Peugeot Quartz Concept: Υβριδικό Crossover 500 ίππων!


Αποκαλυπτήρια στο Σαλόνι του Παρισιού.

  • 20/9/2014

Το εντυπωσιακό πρωτότυπο Quartz αντικατοπτρίζει το όραμα της Peugeot για τα Crossover συνδυάζοντας το στιλ της επόμενης γενιάς SUV με χαρακτηριστικά από σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

«Η Peugeot είναι δεσμευμένη με την ανάπτυξη αποκλειστικών πρωτοτύπων για το κοινό της, μέσω της εντυπωσιακής σχεδίασης, των επαναστατικών υλικών και των απαράμιλλων αισθήσεων», σημειώνει ο Maxime Picat, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, ενώ από την πλευρά του ο διευθυντής στιλ της φίρμας, Gilles Vidal τονίζει: «Το στιλ και το σθένος της PEUGEOT επιβεβαιώνεσαι από την ικανότητα να δημιουργήσει ένα crossover τόσο αποδοτικό όσο ένα σεντάν ή ένα  hatchback που ο καθένας θα ήθελε να αποκτήσει».

Ένα απόλυτα σπορ Crossover

Το ισχυρό σπορ στιλ του Quartz γίνεται αντιληπτό από οποιαδήποτε γωνία και αν το παρατηρήσει κανείς. Η αρμονική του σχεδίαση συνδυάζει το αμάξωμα ενός SUV με την φουτουριστική καμπίνα ενός σεντάν. Στο έντονο παρουσιαστικό του συμβάλλουν τα 2,06 μέτρα του πλάτους του αμαξώματος, όπως και τα ελαστικά 305 χλστ. Το σύστημα φωτισμού είναι τεχνολογίας LED για βέλτιστη απόδοση, ενώ στο κέντρο της μάσκας κυριαρχεί το λογότυπο της.

Από το προφίλ ξεχωρίζουν οι τροχοί 23 ιντσών με ελαστικά Continental και τα ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν την ροή του αέρα για καλύτερη ψύξη των φρένων. Οι μικροί πρόβολοι διασφαλίζουν τους καλύτερους δυνατούς χώρους για τους τέσσερις επιβάτες σε συνολικό μήκος αμαξώματος 4,5 μέτρων. Το μακρύ καπό προσθέτει δυναμική με τις εισαγωγές του αέρα να παρέχουν την απαιτούμενη ψύξη του κινητήρα, ενώ την αεροδυναμική βελτιώνουν τα δύο πίσω πτερύγια.

Το τμήμα της καμπίνας δίνει την εντύπωση ενός ενιαίου μπλοκ με πολλαπλές λειτουργίες, με τα μεταλλικά πλαίσια να ενσωματώνουν τα παράθυρα σε ένα αμάξωμα που αιχμαλωτίζει το φως. Με το βλέμμα να γλιστρά προς τα πίσω, η σκουρόχρωμη γυάλινη οροφή τονίζει την αεροδυναμική σχεδίαση καθώς το γκρι του βασικού εμπρός τμήματος δημιουργεί όμορφη αντίθεση με το μαύρο στα πίσω φτερά και τις κόκκινες λεπτομέρειες.

«Το Peugeot Quartz Concept αποτελεί το πάντρεμα των χαρακτηριστικών ενός SUV με τα πολυτελή στοιχεία μιας μπερλίνας. Το στιλ αντανακλά κάθε κομμάτι του ανάγλυφου αμαξώματος του Quartz με επαναστατικά υλικά κα δυναμική απόδοση», λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής σχεδίασης του Quartz, Matthias Hossann.

Επαναστατικά υλικά στο εσωτερικό

Χάρη σε μία νέα κατασκευαστική μέθοδο, η μεσαία κολόνα του αμαξώματος απουσιάζει με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες να διευκολύνουν την πρόσβαση. Το Quartz βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 με πιο σύνθετη δομή, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του βάρους και τον μεγαλύτερο βαθμό ακαμψίας. Ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι διευκολύνει την πρόσβαση για όλους τους επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά  με σεβασμό προς το περιβάλλον.

Την αντοχή και την ελαφρότητά του συμβολίζει ο βασάλτης στην κεντρική κονσόλα, ένα υλικό μάγμα που συναντάται στον πλανήτη και μορφοποιείται κατά την γρήγορη ψύξη του. Το Quartz Concept είναι το πρώτο μοντέλο που έχει κατασκευαστεί με ψηφιακή υφασμένη επένδυση, με πλεκτή ύλη από ίνες πολυεστέρα που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Επιπρόσθετα, το δέρμα είναι ένα ακόμη κυρίαρχο στοιχείο που συναντάται στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας.

Οδηγοκεντρικό i-Cockpit

Κάθε ένας από τους τέσσερις επιβάτες βολεύεται στο ατομικό του δερμάτινο μπάκετ κάθισμα με  πολλαπλές ρυθμίσεις. Από την θέση οδήγησης, το i-Cockpit με το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τα χειριστήρια εξασφαλίζουν ένα οδηγοκεντρικό και ταυτόχρονα εξαιρετικά ευκολοδήγητο χαρακτήρα.

Το i-Cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονική αναπαράσταση πρόσθετων πληροφοριών υπό γωνία 45 μοιρών, η οποία είναι τοποθετημένη ακριβώς μπροστά από τον οδηγό για άμεση ανάγνωση πολλαπλών ενδείξεων. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται στο ταμπλό από τις δύο πλευρές του μικρού τιμονιού.

Υβριδική τεχνολογία

Ένα τόσο εξελιγμένο πρωτότυπο όπως το Quartz, θα μπορούσε να εφοδιάζεται μόνο με ένα προηγμένο υβριδικό plug-in σύστημα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με μέγιστη απόδοση 500 hp.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 1.6-litre THP, ο οποίος με την φροντίδα της Peugeot Sport αποδίδει 270 hp. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με το τετρακύλινδρο μοτέρ να προσφέρει 330Nm ροπής με αναλογία 170 hp ανά λίτρο.

Τον εμπρός άξονα κινεί απευθείας ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 85kW, ο οποίος κατά την επιβράδυνση λειτουργεί ανάστροφα ως γεννήτρια, ανακτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες 400 V. Στον πίσω άξονα υπάρχει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 85kW, για κίνηση και ανάκτηση ενέργειας, ενώ ένα ειδικό ESP διαχειρίζεται την κατανομή πέδησης ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα του οχήματος και η βέλτιστη φόρτισης της μπαταρίας.

Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης: α) στο ZEV η αυτονομία φτάνει τα 50km με μία μόνο φόρτιση, β) στο Road ο βενζινοκινητήρας και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί για οδηγική απόλαυση και μέγιστη φόρτιση της μπαταρίας κατά την επιβράδυνση, γ) στο Race η απόδοση απογειώνεται στο μάξιμουμ με την συνδρομή όλων των ηλεκτροκινητήρων και την ισχύ να περνά από διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής ανά τροχό και ανάλογα με την επιφάνεια πρόσφυσης.

Για μια τόσο ισχυρή διάταξη, το Quartz διαθέτει εμπρός αποκλειστικής σχεδίασης γόνατα McPherson με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 300-350 χλστ. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται από ένα οπτικό σύστημα που στην κυριολεξία ανιχνεύει τον δρόμο χρησιμοποιώντας κάμερες που επικοινωνούν με το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να προβλέπονται αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και η επερχόμενη διαδρομή. Το Quartz αποτελεί ότι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία βάζοντας τα θεμέλια για την σχεδίαση μελλοντικών μοντέλων.