Peugeot Exalt Concept: Υβριδικό με 340 ίππους!


Μία νέα πρόταση για τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού

  • 9/9/2014

Η Peugeot παρουσιάζει στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού, το πρωτότυπο EXALT που αποτελεί μία νέα πρόταση σε ό,τι αφορά στη χρήση των υλικών κατασκευής. Η εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος είναι σε γκρίζα απόχρωση «ακατέργαστου χάλυβα», μιμούμενο την επιδερμίδα του δέρματος καρχαρία. Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το ξύλο που προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί εφημερίδων, και μάλιστα οικονομικών, εξού και η ροζ απόχρωσή του.
 
Οι σχεδιαστικές φόρμες του αμαξώματος, δηλώνουν έντονα την κινηματική ενός Υβριδικού μοντέλου, με τον ηλεκτροκινητήρα να κρύβεται επιμελώς κάτω από το πάτωμα του χώρου των αποσκευών, και να δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η σχεδιαστική συγγένεια του νέου πρωτοποριακού αυτού σεντάν γίνεται εμφανής χάρη σε λεπτομέρειες που παραπέμπουν κατευθείαν στο πρωτότυπο ONYX του 2012: ισορροπία όγκων και  έντονη παρουσία ανακυκλωμένων υλικών. Το νέο πρωτότυπο παίρνει κίνηση από ένα Υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει τη χρήση ενός βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 340 ίππους.

«Τα 125 χρόνια αυτοκινητιστικής ιστορίας της Peugeot, έχουν σημαδευθεί από μοντέλα που αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για την εποχή τους. Με το concept Exalt, η μάρκα δείχνει τις νέες τάσεις και επιβεβαιώνει το άνοιγμα μίας καινούργιας σελίδας στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, προχωρώντας αποφασιστικά προς το μέλλον.», δήλωσε ο Maxime Picat, Γενικός Διευθυντής της Peugeot.

Ένα δυναμικό σεντάν

Με την έντονη αισθητική και τις χυτές σχεδιαστικές του γραμμές, το Exalt αντανακλά πλήρως το δυναμισμό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Peugeot. Τα φαρδιά μετατρόχια και τα τονισμένα φτερά χαρίζουν στο 5θυρο αυτό σεντάν των 4,70 μ. ένα μοναδικό στυλ.  

Στο Exalt εφαρμόζεται η ριζοσπαστική λύση της αφαίρεσης κάθε περιττού υλικού. Το αποτέλεσμα ήρθε μετά από προσεκτική επιλογή των υλικών που είχε σαν στόχο την μέγιστη αποτελεσματικότητα.

«Το Peugeot Exalt διαθέτει αθλητική σιλουέτα, δυναμισμό και περιλαμβάνει πρωτοποριακά υλικά. Στο εσωτερικό του κυριαρχούν τα φυσικά υλικά και είναι προσανατολισμένο στην άνεση και την οδηγική απόλαυση.  Το πρωτότυπο αυτό καινοτομεί δίνοντας άλλη διάσταση στην έννοια του σεντάν, κυρίως χάρη στο πίσω μέρος του,  όπου η πρωτοποριακή του σχεδίαση αποκαλύπτει ένα τεράστιο χώρο αποσκευών.» δήλωσε από την πλευρά του ο Pierre Paul Mattei, υπεύθυνος σχεδιασμού του Peugeot Exalt.

Το νέο αυτό πρωτότυπο ξεχωρίζει χάρη στις σχεδιαστικές επιλογές που συνδυάζουν στοιχεία του παρελθόντος, και αντανακλούν ταυτόχρονα και το πάθος για την αυτοκίνηση: έντονα χυτές γραμμές, τονισμένοι ώμοι, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, χαμηλή οροφή (μόλις 1,31μ ύψος), σφηνοειδές προφίλ που κρύβει ένα απρόσμενα ευρύχωρο εσωτερικό και μυώδη φτερά που καλύπτουν τους τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών. Το μακρύ καπό καταλήγει στην μεγάλη και εκφραστική μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που δηλώνουν αμέσως την φωτιστική ταυτότητα των μοντέλων της μάρκας. Κάτω από τη μάσκα δεσπόζουν οι τρείς αεραγωγοί ενώ χαρακτηριστική οπτική αίσθηση προκαλούν τα φλάς που αποτελούνται από μία σειρά LED στα κάθετα πτερύγια του εμπρός σποιλερ.   

Για βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων, το πίσω μέρος του EXALT είναι επικαλυμμένο με ειδική επίστρωση που μοιάζει με δέρμα καρχαρία (Shark Skin). Χάρη σε αυτή την τεχνική επίστρωσης, το ειδικό αυτό υλικό εξασφαλίζει στο μοντέλο, πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, και εξαιρετικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που συμβάλλουν καθοριστικά και στη βελτίωση της κατανάλωσης.

Το υλικό αυτό εξασφαλίζει, σε συνδυασμό και με άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα (πίσω διαχύτης, ενσωματωμένη αεροτομή οροφής, αεροδυναμικοί καθρέφτες), συντελεστή SCx που δεν ξεπερνά το 0,6.  

«Με το Exalt, η Peugeot εκφράζει το όραμά της για ένα ξεχωριστό και πολυχρηστικό μοντέλο σεντάν. Από όποια πλευρά και να το εξετάσει κανείς, το συγκεκριμένο μοντέλο αντανακλά δυναμισμό όντας ταυτόχρονα και ιδιαίτερα επιθυμητό.» σύμφωνα με τον Gilles Vidal, τον επικεφαλής σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot.

