009, με την δεύτερη έκδοση με το διπλό turbo να ξεπερνά τα 750 άλογα (οι αγωνιστικές εκδόσεις ξεπερνούσαν τα 1.000 άλογα) Χάρη στο χαμηλό βάρος και την εξαιρετική αεροδυναμική είχε κορυφαίες επιδόσεις (0-100 σε 2,8 δευτερόλεπτα). Η τελική του ταχύτητα δεν έχει επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητο οργανισμό, αν και η γενικότερη φιλοσοφία του κάνει την τιμή που ανακοινώνει η εταιρία μάλλον έναν προσιτό στόχο.

 

Η κυριαρχία των Bugatti 

 

6. SSC Ultimate Aero – Μετρημένη

256,18 mph (412,28 km/h)

Mία Αμερικάνικη εταιρία που εμφανίστηκε από το πουθενά, η Shelby Super Cars (καμία σχέση με τον «πατριάρχη» Caroll Shelby) ήρθε το 2007 να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Bugatti. Με ισχύ 1.361 άλογα και βάρος στα 1.270 κιλά, είχε όλες τις προδιαγραφές για να επικρατήσει. Στους προσομοιωτές έδειχνε ότι μπορούσε να ξεπεράσει τα 273 mph (439 km/h). Στις 13 Σεπτεμβρίου του 2007 πάντως πέτυχε την επίδοση των 256,18 mph (412,28 km/h) και μάλιστα είναι το μόνο αυτοκίνητο αυτών των ρεκόρ που καταφέρνει να το κερδίζει έχοντας κινητήρα με «νόμιμες» εκπομπές ρύπων.

5. Bugatti Veyron Super Sport - Mετρημένη

267,8mph (431,072 km/h)

Η κορυφαία Bugatti μέχρι στιγμής σε επιβεβαιωμένο ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας. Η βασική έκδοση με τον W16 κινητήρα απέδιδε 1.000 άλογα, όμως για την επίτευξη του ρεκόρ χρησιμοποιήθηκε μία νέα έκδοση, η Super Sport World Record Edition με 1.200 άλογα και πολλές αεροδυναμικές αλλαγές για την δοκιμασία στην πίστα Ehra-Lessein της VW. Η συγκεκριμένη έκδοση κατασκευάστηκε σε πέντε μόλις κομμάτια, κάτι που μαζί με την αφαίρεση του κόφτη που περιόριζε την τελική στα 415 km/h λόγω ελαστικών δημιούργησε αρκετές ενστάσεις ως προς την ισχύ του ρεκόρ. Στο τέλος πάντως αναγνωρίστηκε και έτσι η Veyron παραμένει ακόμα η ταχύτερη Bugatti παραγωγής.

4. Βugatti Chiron - Eργοστασιακή

261+ mph (420+ km/h)

Το αυτοκίνητο που ακόμα κρατά καλά κρυμμένα τα μυστικά της τελικής του ταχύτητάς του, κατά πάγια τακτική της Bugatti. Μέχρι τώρα έχει κάνει κάποιες εντυπωσιακές επιδόσεις στο «0-400-0» με τον Pablo Montoya στο τιμόνι, αν και το Agera RS της πήρε άμεσα την δόξα. Οι πληροφορίες θέλουν πάντως την εταιρία να ετοιμάζει κάτι μεγάλο μέσα στο 2018, καθώς όπως είναι προφανές οι δυνατότητες υπάρχουν και το τμήμα marketing πιέζει για το ρεκόρ. Το πρόβλημα με το βάρος και επομένως με τα ελαστικά πρέπει να λυθεί με κάποιο τρόπο, όμως η Bugatti δεν θα αφήσει την κούπα να φύγει έτσι εύκολα.

 

 

And the winner is...

