Porsche Cayman GTS και Boxster GTS: Πιο γρήγορες από ποτέ


Οι κορυφαίες Cayman και Boxster φτάνουν τους 340 και 330 ίππους αντίστοιχα.

  • 19/3/2014

Στον ένατο χρόνο της ζωής της η Porsche Cayman απέκτησε την πιο γρήγορη και «οδηγοκεντρική» έκδοσή της: η Cayman GTS είναι μια ενισχυμένη εκδοχή της Cayman S, με ενισχύσεις στον κινητήρα και αναβαθμίσεις στο πλαίσιο και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης. Το ίδιο ισχύει και για την ανοικτή της έκδοση, Boxster GTS.

Τα αρχικά GTS -που μεταφράζονται ως Gran Turismo Sport- έχουν τις ρίζες τους σε ένα θρυλικό «κεντρομήχανο» coupe της Porsche από τα 1963, στην 904 Carrera GTS - ένα αγωνιστικών προδιαγραφών αυτοκίνητο. Τα ίδια αρχικά χρησιμοποιήθηκαν τις δεκαετίες του 1980 και ‘90 στις 924 GTS και 928 GTS και μετά αναβίωσαν το 2007 με την Cayenne GTS.

Ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας 3.4 λίτρων, τοποθετημένος στο κέντρο του γερμανικού coupe, ρυθμίστηκε για να αποδίδει τώρα 15 περισσότερους ίππους, φτάνοντας τους 340, ενώ η ροπή αυξήθηκε κατά 10 Nm, στα 380 Nm. Στην περίπτωση της Boxster αποδίδει τώρα 330 ίππους και 370 Nm ροπής.

Συνοδευόμενη από το επτατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο PDK διπλού συμπλέκτη και από το Launch Control (που ενεργοποιείται από το κουμπί Sport Plus στην κεντρική κονσόλα), η Cayman GTS είναι 0,3 δευτ. ταχύτερη της Cayman S στο σπριντ από στάση στα 100 χλμ./ώρα - επιτυγχάνοντάς το σε 4,6 δευτερόλεπτα (4,7 δευτ. για την Boxster). Με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 285 χλμ./ώρα στην Cayman GTS και τα 280 χλμ./ώρα στην Boxster GTS.

Παρότι κινητήρας μεγάλου κυβισμού και επιδόσεων, ο επίπεδος εξακύλινδρος των δύο αυτοκινήτων εμπίπτει στο πλαίσιο των προδιαγραφών ρύπων Euro 6 και με το κιβώτιο PDK δεν ξεπερνάει σε κατανάλωση, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Η αναβάθμιση των Cayman και Boxster στην έκδοση GTS επεκτείνεται και στη δυναμική τους συμπεριφορά, με την υιοθέτηση του Porsche Active Suspension Management (PASM). Ο οδηγός μπορεί, με αυτό, να ρυθμίσει την ανάρτηση και να αλλάξει την προοδευτικότητα του γκαζιού.

Το πακέτο Sport Chrono, στο μεταξύ, επεμβαίνοντας στα σημεία στήριξης του κινητήρα στο αμάξωμα βελτιώνει την απόκριση του αμαξώματος κατά τη μεταφορά βάρους - στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα ή στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Τέλος, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, προαιρετικά, την ευχέρεια μείωσης της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά - σε περίπτωση που ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει τις Porsche Cayman GTS και Boxster GTS περισσότερο στην πίστα και λιγότερο στο δρόμο. Η Porsche είχε ανέκαθεν την πολυτέλεια αυτού του διττού χαρακτήρα.

Στα σχεδιαστικά και αισθητικά τους στοιχεία, τα δύο αυτοκίνητα στις εκδόσεις GTS έχουν ιδιαίτερους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και μαύρο πλαίσιο στα φωτιστικά σώματα - τα οποία εμπρός είναι Bi-Xenon και συνοδεύονται από το Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Οι μαύρες σπορ ζάντες 20 ιντσών προέρχονται από την Carrera S και φιλοξενούν ελαστικά 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω. Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα έχουν και επενδύσεις Αλκαντάρα, επιπλέον του δέρματος, όπως συμβαίνει και στα υπόλοιπα μοντέλα GTS της Porsche.