Εξαιρετικά πρωτότυπος είναι και ο μηχανισμός ανοίγματος της πίσω πόρτας του Peugeot Exalt. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα για το άνοιγμα, εξασφαλίζει περιορισμένες διαστάσεις πίσω πόρτας, που αποκαλύπτει όμως ένα τεράστιο χώρο αποσκευών με πάτωμα που παρέχει πρόσβαση και στον ηλεκτροκινητήρα HYbrid-kick.  

Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου των αποσκευών, αποδεικνύεται ιδανικός για τις μετακινήσεις εντός πόλης, και η παροχή ρεύματος μπορεί να του εξασφαλίσει την απαραίτητη φόρτιση για κάθε αστική διαδρομή.

Οδηγική απόλαυση

Το εσωτερικό με την ονομασία «Peugeot i-Cockpit» είναι κατασκευασμένο με στόχο την απόλυτη εξασφάλιση της ευχαρίστησης στην οδήγηση. Στον παραπάνω στόχο συμβάλλουν καθοριστικά, τόσο το μικρό δερμάτινο τιμόνι, όσο και ο πίνακας οργάνων που βρίσκονται τοποθετημένα ακριβώς μπροστά το οπτικό πεδίο του οδηγού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται οι δύο αναδιπλούμενες οθόνες αφής, όπου δίνουν στον οδηγό πρόσβαση σε λειτουργίες όπως : του υπολογιστή ταξιδίου, του ηχοσυστήματος ή του συστήματος πλοήγησης και του αυτόματου κλιματισμού ή και του συστήματος Pure Blue.  

Για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών για τους επιβάτες, το Peugeot Exalt εφοδιάζεται με ένα πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης του αέρα που ονομάζεται Pure Blue. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και στο εσωτερικό δεν υπάρχουν επιβάτες, το σύστημα Pure Blue «αποστειρώνει» κατά κάποιο τρόπο τις εσωτερικές επιφάνειες ψεκάζοντάς τις βακτηριοκτόνες και μυκητοκτόνες ουσίες. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, ένα ειδικό ενεργό φίλτρο φροντίζει να καθαρίζει τον αέρα που μπαίνει στην καμπίνα, κατακρατώντας τις οργανικές ουσίες και τα μικροσωματίδια, εξασφαλίζοντας έτσι στους επιβάτες ένα απόλυτα καθαρό και υγιεινό περιβάλλον.   

Ένα concept με όραμα

Σχεδιαστική βάση για το Peugeot Exalt αποτέλεσε το concept ONYX του 2012. Στο εσωτερικό του Peugeot Exalt, ο κάθε επιβάτης διαθέτει τον προσωπικό του χώρο, είτε πρόκειται για τον οδηγό ή για τους επιβάτες. Τα σπορ καθίσματα με επένδυση που συνδυάζει το ύφασμα και το δέρμα στα πλευρικά τμήματα, εξασφαλίζουν μοναδική άνεση και απόλυτη στήριξη.

Το ταμπλό καθώς και τμήματα των πλευρικών επιφανειών καλύπτονται από ξύλο που προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί εφημερίδων, τεχνική που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Onyx. Η μοναδική σομόν απόχρωση του συγκεκριμένου ξύλου οφείλεται στο γεγονός ότι το χαρτί που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται αποκλειστικά από οικονομικές εφημερίδες.

Κινητήρας επιδόσεων

Με το συνολικό βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.700 κιλά, τη συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήρων να φτάνει τους 340 ίππους, και την κίνηση να μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, το Peugeot Exalt επιτυγχάνει μοναδικές τιμές στον τομέα των επιδόσεων. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας THP 270 των 1,6 λίτρων που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από την Peugeot Sport. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο συγκεκριμένος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει ειδική ισχύ 170ίππους/λίτρο, τιμή που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες σε όλο τον κόσμο.

Για την κίνηση στον πίσω άξονα φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας των 50 kW ο οποίος ενεργοποιείται για να κινήσει το αυτοκίνητο μόνο ηλεκτρικά ή και υβριδικά. Η συγκεκριμένη διάταξη χρησιμοποιείται επίσης για επαναφόρτιση των μπαταριών αλλά και για ανάκτηση ενέργειας στη φάση της επιβράδυνσης. Η τεχνολογία HYbrid4 συμβάλλει μέσω των φρένων στη μετατροπή της κινητικής σε ηλεκτρική ενέργεια.  
 
Η ευφυής τεχνολογία HYbrid4 προσαρμόζεται στιγμιαία σε κάθε απαίτηση του οδηγού και επιλέγει τον ιδανικό τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου: αμιγώς ηλεκτρική, αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή με υβριδική κίνηση που συνδυάζει και τους δύο τρόπους. Ανεξάρτητα με την επιλογή του τρόπου κίνησης του αυτοκινήτου, ο οδηγός απολαμβάνει κάθε στιγμή τα πλεονεκτήματα της γνωστής οδικής συμπεριφοράς που κάνει ξεχωριστό κάθε μοντέλο Peugeot.

Με το Peugeot Exalt, η μάρκα επαναπροσδιορίζει την έννοια της μπερλίνας, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι το συναίσθημα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της κληρονομιάς του κάθε της μοντέλου.