 

Τα τρία κορυφαία supercars του πλανήτη σε... αντίστροφη μέτρηση είναι τα εξής:

 

3. Hennessey Venom GT

270,4 mph (435,07 km/h) – Mετρημένη

Το πρώτο μοντέλο «παραγωγής» του Hennessey, η Venom GT με τα 1.261 άλογα που βασιζόταν σε πλαίσιο της Lotus Exige κατάφερε στον διάδρομο προσγείωσης του Kennedy Space Center το 2014 να γίνει το ταχύτερο αυτοκίνητο της εποχής του. Όμως το ρεκόρ δεν καταχωρήθηκε ως επίσημο, καθώς έγινε μόνο προς μία κατεύθυνση. Ενώ και η μικρή παραγωγή του Hennessey (έχουν πωληθεί λιγότερα από 20) είχε δυσκολίες στο να κατατάξει τα αυτοκίνητά του ως μοντέλα παραγωγής. Πάντως το ίδιο αυτοκίνητο κατέχει και το ρεκόρ ταχύτητας για cabrio με 265 mph (427,4 km/h).

2. Koenigsegg Agera RS

278 mph (447,2 kh/h) – Μετρημένη

Ο αδιαμφισβήτητος κάτοχος του ρεκόρ την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές. Το εξωτικό δημιούργημα από την Σουηδία με τα 1.360 άλογα, έχει σπάσει κάθε είδους ρεκόρ που μπορεί να καταγραφεί, με πιο σημαντικό το «0-400-0» των 33,29 δευτερολέπτων που έκανε την ίδια ημέρα με το ρεκόρ ταχύτητας. Πάντως τα σχέδια της Koenigsegg δεν είναι να μείνει στις δάφνες της καθώς όπως φαίνεται το αυτοκίνητό της έχει δυνατότητες να σπάσει πρώτο το νήμα των 300 mph.

1. Hennessey Venon FT5

301 mph (484,3 km/h) - Εργοστασιακή

Το νέο «πνευματικό» τέκνο του John Ηennessey είναι φτιαγμένο από λευκό χαρτί, έχει χαμηλό βάρος στα 1.338 κιλά, εξαιρετική αεροδυναμική και πάνω από 1.600 άλογα. Ο Hennessey έχει ήδη υποσχεθεί ότι το αυτοκίνητό του θα καταρρίψει πρώτο το ρεκόρ των 300 mph. Και για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, ο Tom είναι ένας από εκείνους τους Τεξανούς που τηρούν πάντα τις υποσχέσεις τους. Ιδίως όταν πρόκειται για υποθέσεις αδρεναλίνης.

 

Μυστικά και ίντριγκες γύρω από ένα ρεκόρ

  • Οι προϋποθέσεις για ένα αυτοκίνητο να ονομαστεί «παραγωγής» είναι να έχουν κατασκευαστεί τουλάχιστον 25 μονάδες, να μπορεί το αυτοκίνητο να βγάλει πινακίδες και να είναι κατασκευασμένο για χρήση σε δημόσιο δρόμο από πελάτες. Επίσης για να αναγνωριστεί η επίδοση θα πρέπει να γίνει και προς τις δύο κατευθύνσεις της διαδρομής και να βγει ο μέσος όρος.

  • Tι σημαίνουν πρακτικά τα 300 μίλια την ώρα; Σ’ αυτή την ταχύτητα το αυτοκίνητο κάνει 100 μέτρα κάθε 0,749 του δευτερολέπτου. Το κλείσιμο των βλεφάρων του ματιού μας διαρκεί περίπου 0,3 του δευτερολέπτου. Άρα αν σταθούμε στις πάνω εξέδρες του Ολυμπιακού Σταδίου, το αυτοκίνητο θα το διασχίσει μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο και εμείς θα προλάβουμε να το δούμε για λιγότερο από 0,2 του δευτερολέπτου. Αν προλάβουμε να στρέψουμε το κεφάλι μας. Τουλάχιστον θα το ακούσουμε!
     

  • Υπόθεση Bugatti Veyron. Το 2010 μία Βugatti Veyron 16.4 Super Sport έσπασε όλα τα χρονόμετρα με 267,856 mph (431,072 km/h). Όμως το ρεκόρ δεν αναγνωρίστηκε αμέσως γιατί οι μηχανικοί της Βugatti είχαν αφαιρέσει τον κόφτη στο συγκεκριμένο όχημα. Μετά από αρκετές διαβουλεύσεις τελικά κατοχυρώθηκε ως ρεκόρ στο βιβλίο Guinness καθώς δεν θεωρήθηκε δομική μετατροπή.

  • Που το πάει το... Dubai; Αν τα 300 μίλια την ώρα σας φαίνονται λίγα, ήδη ξεκίνησε η μάχη για τα 500 km/h. Το όχημα ονομάζεται Devel Sixteen και είναι δημιούργημα του Paolo Garella που βρίσκεται πίσω από αυτοκίνητα όπως τα SCG 003 και Apollo IE. Βγαίνει σε τρεις εκδόσεις, με την... βασική στα 1.500 άλογα από έναν V8 κινητήρα. Από εκεί και πάνω πάμε σε εκδόσεις με 3.000 και 5.000 άλογα με έναν V16 που αποτελείται από δύο ενωμένους V8 με υπολογισμένη τελική τα 320 μίλια την ώρα (περίπου 482 km/h) για το πρώτο και πάνω από 560 km/h για το δεύτερο. Το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου (το κόστος στην ακραία του μορφή που θα ξεπερνά στα 2 εκατ. δολάρια) με τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές να προσπαθούν να βρουν τρόπο για το πως θα καταφέρουν να το κρατήσουν σε επαφή με την άσφαλτο σ' αυτές τις εξωφρενικές ταχύτητες. Πάντως είναι σίγουρο ότι κάποια λύση θα  βρεθεί αφού το χρήμα ρέει άφθονο από χρηματοδότες στο Dubai που βρήκαν ένα ακόμα «παιχνίδι» να περάσουν τις ατέλειωτες βαρετές ημέρες τους στην έρημο.
     

 

Που και πώς γίνονται τα ρεκόρ...

 

  • Που γίνονται τα ρεκόρ; Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα, καθώς χρειάζεται μια πολύ μεγάλη και πολύ ομαλή ευθεία. Η πίστα του Nardo ήταν για χρόνια το σημείο αναφοράς, όμως πλέον τα χιλιόμετρα έχουν ανέβει πολύ και δεν επαρκεί. Η Ηennessey έκανε την τελευταία της προσπάθεια στην αεροπορική βάση Kennedy της NASA, ενώ η Koenigsegg επέλεξε έναν κλειστό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου 160 στην Νεβάδα των ΗΠΑ. Η έρημος Βonneville που γίνονται τα ρεκόρ δεν βοηθά γιατί είναι σε υψόμετρο (άρα απαιτούνται άλλες ρυθμίσεις) και η επιφάνεια του αλατιού δεν είναι ασφαλής αφού τα λάστιχα σπινάρουν και πάνω από τα 330 km/h.


     
  • Adrenaline junkies. Οι οδηγοί αυτών των προσπαθειών είναι συνήθως κάποιοι από τους δοκιμαστές των εταιριών, με ονόματα που είναι γνωστά σε ένα κλειστό κύκλο μυημένων αυτών των διαδικασιών. Αν εξαιρέσουμε τον Pablo Montoya που έκανε την εμφάνισή του στην Bugatti, οι άνθρωποι πίσω από αυτά τα ρεκόρ είναι κάποιοι «ανώνυμοι» εκλεκτοί της αδρεναλίνης σε μία ακόμα ημέρα στην δουλειά.
     
  • Το πρόβλημα των ελαστικών. Η κάθε εταιρία από αυτές που συμμετέχουν στην κούρσα των 300 μιλίων έχει την δική της προσέγγιση στο θέμα, με την Bugatti να εξελίσσει ειδικά ελαστικά σε συνεργασία με την Michelin ενώ από την άλλη ο Hennessay υποστηρίζει ότι το χαμηλό βάρος του νέου Venom F5 και η καλύτερη αεροδυναμική από την Chiron δεν καταπονεί σε ανησυχητικό βαθμό τα ελαστικά του. Ουσιαστικά πάντως μιλάμε για αχαρτογράφητα νερά και μία λεπτή κλωστή πάνω στην οποία χωρίζει τον θρίαμβο από την απόλυτη καταστροφή.


     
  • Στα αυτοκίνητα που κάνουν τα ρεκόρ, κάθε λεπτομέρεια μετράει. Η αεροδυναμική είναι ο κύριος τομέας που επεμβαίνουν, κλείνοντας κάθε άνοιγμα που μπορεί να βελτιώσει την ροή του αέρα. Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντοτε τα αναμενόμενα. Η Βugatti στις δοκιμές της για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας στην Chiron ανακάλυψε ότι η εξάτμιση έφθανε στους 1.000 βαθμούς Κελσίου, λιώνοντας όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.